Viktig serviceinformasjon: Vi anbefaler at du forhåndsregistrerer din service og booker tid for innlevering og henting. Da sparer du tid!


Viktig serviceinformasjon: Vi anbefaler at du forhåndsregistrerer din service og booker tid for innlevering og henting. Da sparer du tid!

Book tid her

 

Service

Reparasjon av iPhone

 

Service

Reparasjon av iPhone


 

Service hos Eplehuset

Apple Service Provider.

Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med iPhone - uansett hvor den er kjøpt. I motsetning til andre har vi kun Apple-sertifiserte teknikere og verksteder, og er Apple Authorised Service Provider. Det betyr at hos oss får du reparert din iPhone av Apple-eksperter, alltid med originale reservedeler og dine reklamasjons- og garantirettigheter i behold.

Service hos Eplehuset

Apple Service Provider.

Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med iPhone - uansett hvor den er kjøpt. I motsetning til andre har vi kun Apple-sertifiserte teknikere og verksteder, og er Apple Authorised Service Provider. Det betyr at hos oss får du reparert din iPhone av Apple-eksperter, alltid med originale reservedeler og dine reklamasjons- og garantirettigheter i behold.


Ofte stilte spørsmål

Hvordan registrerer jeg service?

Under finner du nyttig info om hva du bør tenke på før innlevering og hva du kan forvente når du leverer inn din iPhone til Eplehuset.

Ofte stilte spørsmål

Hvordan registrerer jeg service?

Under finner du nyttig info om hva du bør tenke på før innlevering og hva du kan forvente når du leverer inn din iPhone til Eplehuset.

Hva gjør jeg før innlevering?

1. For at vi skal kunne reparere din iPhone må Finn iPhone være slått av.

2. Vi anbefaler alltid at du tar backup av innhold som er viktig for deg. På den måten mister du ingenting hvis enheten må slettes eller gjenopprettes. Vi kan selvfølgelig ta backup for deg om du ønsker det.

3. Dersom din iPhone er over ett år gammel og du ikke har kjøpt den hos Eplehuset behøver vi en kopi av kvitteringen. Er iPhonen kjøpt hos oss har vi kvitteringen.

4. For å feilsøke din iPhone trenger teknikeren som oftest tilgang, som krever skjermlåskode / passord. Dersom dette er nødvendig for å gjennomføre en reparasjon eller andre bestilte tjenester, vil vi sammen med deg endre skjermlåskode / passord for å sikre at dine koder og passord forblir personlige. Etter endt service vil vi assistere deg i å endre disse tilbake til ønsket skjermlåskode / passord. Vi kan også assistere deg med å slette alt innhold på enheten før service dersom det er en foretrukket løsning.

 

Innlevering via butikk / servicesenter

Om du bor i nærheten av et av våre servicesenter eller butikker, da anbefaler vi at du leverer inn din iPhone der. Her vil en av våre kunnskapsrike kundebehandlere hjelpe deg med å registrere og innlevere din iPhone.

Du finner ditt nærmeste servicesenter og butikk her.

 

Innlevering via post / bud

 

Enten du skal sende inn din iPhone via posten eller med bud, det viktigste er at du først fyller ut forhåndsregistreringsskjemaet her.

Når forhåndsregistreringen er fullført vil du få opp sendingsadressen som din iPhone skal sendes til og en service-ID. Service-IDen er det viktig at du merker pakken med, sånn at vi vet hvilken sak det gjelder og raskt kan komme i gang med feilsøking av din iPhone.

 

Hva skjer etter innlevering?

Etter å ha innlevert en service vil du få tilsendt link til din egen serviceside, hvor du kan følge med på statusen på din iPhone. Du kan også navigere deg til siden ved å trykke her og fylle inn ordrenummer og etternavn.

Når servicen er ferdig og du har fått tilbake produktet ditt, så har du fortsatt tilgang til siden.

 

Hva koster det?

Feilsøking: For å kunne gi deg en konkret pris på reparasjonen må vi i første omgang feilsøke din iPhone. Dette gjør vi for å kunne avdekke eventuelle feil eller skader, men også for å finne ut om det er noen sammenheng mellom disse. På grunn av denne feilsøkingen kan vi i mange tilfeller dekke en feil, selv om produktet har skade. Feilsøking av iPhone koster 500 kr.

Velger du å gjennomføre reparasjonen til avtalt pris, eller vi avdekker at feilen er dekket av garanti / reklamasjon, så betaler du ingen feilsøkingsgebyr. Og vi reparerer aldri noe før du har godkjent.

Skaderapport til forsikringsselskap: Om din iPhone er skadet og forsikringsselskapet ditt ønsker en skaderapport, så ordner vi det. Pris på feilsøking inkludert skaderapport koster 500 kr.

Standard reparasjoner: Enkelte reparasjoner, som tilbud om erstatningsenhet, skjermbytte eller batteribytte har vi faste priser på. Få oversikt over priser på standard reparasjoner.

 

Hvor lang tid tar det?

På iPhone ligger servicetiden normalt på 7 - 10 dager ved innlevering i et av våre servicesenter. Ved innlevering i en butikk vil din iPhone bli sendt videre til et av våre servicesenter for feilsøking og reparasjon, og det må påberegnes noe lenger servicetid grunnet sending til og fra butikken. Du vil ved innlevering få oppgitt forventet servicetid for ditt produkt og type reparasjon.

 

Kan jeg få et låneprodukt?

Har du kjøpt din iPhone hos Eplehuset og har behov for låneprodukt, hør med oss om løsninger når du leverer dem inn til service.