Vi hjelper deg


Service

Vi i Eplehuset er opptatt av at du som kunde skal få den hjelpen du trenger. Derfor finner du i hver av våre butikker egne servicemottak hvor du kan få oppfølging og veiledning, samt levere produkter til service. I Oslo har vi til og med opprettet et eget Servicesenter, der du kan stikke innom for å få hjelp med produktene dine.

Slik går du frem

Har du oppdaget feil på ditt produkt? Vi tilbyr service ved våre autoriserte verksteder. Eplehuset er en autorisert servicetilbyder, noe som betyr at vi har sertifiserte teknikere som kun benytter originale deler.

Er du usikker på om det lønner seg å reparere? Vi vil alltid gi deg et prisoverslag på reparasjonen dersom service ikke dekkes av garanti og reklamasjon, og vi reparerer aldri noe før du har godkjent prisoverslaget. Velger du å ikke reparere hjelper vi deg gjerne med å finne et nytt produkt til deg! 

Du kan selvsagt benytte oss som serviceverksted selv om produktet ikke er kjøpt hos oss. Følg stegene under så tar vi oss av resten.

1. Ta backup og skru av «Finn min iPhone»

Det er viktig at du tar backup og skrur av «Finn min iPhone» før du sender produktet til oss.  På den måten mister du ikke noe innhold hvis enheten må slettes eller blir byttet ut. Det er også viktig at du skrur av «Finn min iPhone». Uten at den er skrudd av vil vi ikke kunne gjøre noe med din enhet. Du kan lese mer om hvordan du går frem her.

2. Registrer din service her

Under registreringen vil du kunne velge hvordan du vil levere produktet til oss. Du kan levere i hvilken som helst av våre butikker, vårt servicesenter i Storgata 1 i Oslo eller sende det til oss i posten. Velger du å sende til oss vil du få oppgitt adressen du skal sende til etter registreringen. Husk å oppgi et telefonnummer vi kan nå deg på.

3. Finn frem kvitteringen

Dersom produktet er over ett år gammelt og ikke kjøpt hos oss, vil vi trenge en kopi av kvitteringen. Har du kjøpt produktet hos oss så har vi kvitteringen i våre systemer. Den som har solgt deg produktet skal lagre kvitteringen din i fem år fra kjøpsdato.

4. Pakk produktet godt inn

Dersom du skal sende produktet til oss i posten så er det viktig å pakke det godt for å unngå skader under transporten.

5. Levér produktet til oss

Husk kvittering dersom produktet ikke er kjøpt hos Eplehuset. Du kan også registrere service i butikken/servicesenteret, men vil du spare litt tid så kan du gjøre det selv før du kommer til oss. Produktet ditt vil da bli sendt til et av våre serviceverksteder og en autoriser tekniker vil kikke på det. Etter at produktet er undersøkt vil vi ta kontakt med deg hvis vi trenger mer info, eller for å gi deg et prisoverslag. Har du spørsmål om service kan du kontakte oss på mail eller på Facebook. Vær oppmerksom på at det ikke alltid vil være mulig å gi et prisoverslag på reparasjon før en tekniker har undersøkt ditt produkt. Vi vil alltid forsøke å reparere ditt produkt på reklamasjon eller garanti dersom det er mulig.

6. Hent produktet ditt i en av våre butikker/servicesentre eller få det tilsendt hjem

Du vil ha mulighet til å hente produktet der du leverte det inn, i en av våre andre butikker/servicesentre, eller få det tilsendt i posten når det er ferdig på service. Er dette en betalbar service og ditt forsikringsselskap skal betale for reparasjonen, så trenger de ofte en skaderapport. Dette vil du få etter at en tekniker har vurdert enheten og konstatert omfanget av skaden(e) på den. Skulle du ha spørsmål underveis så er du alltid velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på 73 20 24 00, på e-post kundesenter@eplehuset.no eller på vår facebookside.

Priser

Reparasjon av iPhone Reparasjon av Apple Watch Reparasjon av iPad

  

Registrer service Servicehistorikk Serviceinnlogging

 

Spørsmål knyttet til service og garantier?

For andre spørsmål knyttet til service og garanti på Apple-produkter, se ofte stilte spørsmål. Fikk du ikke svar på det du lurte på? Ring gjerne en av våre kunnskapsrike kundeveiledere på telefon 73 20 24 00 (man-fre: 09:00-19:00, lør: 10:00-16:00), kontakt oss på vår Facebook-side eller send oss en e-post: kundesenter@eplehuset.no.