Service

Reparasjon av iPad

 

Service

Reparasjon av iPad


 

Service hos Eplehuset

Apple Service Provider.

Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med iPad - uansett hvor den er kjøpt. I motsetning til andre har vi kun Apple-sertifiserte teknikere og verksteder, og er Apple Authorised Service Provider. Det betyr at hos oss får du reparert din iPad av Apple-eksperter, alltid med originale reservedeler og dine reklamasjons- og garantirettigheter i behold.

Service hos Eplehuset

Apple Service Provider.

Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med iPad - uansett hvor den er kjøpt. I motsetning til andre har vi kun Apple-sertifiserte teknikere og verksteder, og er Apple Authorised Service Provider. Det betyr at hos oss får du reparert din iPad av Apple-eksperter, alltid med originale reservedeler og dine reklamasjons- og garantirettigheter i behold.


Ofte stilte spørsmål

Hvordan registrerer jeg service?

Hos oss kan du selv velge den løsningen som passer deg best. Du kan levere inn din iPad hos et av våre servicesenter, hos en av våre butikker eller sende din iPad til oss via post. 

Uansett hvor du ønsker å levere inn produktet ditt så anbefaler vi at du forhåndsregistrerer servicen din. Da kan du spare tid og bli prioritert ved kø. Under forhåndsregistreringen kan du samtidig reservere tidspunkt i servicedisken, så slipper du å vente i kø når du ankommer servicesenteret.

Ofte stilte spørsmål

Hvordan registrerer jeg service?

Hos oss kan du selv velge den løsningen som passer deg best. Du kan levere inn din iPad hos et av våre servicesenter, hos en av våre butikker eller sende din iPad til oss via post. 

Uansett hvor du ønsker å levere inn produktet ditt så anbefaler vi at du forhåndsregistrerer servicen din. Da kan du spare tid og bli prioritert ved kø. Under forhåndsregistreringen kan du samtidig reservere tidspunkt i servicedisken, så slipper du å vente i kø når du ankommer servicesenteret.

Hva gjør jeg før innlevering?

1. For at vi skal kunne reparere din iPad må Finn iPhone være slått av.

2. Vi anbefaler alltid at du tar backup av innhold som er viktig for deg. På den måten mister du ingenting hvis enheten må slettes eller gjenopprettes. Vi kan selvfølgelig ta backup for deg om du ønsker det.

3. Dersom din iPad er over ett år gammel og du ikke har kjøpt den hos Eplehuset behøver vi en kopi av kvitteringen. Er iPad kjøpt hos oss har vi kvitteringen.

4. For å feilsøke din iPad trenger teknikeren som oftest tilgang, som krever skjermlåskode / passord. Dersom dette er nødvendig for å gjennomføre en reparasjon eller andre bestilte tjenester, vil vi sammen med deg endre skjermlåskode / passord for å sikre at dine koder og passord forblir personlige. Etter endt service vil vi assistere deg i å endre disse tilbake til ønsket skjermlåskode / passord. Vi kan også assistere deg med å slette alt innhold på enheten før service dersom det er en foretrukket løsning.

Kan jeg sende via posten?

Absolutt. Når du har fullført forhåndsregistreringen vil du få opp sendingsadressen som din iPad skal sendes til og service-IDen tilknyttet din service. Service-IDen er det viktig at du merker pakken med, sånn at vi vet hvilken sak det gjelder og raskt kan komme i gang med feilsøking av din iPad.

Etter registreringen vil du også få innlogging til Min service, din egen serviceside hos oss. Her kan du følge servicen underveis og komme i kontakt med teknikeren som er på servicesaken.

Hva skjer etter innlevering?

Etter å ha registrert en service får du tilgang til Min service, din egen serviceside hos oss. Her kan du følge med på servicen underveis og legge igjen en beskjed til teknikeren som ser på saken din.

Når servicen er ferdig og du har fått tilbake produktet ditt, så har du fortsatt tilgang til Min service. Du kan når som helst logge deg inn her og hente ut tidligere servicekvitteringer, se historikken din og mer.

Hva koster det?

Feilsøking: For å kunne gi deg en konkret pris på reparasjonen må vi i første omgang feilsøke din iPad. Dette gjør vi for å kunne avdekke eventuelle feil eller skader, men også for å finne ut om det er noen sammenheng mellom disse. På grunn av denne feilsøkingen kan vi i mange tilfeller dekke en feil, selv om produktet har skade. Feilsøking av iPad koster 400 kr.

Velger du å gjennomføre reparasjonen til avtalt pris, eller vi avdekker at feilen er dekket av garanti / reklamasjon, så betaler du ingen feilsøkingsgebyr. Og vi reparerer aldri noe før du har godkjent.

Skaderapport til forsikringsselskap: Om din iPad er skadet og forsikringsselskapet ditt ønsker en skaderapport, så ordner vi det. Pris på feilsøking inkludert skaderapport koster 400 kr.

Standard reparasjoner: Enkelte reparasjoner, som tilbud om erstatningsenhet ved knust skjerm eller væskeskade, oppgradering av programvare, backup m.m. har vi faste priser på. Få oversikt over priser på standard reparasjoner.

Hvor lang tid tar det?

På iPad ligger servicetiden normalt på 7 dager. Du vil ved innlevering få oppgitt forventet servicetid for ditt produkt og type reparasjon.

Kan jeg få et låneprodukt?

Har du kjøpt din iPad hos Eplehuset og har behov for låneprodukt, hør med oss om løsninger når du leverer dem inn til service.