- Eplehuset er veldig serviceinnstilte.
I 2020 byttet Skogr til ny leverandør av digitalt utstyr. Det har de ikke angret på.
OM BEDRIFTEN: Skogr lager og leverer tregulv og parkett, både til privatpersoner og for bedrifter – enten det er eiendomsutviklere, arkitekter eller entreprenører. Selskapet ble startet av Magnus Johansen i 2013, som i ti år hadde drømt om egen gulvbutikk. Skogr har hovedkontor og showroom i Oslo, men har forhandlere over hele Norge.
Jonathan Prytz
– Min opplevelse er at man ikke går tilbake til noe annet når man først har blitt vant med Eplehuset sine produkter. Det er en helt annen verden.
Det forteller Jonathan Prytz, daglig leder og medeier i Skogr, som i en årrekke har levert tregulv og parkett på design. Da han startet i bedriften var det ingen Eplehuset-produkter i sikte. Det ville han gjøre noe med.
– Jeg var vant med Mac, og syntes det var tungt å jobbe på PC da jeg startet i Skogr. Jeg kontaktet Carl Lundberg, som i dag er vår kundeansvarlige, og forklarte utfordringen.
"Carl kom innom og holdt to kurskvelder for alle ansatte. Etter det var det ingen tvil om hvor vi skulle."
- Jonathan Prytz
Selv om det tok litt tid å overbevise alle i styret om at Eplehuset og deres produkter var en nødvendig investering, er det ingen som angrer i dag.
– Carl kom innom og holdt to kurskvelder for alle ansatte. Etter det var ingen i tvil om hvor vi skulle. Eplehuset hjalp oss å koble opp og få alt på plass – fra Mac til printer.
SØMLØS OG STRØMLINJEFORMET ARBEIDSHVERDAG: Skogr har vært kunde hos Eplehuset siden 2020. Å bruke produktene deres har bidratt til en mer sømløs og strømlinjeformet arbeidshverdag for selskapets ni ansatte, og alle sammen foretrekker Apple.
KJØPER ALT FRA EPLEHUSET
Alt Skogr har av teknologi i bedriften kjøper de hos Eplehuset, og de ansatte får selv velge hvilke produkter de ønsker ut fra eget behov.
– Du kan jo kjøpe rimelige PC-er for 3-5000 kroner, og tenke at den skal holde i et par år. Men for oss veier kvaliteten opp for prisen. Min forrige MacBook hadde jeg i ti år, og jeg byttet den bare ut fordi jeg ville oppgradere, sier Prytz.
Skogr har både iPhone, iPad, AirPods, Mac, Apple TV og skjermer fra Apple. iPaden styrer for eksempel showroomet deres med lyd og lys, og de bruker den som betalingsløsning
– Vi driver med design, og det er viktig at showroomet vårt fremstår estetisk fint og profesjonelt. Det bidrar produkter fra Eplehuset med.
"Vi driver med design, og det er viktig at showroomet vårt fremstår estetisk fint og profesjonelt. Det bidrar produkter fra Eplehuset med."
- Jonathan Prytz
EPLEHUSET LØSER UTFORDRINGER
Etter hvert som Skogr begynte å jobbe med de nye produktene, dukket det opp et par utfordringer, som Eplehuset løste på null komma niks. Blant annet opplevdes skjermdelingsløsningen vanskelig når man koblet seg opp på skjerm.
– Vi tok den utfordringen til Eplehuset, og de kom tilbake med en skjermdelingsapp hvor du kan dele en stor skjerm med fire separate skjermer. En annen ting var dette med kabler, som vi vil ha minst mulig av. Da ordnet de USB-C-kabel hvor du har alt i ett.
LEVERANSER FRA EPLEHUSET: Mac, iPhone, iPad, skjermer, Apple TV og AirPods ved kundeansvarlig: Carl Lundberg >
GODE TILBAKEMELDINGER
Felles stikkord fra de ansatte om Eplehuset og produktene deres er «sømløst» og «strømlinjeformet» – på grunn av hvordan produktene fungerer alene, sammen med hverandre og servicen Skogr får fra Eplehuset.
– Vi kan enkelt kjøre mange tunge programmer samtidig. Det er stabilt og går raskt. Skal vi for eksempel vise en kunde noe i showroom, eller lage et tilbud, kan vi gjøre det på telefonen mens det vises på skjermen, forteller Prytz.
HVORFOR EPLEHUSET?
1. Kompetansen
– Jeg har vært B2B-kunde både hos Eplehuset og andre forhandlere. Eplehuset skiller seg ut ved at du blir kjent med de som jobber der og blir kompiser med dem. Andre steder har jeg alltid opplevd å møte en ny person som ikke nødvendigvis har den kompetansen jeg trenger.
2. Servicen
– En viktig grunn til å velge Eplehuset, er servicen du får og tiden de bruker på å hjelpe oss. Det er viktig for oss at det går raskt. Eplehuset er veldig konkurransedyktige. Når vi trenger nye produkter, blir jeg alltid tilbudt en tidligere produktmodell til en rimelig pris, sammen med årets produktmodell.
3. Personlig
– Når vi ringer Eplehuset, eller Carl direkte, får vi svar umiddelbart. Hvis en mus eller telefon går i bakken og må erstattes, får vi tilsendt nye produkter med bud på dagen. Det hender også at jeg drar innom servicehuset i Storgata, hvor ventetiden er kort og løsningene gode – enten jeg ønsker nytt produkt eller å fikse et produkt jeg allerede har, og trenger å låne noe i mellomtiden.
Kundeansvarlig Carl på besøk hos Skogr.