Velkommen til
Service-portalen for ElevMac.
Hvordan registrere eller innlevere en service
Som autorisert Apple-verksted har vi kun Apple-sertifiserte teknikere og er Apple Authorised Service Provider. Det betyr at hos oss får du reparert din ElevMac eller iPad av Apple-eksperter, alltid med originale reservedeler og dine reklamasjons- og garantirettigheter i behold.
Under finner du alt du trenger å vite for å registrere og innlever en service hos oss. Skulle du ikke finne svar på det du lurer på, husk at du når som helst kan kontakte oss på elevmac.finnmark@eplehuset.no, via chat, mandag - fredag (09-19) eller lørdag (10-16), eller telefon 73 20 24 00.
Hva gjør jeg før innlevering?
1. Finn Mac: For at vi skal kunne reparere din ElevMac må Finn Mac være slått av.
2. Backup: Vi anbefaler alltid at du tar backup av innhold som er viktig for deg. På den måten mister du ingenting hvis enheten må slettes eller gjenopprettes. Vi kan selvfølgelig ta backup for deg om du ønsker det. Da må du enten levere med eller kjøpe en harddisk av oss.
3. Kjøpskvittering: Siden din ElevMac er kjøpt hos oss trenger vi ikke kvitteringen. Skulle du derimot trenge en kopi av kjøpskvitteringen, send oss en e-post på elevmac.finnmark@eplehuset.no, og så ordner vi det.
4. Skjermlås / passord: For å feilsøke din ElevMac trenger teknikeren som oftest tilgang, som krever skjermlåskode / passord. Dersom dette er nødvendig for å gjennomføre en reparasjon eller andre bestilte tjenester, vil vi sammen med deg endre skjermlåskode / passord for å sikre at dine koder og passord forblir personlige. Etter endt service vil vi assistere deg i å endre disse tilbake til ønsket skjermlåskode / passord. Vi kan også assistere deg med å slette alt innhold på enheten før service dersom det er en foretrukket løsning.
Hvordan leverer jeg den inn?
Servicesenter og butikk: Om du bor i nærheten av et av våre servicesenter eller butikker, da anbefaler vi at du leverer inn ditt produkt der. Du finner ditt nærmeste servicesenter og butikk her.
For sending via post: For sending via post, fyll først ut forhåndsregistreringsskjemaet her. Under punktet "Tilleggsinfo", husk å legge inn at du ønsker å sende den inn pr post, slik at vi kan påse at du får tilsendt en fraktlapp fra oss.
Når forhåndsregistreringen er fullført vil du få opp en service-ID tilknyttet din service. Service-IDen er det viktig at du merker pakken med, sånn at vi vet hvilken sak det gjelder og raskt kan komme i gang med feilsøking av din ElevMac eller iPad når den er fremme på vårt verksted.
Hva skjer etter innlevering?
Etter å ha innlevert en service så vil du få tilsendt link til din egen serviceside. Her kan du følge med på statusen på din ElevMac eller iPad. Du kan også navigere deg til siden ved å trykke her og fylle inn serienummeret eller IMEI-nummeret på produktet som er innlevert.
Når servicen er ferdig og du har fått tilbake din ElevMac eller iPad, så har du fortsatt tilgang til siden.
Hva koster det?
Feilsøking: For å kunne gi deg en konkret pris på reparasjonen må vi i første omgang feilsøke din ElevMac. Dette gjør vi for å kunne avdekke eventuelle feil eller skader, men også for å finne ut om det er noen sammenheng mellom disse. På grunn av denne feilsøkingen kan vi i mange tilfeller dekke en feil, selv om produktet har skade. Feilsøking av Mac koster 800 kr.
Avdekker vi at feilen er dekket av garanti / reklamasjon, eller du velger å gjennomføre en reparasjon til avtalt pris, da betaler du ingen feilsøkingsgebyr. Ved garanti / reklamasjon så betaler du selvfølgelig heller ingenting for reparasjonen. Og vi reparerer aldri noe uten å ha fått godkjent prisoverslag.
Ved forsikringssak: Om din ElevMac er dekket av Allrisk-forikring vil vi alltid forsøke å dekke skadesaker i henhold til forsikringsvilkårene.
NB: Hvis du har kjøpt forsikring med tyveridekning og maskinen er stjålet er det viktig at du laster opp en kopi av politianmeldelse når du registrer servicesaken. Våre teknikere vil da komme tilbake til deg med informasjon om videre saksgang innen rimelig tid.
Hvor lang tid tar det?
Du som elev har 5 års prioritert service hos oss på din ElevMac, og normal servicetid er på 5 dager fra Eplehuset har mottatt produktet til det leveres tilbake. Noe ekstra tid må påberegnes ved lengre postgang.
Kan jeg få et låneprodukt?
Når du har kjøpt en Mac via ElevMac-ordningen så kan vi i de fleste tilfeller kunne tilby deg et låneprodukt mens ditt produkt er på service. Hør med oss om løsninger ved å sende en epost til elevmac.finnmark@eplehuset.no.