Informasjon og endringer knyttet til Koronavirus


Oppdatert: 24. mars 2020


Vi følger naturligvis alle retningslinjer gitt fra Folkehelseinstituttet og andre myndigheter. Detaljhandelen som vi er en del av har fått beskjed om å holde åpent. Alle våre avdelinger er per dags dato åpne, men på grunn av den pågående situasjonen med Covid-19 virus, vil flere av våre butikker og servicesentere midlertidig ha endrede åpningstider. Sjekk oppdatert åpningstid for din butikk her. 


 

Kjøp

Alle avdelinger er åpne for handel og nettbutikken vår eplehuset.no sender ut varer som normalt. Vi har fri frakt uansett handlekurvstørrelse med servicepakke fra Posten/Bring, og tilbyr også hjemlevering og ekspress-frakt. Du kan også velge «hent i butikk» via våre nettsider, der du betaler for varen på forhånd og vi pakker klart lagerførte varer raskt. Du kan lese mer om dette under våre leveringsalternativer > 

Vi tilbyr også på-dagen levering fra nettbutikk via Porterbuddy i store deler av Oslo.

Gratis hjemkjøring
Flere av våre butikker tilbyr nå gratis hjemkjøring av varer når du bestiller på eplehuset.no og velger "Hent i butikk". For å bestille hjemkjøring, finn produktet(ne), velg Hent i butikk, og legg deretter inn en kommentar om at varene ønskes levert hjem. Dette gjør du etter å ha lagt varene i handlekurven og valgt "Gå til kassen". Rett under der hvor du fyller ut "Din informasjon" finner du kommentarfeltet.

Gratis hjemkjøring gjelder kun for Hent i butikk-ordre hos disse butikkene:
Bergen - postnummer 5002-5099
Lagunen - gratis 15 min kjøring fra butikken
Bodø - postnummer
8003-8079
Fredrikstad - gratis 15 min kjøring fra butikken
Solsiden - kun utkjøring mellom kl 15-18, hele Trondheim kommune
Herkules - innenfor Skien kommune
Strømmen - postnummer 1461-1462, 1465-1467, 1472, 1479, 1900, 1920, 2000-2020

Gjøvik - postnummer 2800-2835
Drammen - postnummer 3001-3058
Tromsø - 
Tromsøya, Tromsdalen og Kvaløysletta

 

Køfri handel
I alle våre butikker kan du booke tid for køfri handel. Det gir deg garantert 15 min hjelp til avtalt tid, uten kø! Dette er en tjeneste vi alltid tilbyr, men vi oppfordrer ekstra til å benytte seg av den nå. På den måten får vi ytterligere bidratt til å imøtekomme anbefalinger om én meters avstand.

Behov for å endre en allerede eksisterende bestilling?
Kontakt oss gjerne om du vil endre på eksisterende bestillinger, for eksempel om du vil ha noe hjemlevert i stedet, og våre Apple-eksperter hjelper deg også via telefon/chat for kjøpsveiledning eller andre spørsmål.

 
 

Service

Tjenesten skjerm- og batteribytte på timen for iPhone er for tiden ikke mulig hos Servicesenter Oslo (åpner igjen 28.03) . Utover det vil alle butikker og servicesenter ta imot og utlevere produkter som normalt. Det kan forekomme noe lengre servicetid enn estimert ved innlevering av produktet, men vi jobber etter beste evne med å opprettholde normal produksjon. Det kan også bli mulige forsinkelser på produkter som allerede er innlevert til service, men vi gjør så godt vi kan for å opprettholde produksjon og allerede forespeilet servicetid.

Det vil fremover være vanskelig for oss å gi deg et 100% korrekt estimat på servicetid. Har du feil eller mangel som kan vente med å utbedres, anbefaler vi å avvente innlevering. Vi tilbyr innsending av produkter via post som normalt, gå inn på våre servicesider for å registrere en service.
 

Support

Grunnet at det er vanskelig å opprettholde 1 meter avstand mellom våre medarbeidere og kunder ved supporttimer og PT-timer er disse tjeneste foreløpig pauset i butikk og på våre servicesenter. Vi tilbyr hjelp via vårt kundesenter for de som har behov for disse tjenestene.

Les mer om tilbudet for support og mulighet til å booke tid her >
 

Ofte stilte spørsmål

Vi opplever økt etterspørsel etter eksterne skjermer og skjermrens-produkter. Vi har dessverre ingen skjermer på lager for øyeblikket, men jobber med å få inn mer fra våre leverandører. Ta gjerne kontakt med oss for å sette opp en bestilling for levering omgående når det ankommer vårt lager igjen.

Mange spør om hvordan best rengjøre sine produkter og om sterke desinfiserende midler kan benyttes. Vi siterer følgende fra Apple:

«Du kan bruke en klut med 70 prosent isopropanol eller desinfiserende våtservietter til å tørke av den harde, ikke-porøse overflaten på Apple-produktet, for eksempel skjermen, tastaturet eller andre utvendige overflater. Ikke bruk blekemidler. Unngå å få fukt i noen av åpningene, og ikke dypp Apple-produktet i noen rengjøringsmidler.»

Vi har også laget guider som tar for seg hvert produkt mer inngående.

 

 

Nyttige lenker

Slik rengjør du Apple-produktene dine

Få gode anbefalninger for hvordan rengjøre dine Apple-produkter, holde dem rene og frie for bakterier, samtidig som du ikke påfører dem skade.

Hjemmekontor

Trenger du tips og råd for hvordan best jobbe hjemmefra eller hva du trenger til å bygge ditt eget hjemmekontor? Vi gir deg våre anbefalinger!

Fjernsupport og kjøpshjelp

For oss er det viktig at du får tilgang til våre kunnskapsrike kollegaer og får den hjelpen du trenger - uansett hvor du er. Book time via telefon eller video i dag!