Informasjon vedrørende Covid-19

Trygge opplevelser.
For deg og for oss.

Eplehuset følger utviklingen tett og forholder oss alltid til gjeldende anbefalinger og retningslinjer fra helsemyndigheter. På denne siden finner du oppdatert informasjon om våre tiltak og endringer, og hva vi gjør for at du alltid skal ha trygge og fine opplevelser hos oss. 

 

Informasjon vedrørende Covid-19

Trygge opplevelser. For deg og for oss.

Eplehuset følger utviklingen tett og forholder oss alltid til gjeldende anbefalinger og retningslinjer fra helsemyndigheter. På denne siden finner du oppdatert informasjon om våre tiltak og endringer, og hva vi gjør for at du alltid skal ha trygge og fine opplevelser hos oss. 

 

Informasjon vedrørende Covid-19

Trygge opplevelser. For deg og for oss.

Eplehuset følger utviklingen tett og forholder oss alltid til gjeldende anbefalinger og retningslinjer fra helsemyndigheter. På denne siden finner du oppdatert informasjon om våre tiltak og endringer, og hva vi gjør for at du alltid skal ha trygge og fine opplevelser hos oss. 

 

 

Generell informasjon

Åpningstider og levering

Alle våre avdelinger holder åpent, men enkelte avdelinger kan ha reduserte eller avvikende åpningstider i henhold til lokale retningslinjer og vurderinger.

Som alltid har vi fri frakt uansett handlekurvstørrelse med servicepakke fra Posten/Bring, og tilbyr også hjemlevering og ekspress-frakt. Vi tilbyr også på-dagen levering fra nettbutikk via Porterbuddy i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. 


Våre tjenester

Utvidet tjenesteprogram

Selv om det kan være enkelte ting som må begrenses, som til eksempel antall personer i våre lokaler, så utvider og justerer vi hele tiden våre tjenester, slik at det allikevel skal være enkelt for deg å få akkurat den hjelpen du trenger. Det gjelder blant annet:

Alt det, inkludert servicerelaterte og ofte stilte spørsmål, finner du oppdatert informasjon om på denne siden.

 

 

 

I butikk og på servicesenter

Vær med å #begrensesmitte

Vi er opptatt av å sikre smittevern og ivareta deg og våre kollegaer på best mulig måte. Det er flere og flere som besøker oss og basert på gjeldende anbefalinger har vi derfor innført noen smitteverntiltak i våre butikker og på servicesenter.

 

Maks personer og avstand


For å sikre at vi overholder rådet om 2 meter avstand mellom våre kunder har vi satt maks antall personer inne samtidig, basert på størrelsen av lokalet. Vi håper på forståelse for at du kan bli bedt om å vente utenfor til det er din tur i køen neste gang du besøker oss.

For å slippe kø:

  • Et tips er å besøke oss på formiddagen og tidlig i uken da det kan være roligere perioder.
  • Vi tilbyr også køfri handel så du slipper køen og digital kjøpshjelp så du kan få Apple-ekspertisen rett inn i egen stue.
  • Vet du allerede hva du skal ha kan du plukke varene på eplehuset.no, velge Hent-i-butikk - og få det gratis levert hjem eller på nærmeste parkeringsplass.
  • For support på et Apple-produkt kan du booke digitale supporttimer, og i mange av våre butikker og alle servicesenter får du booket og utført skjermbytte eller batteribytte på iPhone - på timen.

 

Bruk av munnbind og håndsprit


Alle våre ansatte i butikk og på servicesenter bruker munnbind for å beskytte hverandre og deg. Vi oppfordrer også alle våre kunder til å bruke det. Har du ikke munnbind tilgjengelig når du er innom oss, snakk med en av våre kollegaer og så fikser vi et for deg.

Ved inngangspartiene finner du også alltid håndsprit - og vi oppfordrer alle til å sprite seg før de går inn.
 

 

 

 

Måter å få varene levert hjem på

Alltid fri frakt. 

Hos oss trenger du ikke bestille mer enn du trenger for å oppnå gratis frakt. Vi har likegodt fri frakt uansett handlekurvstørrelse med servicepakke fra Posten/Bring. Ønsker du rask hjemlevering har vi nå Porterbuddy i flere byer og hjemkjøring av Hent-i-butikk ordrer.

 

Hjemlevering på dagen med Porterbuddy. 


Porterbuddy er nå tilgengelig i Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger!

Med Porterbuddy bestemmer du selv når varene skal leveres.  Uansett handlekurvstørrelse betaler du kun kr. 49,-, og bestiller du før kl. 12 kan du få levert varene samme kveld. Du kan spore sendingen i sanntid og har full kontroll på leveransen online.

 

 

 

 

 

 


Velger du Hent-i-butikk kan du nå avtale å få varene levert gratis hjem eller levert på nærmeste parkeringsplass.


1. Finn det produktet(ne) du ønsker, velg Hent i butikk og så Gå til kassen
2. Under utfylling av Din informasjon, legg inn en kommentar i kommentarfeltet om at varene ønskes levert hjem eller levert på nærmeste parkeringsplass
3. Når bestillingen er klar vil en av våre kollegaer ta kontakt med deg for å avtale nærmere
 

Gratis levering på nærmeste parkeringsplass gjelder i alle våre butikker.* Gratis hjemkjøring gjelder ved Hent-i-butikk ordrer i følgende butikker:

  • Bodø - postnummer 8003-8079
  • Fredrikstad - gratis 15 min kjøring fra butikken
  • Herkules - innenfor Skien kommune
  • Gjøvik - postnummer 2800 - 2835
  • Tromsø - Tromsøya, Tromsdalen og Kvaløysletta

* Stavanger tilbyr for øyeblikket ikke levering på nærmeste parkeringsplass

 

 

 

Kjøpshjelp

Til deg selv eller noen andre. Få hjelp til å velge rett.

