- Vi velger å jobbe med folk som vi kan være venner med.

 

- Vi velger å jobbe med folk som vi kan være venner med.

Parkteatret har vært kunde hos Eplehuset siden Dan-Michael Danino tok over som daglig leder i 2010. Da sa han opp alle de store, internasjonale faste avtalene, og valgte heller lokale aktører.

- Vi velger å jobbe med folk som vi kan være venner med.

Parkteatret har vært kunde hos Eplehuset siden Dan-Michael Danino tok over som daglig leder i 2010. Da sa han opp alle de store, internasjonale faste avtalene, og valgte heller lokale aktører.

Parkteatret har vært kunde hos Eplehuset siden Dan-Michael Danino tok over som daglig leder i 2010. Da sa han opp alle de store, internasjonale faste avtalene, og valgte heller lokale aktører.

 

OM BEDRIFTEN: Parkteatret på Grünerløkka var opprinnelig en gammel kino som åpnet i 1907. I dag er det bar, scene og uteservering, hvor Parkteatret Scene er en av de mest populære konsertscenene i Oslo. De har et variert program med konserter, dokumentarfilmvisninger, førpremierer og klubbkvelder.

Besøk Parkteatret sine sider >

Dan-Michael Danino

 

Parkteatret gjør 300 arrangementer i året, både konserter, dokumentarfilmvisninger, førpremierer og klubbkvelder. Eplehuset leverer Mac, iPhone, iPad og Cisco Meraki nettverksystem, og alle de ni ansatte i administrasjonen foretrekker Apple.

– Det er en grunn at vi har fortsatt samarbeidet i så mange år. Min filosofi er å jobbe med folk man kan bli venner med, og helst «underdogen» som har god kvalitet fremfor markedsmakt.

 

"Det er ekstremt uproblematisk å jobbe med Eplehuset."

- Dan-Michael Danino

 

"Det er ekstremt uproblematisk å jobbe med Eplehuset."

- Dan-Michael Danino

 

Danino sier at han vet at Eplehuset er blitt store, men han mener at kulturen i Eplehuset fortsatt skiller seg fra den i de største salgsmaskinene.

– Vi handler alt utstyret vårt hos Eplehuset og har etablert en veldig god relasjon. Alle våre ansatte foretrekker å bruke Mac, iPhone og iPad – alt vi trenger til daglig administrasjonsdrift, forteller Dan-Michael Danino, daglig leder ved Parkteatret i Oslo.

 

OM SAMARBEIDET MED EPLEHUSET: Parkteatret har brukt Eplehuset som leverandør helt siden Dan-Michael Danino tok over sjefsrollen i 2010, og de velger Apple-produkter på grunn av estetikk, men også fordi produktene er så enkle å bruke.

 

 

ALDRI MER DÅRLIG NETTVERK
Parkteatret innså behovet for et skybasert nettverk etter en uheldig opplevelse under forrige valgkamp.
 
– Vi hadde livestreaming med Satiriks til NRK. Da vi skulle telle ned til valgdagsmålingen, gikk alt plutselig i svart. Etter den opplevelsen ringte vi til vår kontakt i Eplehuset, David, og spurte om han hadde en god løsning. Da kom de opp med Cisco Meraki, som de tok hele ansvaret for.

I denne forbindelse gjennomførte Eplehuset en stor analyse av hele det gamle bygget, for å sikre at nettverket fungerer perfekt i hver krik og krok. Det ble satt opp trådløse aksesspunkter og faste nettverkspunkter i hele konsertsalen, på kontoret og ute i baren, slik at man har full dekning uansett hvor man oppholder seg. Det skybaserte nettverket administreres fullt og helt fra skyen.

 

"Da sender jeg bare en e-post eller sms til David, så fikser han det med en gang."

- Dan-Michael Danino

 

"Da sender jeg bare en e-post eller sms til David, så fikser han det med en gang."

