Vi hjelper deg!


 

Generell info

Alle våre avdelinger holder åpent, men noen av våre avdelinger har reduserte åpningstider.

Som alltid har vi fri frakt uansett handlekurvstørrelse med servicepakke fra Posten/Bring, og tilbyr også hjemlevering og ekspress-frakt. Vi tilbyr også på-dagen levering fra nettbutikk via Porterbuddy i store deler av Oslo.

Våre tjenester.

Selv om det kan være enkelte ting som nå faller bort, så utvider vi samtidig våre tjenester slik at det allikevel skal være enkelt for deg å få akkurat den hjelpen du trenger. Det gjelder blant annet:

Alt det, inkludert servicerelaterte eller ofte stilte spørsmål, finner du oppdatert informasjon om på denne siden.


 

 

Gratis levering

Velg Hent-i-butikk.
Få varene levert hjem.

Velger du Hent-i-butikk kan du avtale gratis hjemkjøring eller levering på nærmeste parkeringsplass.

 

 

Gratis levering

Velg Hent-i-butikk. Få varene levert hjem.

Velger du Hent-i-butikk kan du avtale gratis hjemkjøring eller levering på nærmeste parkeringsplass.

 

Gratis levering

Om Hent-i-butikk

Som normalt har du muligheten til å velge Hent-i-butikk når du bestiller varer på eplehuset.no. Det er et leveringsalternativ hvor du betaler for varen på forhånd og vi pakker klart lagerførte varer raskt som så kan hentes i den butikken du velger.

Velger du Hent-i-butikk kan du nå også enten avtale å få varene levert gratis hjem eller levert på nærmeste parkeringsplass.
 

For å bestille:

  • Finn produktet(ne), velg Hent i butikk, og legg deretter inn en kommentar om at varene ønskes levert hjem eller levert på nærmeste parkeringsplass. Du finner kommentarfeltet etter å ha lagt varene i handlekurven og valgt "Gå til kassen", rett under der hvor du fyller ut "Din informasjon".
  • En av våre kollegaer vil ta kontakt med deg for å avtale nærmere.

 

Kan jeg få det levert hjem fra alle butikker?

Gratis levering på nærmeste parkeringsplass gjelder i alle våre butikker. Gratis hjemkjøring gjelder kun ved Hent-i-butikk ordrer i følgende butikker:

  • Bergen - postnummer 5002-5099

  • Bodø - postnummer 8003-8079

  • Fredrikstad - gratis 15 min kjøring fra butikken

  • Solsiden - kun utkjøring mellom kl 15-18, hele Trondheim kommune

  • Herkules - innenfor Skien kommune

  • Strømmen - postnummer 1461-1462, 1465-1467, 1472, 1479, 1900, 1920, 2000-2020

  • Gjøvik - postnummer 2800-2835

  • Drammen - postnummer 3001-3058

  • Tromsø - Tromsøya, Tromsdalen og Kvaløysletta

 

 

 

Kjøpshjelp

Vi hjelper deg.
Også utenom åpningstid.

Enten du bare ikke ønsker å stå i kø eller har muligheten til å besøke oss, hos oss kan du booke både køfri handel og kjøpshjelp via telefon eller video.

 

Kjøpshjelp

Køfri handel

I alle våre butikker kan du booke køfri handel. Det gir deg garantert 15 min hjelp til avtalt tid, uten kø!

Dette er en tjeneste vi alltid tilbyr, men vi oppfordrer ekstra til å benytte seg av den nå. Da får vi ytterligere bidratt til å imøtekomme anbefalinger om én meters avstand. Alle våre butikker har i forbindelse med den pågående situasjonen også økt antall ledige timer, slik at flere skal få muligheten til å booke køfri handel. Både i og utenfor åpningstid.
 


 

 

Kjøpshjelp

Via telefon eller video

Lurer du på hvilken Mac som er best for deg eller hva du trenger for å bygge et hjemmekontor?