Enten du bare ikke ønsker å stå i kø eller har muligheten til å besøke oss, hos oss kan du booke både køfri handel og kjøpshjelp via telefon eller video.

 

Køfri handel


I alle våre butikker kan du booke køfri handel. Det gir deg garantert 15 min hjelp til avtalt tid, uten kø!

Dette er en tjeneste vi alltid tilbyr, men vi oppfordrer ekstra til å benytte seg av den nå. Da blir det enkelt å holde avstand og sikre at alle får den hjelpen de trenger, raskt. Våre butikker har økt antallet ledige timer, slik at flere får muligheten til å booke køfri handel når det passer best.
 

 

Digital kjøpshjelp


Selv om du ikke har Eplehuset i nærheten av deg eller kan besøke butikkene våre akkurat nå, du har full tilgang på Apple-ekspertene.

Med kjøpshjelp via telefon eller video får du opptil 20 min, helt gratis, i ro og mak sammen med en av våre kunnskapsrike kollegaer. Du velger selv den timen som passer best for deg, og vi veileder deg fra bestilling til levering -  enten du ønsker å få det levert rett hjem eller hente det i butikk.
 

 

 

 

Service og support

Få hjelp med utfordringen. Hos oss eller direkte i egen stue.

Det finnes mange måter vi kan hjelpe deg på. Du kan ta turen innom et av våre servicesenter eller booke supporttime via telefon og video.

 

Digitale Support- og PT-timer


Grunnet at det er vanskelig å opprettholde 1 meter avstand mellom våre medarbeidere og kunder ved Support- og PT-timer,  så er disse tjenestene foreløpig pauset i butikk og på servicesenter. Istedenfor tilbyr vi de samme timene via telefon og video. Da får du hjelp av en Apple-ekspert med solid erfaring, som løser aktuelle problemer raskt og effektivt - eller som kan lære deg noe helt nytt.

  • Pris kr. 400,- for inntil 20 min for Supporttime
  • Pris kr. 500,- for inntil 30 min for PT-time
     

 

Innlevering og servicetid


Alle butikker og servicesenter tar imot og utlevere produkter som normalt. Det kan forekomme noe lengre servicetid enn estimert ved innlevering av produktet, men vi jobber etter beste evne med å opprettholde normal produksjon. Det kan også bli mulige forsinkelser på produkter som allerede er innlevert til service, men vi gjør så godt vi kan for å opprettholde produksjon og allerede forespeilet servicetid.

Det vil fremover være vanskelig for oss å gi deg et 100% korrekt estimat på servicetid. Har du feil eller mangel som kan vente med å utbedres, anbefaler vi å avvente innlevering. Vi tilbyr innsending av produkter via post som normalt, gå inn på våre servicesider for å registrere en service.

 

Servicesenter Oslo


Vi har for tiden veldig mange kunder som besøker Servicesenter Oslo. For at alle skal få den hjelpen de trenger samtidig som vi ivaretar myndighetenes anbefalinger og retningslinjer, så har vi satt opp noen enkle råd. Les mer her >

 

 

 

FAQ

Ofte stilte spørsmål

Vi opplever økt etterspørsel etter eksterne skjermer og skjermrens-produkter.

Mange spør også om hvordan best rengjøre sine produkter og om sterke desinfiserende midler kan benyttes. Vi siterer følgende fra Apple:

«Du kan bruke en klut med 70 prosent isopropanol eller desinfiserende våtservietter til å tørke av den harde, ikke-porøse overflaten på Apple-produktet, for eksempel skjermen, tastaturet eller andre utvendige overflater. Ikke bruk blekemidler. Unngå å få fukt i noen av åpningene, og ikke dypp Apple-produktet i noen rengjøringsmidler.»

Vi har også laget guider som tar for seg hvert produkt mer inngående under.


 

 

Nyttige lenker

Slik rengjør du Apple-produktene dine

Få gode anbefalninger for hvordan rengjøre dine Apple-produkter, holde dem rene og frie for bakterier, samtidig som du ikke påfører dem skade.

Hjemmekontor

Trenger du tips og råd for hvordan best jobbe hjemmefra eller hva du trenger til å bygge ditt eget hjemmekontor? Vi gir deg våre anbefalinger!

Fjernsupport og kjøpshjelp

For oss er det viktig at du får tilgang til våre kunnskapsrike kollegaer og får den hjelpen du trenger - uansett hvor du er. Book time via telefon eller video i dag!

Apple i familien

Enten det er en Mac, iPad, iPhone, Apple TV eller Apple Watch - de er utviklet med kraftige verktøy for læring, utforsking og kommunikasjon. Og så du og familien kan bruke dem trygt.

Lek og læring hjemme

Vårt utdanningsteam er eksperter på pedagogiske spill og apper du og barna dine kommer til å elske. Se våre beste tips til lek og læring i hjemmet.

Skjermfri tid

Av og til er det greit å være helt koblet av. Vi viser deg hvordan du kan sette opp skjermfri tid for deg og familien.