- Dan-Michael Danino

 

LEVERANSER FRA EPLEHUSET: Mac, iPhone, iPad, Cisco Meraki nettverksystem og leasingavtale. Kundeansvarlig: David Jensenius Hagen >

 

 

LEASINGAVTALE
– Som de fleste kulturhus, er vi ikke stinne av gryn, så vi fikk en leasingavtale gjennom Eplehuset. Det var produksjonsleder hos oss som holdt i hele prosessen sammen med tekniske konsulenter fra Eplehuset og vår kontaktperson David Jensenius Hagen.

 

MAC OG IPHONE ER FORBRUKSMATERIELL
I løpet av et år bestiller Parkteatret primært det de selv kaller forbruksmateriell, som Mac og iPhone. Det er utstyr som de ansatte bruker nesten døgnet rundt.
 
– Vi er en relativt stor administrasjon til å være et såpass lite sted. Vi er ni personer på fulltid som alle har iPhone og Mac dekket av jobben. Det er stort sett når det eventuelt ryker, eller vi må oppgradere kontorpulter eller produksjonsmateriell, at vi bestiller nye varer.
 
– Da sender jeg bare en e-post eller SMS til David, så fikser han det med en gang.

 

PRODUKTENE BRUKES TIL: iPad til styring av lydmikser ved pre-produksjon og full oversikt over alle arrangementer i egen HR-portal. De ansatte bruker hver sin iPhone og Mac døgnet rundt - dekket av jobben - til alt fra å designe maler for nettsider, interne poster, plakat- og logomateriell.

 

 

ET GJENSIDIG KUNDEFORHOLD
Alt av Parkteatret sin produksjon foregår på huset – fra booking av artister og forberedelser til arrangementer, til gjennomføring med billettscanning og barsalg og avvikling rent produksjonsteknisk.
 
– Vi bruker iPad til styring av lydmikser ved preproduksjon, og til å få full oversikt over arrangementene i vår egen HR-portal – Planday. Der ligger all produksjonsinformasjon som både lydtekniker, lystekniker, produksjonsansvarlig og crew trenger å vite om gjennomføring av kvelden. Vi bruker portalen også til vaktlister, lønn og generell informasjon.

– Ellers bruker vi produktene og verktøyene fra Eplehuset til å designe maler for nettsider, interne poster, plakatmateriell og logomateriell, sier Danino.
 
Han beskriver kundeforholdet som gjensidig, hvor de gjerne støtter hverandre. Eplehuset har tidligere fått hjelp av Parkteatret til å arrangere eventer, og det er ikke rent sjeldent man ser en Eplehuset-ansatt på en av de mange konsertene som arrangeres.

 


 

HVORFOR EPLEHUSET?

1. Kundeopplevelsen
- Å få andre til å ta seg av jobben som vi ikke har tid til selv, er ekstremt verdifullt for oss. Det er fortrinnet med å ha en god og langvarig kunderelasjon. Vi velger å jobbe med så lokal arbeidskraft som mulig, og personer vi kommer godt overens med. Vår filosofi er å velge god kvalitet over markedsmakt.

 

2. Brukergrensesnitt
- Når jeg sier til David: «Vi trenger noe superenkelt og billig, noe til å kjøre spillelister fra», så får jeg noe som har gått ut av produksjon til en rimelig penge.

 

3. Tidsrelevant
- Når vi trenger å bestille noe, sender jeg bare en e-post eller SMS til vår kontaktperson David, så fikser han. Enten leveres det med bud, eller så plukker jeg det opp selv. Det er et veldig smidig og smertefritt opplegg. Det er kjempeviktig for oss at Eplehuset er tidsrelevant, at vi ikke får en modell om to måneder, når den egentlig er ute i markedet i dag.

 

 

Eplehuset for bedrifter

La oss kontakte deg for en uforpliktende prat.
Les mer >
 


 

Bloggen

Siste nytt og oppdatering, direkte fra Eplehuset.
Les mer >