humac:eplehuset
Den 1. september tok Eplehuset over Humacs 8 butikker, bedriftsavdeling og serviceverksted i Norge. Overtagelsen fører til økt tilgjengelighet og styrker vår satsing på det norske markedet. Dette er et stort og viktig grep både for oss og alle våre kunder framover. Dette øker også tryggheten i å kunne få hjelp og god service når det måtte trengs.

I forbindelse med overtagelsen er det selvsagt mange praktiske spørsmål som kommer opp. Vi har gjort alt vi kan for å gjøre overgangen så smidig som mulig, og optimalt skal det ikke være noen avbrudd på verken salg eller servicesystemene.

Vi har samlet noen av de viktigste spørsmål og svar her. Skulle du lure på noe som ikke er tatt med er det selvsagt bare å kontakte oss via vårt kundesenter eller på Facebook.


Spørsmål og svar

 

Jeg har kjøpt et produkt fra Humac, hva skjer med garantien min?

Eplehuset overtar garanti- og reklamasjonsforpliktelsene, og du som kunde skal selvagt ikke ha noen dårligere vilkår som følge av denne overtagelsen. Tvert imot blir det enda enklere, vi vil ta imot produktet i alle Eplehusets 20 butikker.

Hva skjer med min reparasjon som jeg har levert inn hos Humac?

Dersom produktet er innlevert før 1. september men ikke var ferdig før det vil du motta en SMS med nytt servicenummer så fort vi får den registrert i Eplehusets servicesystem. Produktet vil fortsatt bli reparert på samme sted av de samme dyktige teknikerne, og vi gjør vårt ytterste for at det ikke skal oppstå noen forsinkelser i denne prosessen.

Så fort registreringen er gjort vil du kunne følge oppdatert status via Min Side på eplehuset.no.

Hvordan får jeg kontakt med dere?

Se kontaktinfo her. Kundesenteret vil etter åpning mandag 1. september kunne svare på alt som har med lagerstatus og service å gjøre, uansett hvilken butikk du vil besøke eller har levert noe i.

Hva skjer med gavekort jeg hadde hos Humac?

Dette vil du kunne benytte i alle våre 20 butikker over hele landet.

Jeg har bestilt en vare hos Humac som ikke er levert ennå, vil jeg fortsatt få den?

Alle åpne ordrer som ikke er blitt levert pr 1. september blir overført til Eplehuset. Før den tid vil vi ha normal drift i de to selskapene, og du vil uansett få beskjed så fort din vare er ankommet.

Jeg har lagt en bestilling på humac.no som ikke er levert, hva skjer med den?

Dersom du har lagt en ordre i nettbutikken som ikke er levert innen 1. september vil den bli overført til Eplehusets systemer. Du vil få et nytt ordrenummer og informasjon tilsendt på epost, du vil kunne følge statusen på eplehuset.no og varen vil bli levert som normalt.

Jeg ønsker å benytte angreretten min på en vare bestilt på humac.no, kan jeg det?

Alle rettigheter blir overført, inkludert angrerett. Dersom du etter 1. september ønsker å angre på et kjøp utført på humac.no vil du selvsagt kunne gjøre det. Vær imidlertid oppmerksom på at returadressen vil være en annen enn den opplyste, du finner korrekt adresseinformasjon her.

Jeg trenger en kopi av kvitteringen min fra Humac, kan jeg få det hos Eplehuset?

Det kan du. Fyll ut skjema her, så sender vi deg en kopi så fort som mulig.

Jeg har spørsmål om et pristilbud jeg har fått på en service hos Humac, hvor får jeg svar på det?

Fram til 1. september kan du kontakte butikken hvor du har levert servicen. Etter 1. september kan du ta kontakt med butikken eller med vårt kundesenter, så hjelper de deg. Hvis du har et pristilbud på en betalbar service vil tilbudet være gyldig til den datoen som er opplyst i tilbudet, også etter overtagelsen 1. september.

Jeg har kjøpt en vare hos Humac som er billigere hos Eplehuset, kan jeg få tilbake differansen?

Beklager, det kan du nok ikke. Fram til 1. september er det to ulike selskaper, og prisene settes sentralt i hver kjede. Etter 1. september vil alle prisene være like uavhengig av hvilken butikk du handler i - inkludert nettbutikken.

Vår bedrift er kunde hos Humac, og jeg har spørsmål til faktura eller kredittordning nå når Eplehuset overtar driften.

Ta kontakt med vårt kundesenter her, så hjelper vi deg selvsagt.