Tilbake til Bedrift

Backup og supporttjenester.

Med våre løsninger får dere sikker og kontinuerlig backup og supportpakker som passer perfekt for bedrifter som ikke ønsker å håndtere supporten på sine Macer selv.

 

 

Tilbake til Bedrift

Backup og supporttjenester.

Med våre løsninger får dere sikker og kontinuerlig backup og supportpakker som passer perfekt for bedrifter som ikke ønsker å håndtere supporten på sine Macer selv.

Om backup  I  Om support

Eplehuset Backup.

Eplehuset tilbyr tjenesten CrashPlan fra Code42 som gir sikker og kontinuerlig backup til en skytjeneste basert på servere i Norge. Vår løsning kan gjenopprette filer til enhver tid, på alle typer enheter og det er ingen begrensninger på filtype, størrelse eller versjon. Systemet kan også ta samtidig backup til lokale disker eller andre maskiner. Prosessen overvåkes og rapporterer om manglende backup både til kunden og kundens konsulent i Eplehuset slik at man raskt kan iverksette nødvendige tiltak. En egen applikasjon gir sikker tilgang til alle data også når du er borte fra maskinen – enten man sitter på Mac, Windows, Linux, iOS eller Android.

Våre erfarne konsulenter i Eplehuset bistår med installasjon og igangsetting av CrashPlan, og vi kan håndtere hele prosessen gjennom fjernstyring slik at man sparer kostnader for reise og bistand ute hos kunde.

  • Felles datakvote for hele bedriften, per terabyte, per måned: kr. 249 per mnd
  • Lisens per bruker: kr. 49 per mnd

Ta kontakt med oss på bedrift@plehuset.no for bestilling.

Beskytt det du trenger.
Beskytt hver fil for alltid, uten begrensninger til filtype, filstørrelse eller antall. Man bestemmer selv hvor mye lagring som trengs på serveren.

Gjenopprett overalt.
Brukere kan gjenopprette filer uavhengig av type enhet -  iOS, Android, Windows, OS X og Linux støttes - selv om man er utenfor kontoret og uten VPN.

Hver versjon.
Backup av filer blir tatt automatisk når det blir foretatt en endring, noe som gir tilgang til hver versjon av filen, selv om den er slettet fra maskinen.

Beskytter på tvers av operativsystemer.
CrashPlan tar backup av filer på Windows, Linux og OS X. Brukeropplevelsen er lik uavhengig hvilket operativsystem man bruker.

Smart backup.
CrashPlan tar alltid backup av de siste endringene først. Dette gjør at backupen går hurtig, og man slipper å lagre dobbelt.

Ingen avbrytelser.
CrashPlan er designet for ytelse og jobber stille i bakgrunnen, slik at en kan arbeide uavbrutt.

Gjenopprett etter ransomware.
Med kopier av bedriftsdataene kan du sikkert gjenopprette etter ransomware - uten å betale utpresseren.

Gjenopprett raskere.
Når små eller store uhell skjer, skal det gå raskt å gjenopprette. Med CrashPlan kan du gjenopprette slettede data, om det har skjedd på enhetsnivå, eller for hele bedriften.

 

 

Eplehuset Support.

Eplehusets supportpakker passer perfekt for bedrifter som ikke ønsker å håndtere supporten på sine Macer selv, og som har en dedikert ansatt som ønsker å ta kontakt med vår helpdesk ved behov. Pakkene inkluderer komplett support for maskin- og programvare, tilpasset bedriftens behov.

Med Eplehusets supportpakker får du brukerstøtte per telefon, samt Eplehuset Klientkontroll med overvåking og fjernsupport. I de høyere pakkene kan man også få support for Office 365 og CrashPlan, bistand til problemløsing i tredjepart programvare, serverovervåking - eller til og med direktesupport for hver enkelt bruker i bedriften.

Våre supportpakker har ingen oppstartskostnader eller bindingstid, så dere hele veien kan gjøre justeringer iht. bedriftens behov.

Basis

Pris: kr. 25 per måned/maskin
Kjøp nå

Basis+

Pris: kr. 45 per måned/maskin
Kjøp nå

Usikker på hvilken supportpakke dere bør velge? Våre erfarne konsulenter hjelper dere gjerne med å finne den rette løsningen for bedriften. Ta kontakt med vårt bedriftsenter på bedrift@eplehuset.no eller telefon 73 87 87 90.

Tjenester Basis Basis+
Pris per maskin
: Pris gjelder per måned for maskiner med Klientkontroll installert. Support for én iPhone og/eller iPad er inkludert per maskin 25,- 45,-
Helpdesk: Brukerstøtte på macOS og iOS via epost og telefon* Ja Ja
Eplehuset Klientkontroll: Proaktiv overvåking av over 100 mulige feilkilder, hjelpemeny med enkel tilgang til supportressurser og fjernsupport. Malware-skanning Ja Ja
Fjernsupport/remote: 
Ved fjernsupport, per påbegynte halvtime 300,- 300,-
On-site support: 
Per time og etter avtale* 1190,- 1190,-
Office 365 support: 
Vi hjelper deg med Office 365 administrasjon* Nei Ja
CrashPlan support: 
Vi hjelper med konfigurasjon og oppsett av CrashPlan og bistår med gjenopprettelse av filer fra backup. Du mottar varsling om backup ikke er gjennomført Nei Ja

* Helpdesk: Mellom kl 10:00 -17:00, mandag til fredag. Gjelder spørsmål som kan besvares over e-post eller telefon. Ved behov for fjernstyring eller andre oppgaver som må utføres av konsulent påløper kostnader for fjernsupport.
* On-site support: Reisekostnader tilkommer.
* Office 365 support: Support dekker installasjon av Word, Excel og PowerPoint, men ikke selve bruken av disse. 
* Generell bistand: Eventuell kostnad fra produsent/leverandør/Eplehuset for support henvendelser/utførelse tilkommer.

Alle priser eks. mva. Vi tar forbehold om eventuelle prisendringer og skrivefeil.