Med kjøpshjelp via telefon eller video får du opptil 20 min, helt gratis, i ro og mak sammen med en av våre kunnskapsrike kollegaer. Du velger selv den timen som passer best for deg - både i, under og etter åpningstid. Vi veileder deg hele veien, fra bestilling til levering, enten du ønsker å få det levert rett hjem eller hente det i butikk. Valget er ditt.
 

 

 

 

 

Service og support

Få hjelp med utfordringen.
Hos oss eller hjemme hos deg.

Det finnes mange måter vi kan hjelpe deg på. Du kan ta turen innom et av våre servicesenter eller booke supporttime via telefon og video.

 

 

Service og support

Få hjelp med utfordringen. Hos oss eller hjemme hos deg.

Det finnes mange måter vi kan hjelpe deg på. Du kan ta turen innom et av våre servicesenter eller booke supporttime via telefon og video.

 

 

Service

Innlevering og servicetid

Alle butikker og servicesenter tar imot og utlevere produkter som normalt. Det kan forekomme noe lengre servicetid enn estimert ved innlevering av produktet, men vi jobber etter beste evne med å opprettholde normal produksjon. Det kan også bli mulige forsinkelser på produkter som allerede er innlevert til service, men vi gjør så godt vi kan for å opprettholde produksjon og allerede forespeilet servicetid.

Det vil fremover være vanskelig for oss å gi deg et 100% korrekt estimat på servicetid. Har du feil eller mangel som kan vente med å utbedres, anbefaler vi å avvente innlevering. Vi tilbyr innsending av produkter via post som normalt, gå inn på våre servicesider for å registrere en service.
 

Support

Support og PT-timer

Grunnet at det er vanskelig å opprettholde 1 meter avstand mellom våre medarbeidere og kunder ved supporttimer og PT-timer er disse tjeneste foreløpig pauset i butikk og på våre servicesenter. Som et alternativ tilbyr vi nå fjernsupport via telefon og video. Når du booker fjernsupport får du hjelp til problemet av en Apple-ekspert som har solid erfaring, og som løser aktuelle problemer raskt og effektivt. Pris kr. 400,- for inntil 20 min.


 

Ofte stilte spørsmål

Vi opplever økt etterspørsel etter eksterne skjermer og skjermrens-produkter. Du kan se vår utvalg av skjermer her. 

Mange spør også om hvordan best rengjøre sine produkter og om sterke desinfiserende midler kan benyttes. Vi siterer følgende fra Apple:

«Du kan bruke en klut med 70 prosent isopropanol eller desinfiserende våtservietter til å tørke av den harde, ikke-porøse overflaten på Apple-produktet, for eksempel skjermen, tastaturet eller andre utvendige overflater. Ikke bruk blekemidler. Unngå å få fukt i noen av åpningene, og ikke dypp Apple-produktet i noen rengjøringsmidler.»

Vi har også laget guider som tar for seg hvert produkt mer inngående under.

 

 

 

Nyttige lenker

Slik rengjør du Apple-produktene dine

Få gode anbefalninger for hvordan rengjøre dine Apple-produkter, holde dem rene og frie for bakterier, samtidig som du ikke påfører dem skade.


 

Fjernsupport og kjøpshjelp

For oss er det viktig at du får tilgang til våre kunnskapsrike kollegaer og får den hjelpen du trenger - uansett hvor du er. Book time via telefon eller video i dag!


 

Hjemmekontor

Trenger du tips og råd for hvordan best jobbe hjemmefra eller hva du trenger til å bygge ditt eget hjemmekontor? Vi gir deg våre anbefalinger!


 

Apple i familien

Enten det er en Mac, iPad, iPhone, Apple TV eller Apple Watch - de er utviklet med kraftige verktøy for læring, utforsking og kommunikasjon. Og så du og familien kan bruke dem trygt.


 

Lek og læring hjemme

Vårt utdanningsteam er eksperter på pedagogiske spill og apper du og barna dine kommer til å elske. Se våre beste tips til lek og læring i hjemmet.


 

Skjermfri tid

Av og til er det greit å være helt koblet av. Vi viser deg hvordan du kan sette opp skjermfri tid for deg og familien.