Viktig serviceinformasjon:

For Servicesenter Oslo: Vi anbefaler at du forhåndsregistrerer din service og booker tid for innlevering og henting. Da sparer du tid! Les mer her >

Viktig serviceinformasjon:

For Servicesenter Oslo: Vi anbefaler at du forhåndsregistrerer din service og booker tid for innlevering og henting. Da sparer du tid! Les mer her >

 

Service

Reparasjon av Mac

 

Service

Reparasjon av Mac


 

Service hos Eplehuset

Apple Service Provider.

Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med Mac - uansett hvor den er kjøpt. I motsetning til andre har vi kun Apple-sertifiserte teknikere og verksteder, og er Apple Authorised Service Provider. Det betyr at hos oss får du reparert din Mac av Apple-eksperter, alltid med originale reservedeler og dine reklamasjons- og garantirettigheter i behold.

Service hos Eplehuset

Apple Service Provider.

Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med Mac - uansett hvor den er kjøpt. I motsetning til andre har vi kun Apple-sertifiserte teknikere og verksteder, og er Apple Authorised Service Provider. Det betyr at hos oss får du reparert din Mac av Apple-eksperter, alltid med originale reservedeler og dine reklamasjons- og garantirettigheter i behold.


Ofte stilte spørsmål

Hvordan registrerer jeg service?

Under finner du nyttig info om hva du bør tenke på før innlevering og hva du kan forvente når du leverer inn din Mac til Eplehuset.

Ofte stilte spørsmål

Hvordan registrerer jeg service?

Under finner du nyttig info om hva du bør tenke på før innlevering og hva du kan forvente når du leverer inn din Mac til Eplehuset.

Hva gjør jeg før innlevering?

1. Finn Mac: For at vi skal kunne reparere din Mac må Finn Mac være slått av.

2. Backup: Vi anbefaler alltid at du tar backup av innhold som er viktig for deg. På den måten mister du ingenting hvis enheten må slettes eller gjenopprettes. Vi kan selvfølgelig ta backup for deg om du ønsker det. NB: Om du har en Mac fra 2018 eller nyere (gjelder ikke for iMac), så må du enten leverer med en ekstern harddisk eller kjøpe en av oss for at vi skal kunne ta backup for deg.

3. Kjøpskvittering: Dersom din Mac er over ett år gammel og du ikke har kjøpt den hos Eplehuset behøver vi en kopi av kvitteringen. Er Macen kjøpt hos oss har vi kvitteringen.

4. Skjermlås / passord: For å feilsøke din Mac trenger teknikeren som oftest tilgang, som krever skjermlåskode / passord. Dersom dette er nødvendig for å gjennomføre en reparasjon eller andre bestilte tjenester, vil vi sammen med deg endre skjermlåskode / passord for å sikre at dine koder og passord forblir personlige. Etter endt service vil vi assistere deg i å endre disse tilbake til ønsket skjermlåskode / passord. Vi kan også assistere deg med å slette alt innhold på enheten før service dersom det er en foretrukket løsning.

 

Innlevering via butikk / servicesenter

Om du bor i nærheten av et av våre servicesenter eller butikker, da anbefaler vi at du leverer inn din Mac der. Her vil en av våre kunnskapsrike kundebehandlere hjelpe deg med å registrere og innlevere din Mac.

Du finner ditt nærmeste servicesenter og butikk her.

 

Innlevering via post / bud

Enten du skal sende inn din Mac via posten eller med bud, det viktigste er at du først fyller ut forhåndsregistreringsskjemaet her.

Når forhåndsregistreringen er fullført vil du få opp sendingsadressen som din Mac skal sendes til og en service-ID. Service-IDen er det viktig at du merker pakken med, sånn at vi vet hvilken sak det gjelder og raskt kan komme i gang med feilsøking av din Mac.

 

Hva skjer etter innlevering?

Etter å ha innlevert en service vil du få tilsendt link til din egen serviceside, hvor du kan følge med på statusen på din Mac. Du kan også navigere deg til siden ved å trykke her og fylle inn serienummeret eller IMEI-nummeret på produktet som er innlevert.

Når servicen er ferdig og du har fått tilbake produktet ditt, så har du fortsatt tilgang til siden.

 

Hva koster det?

Feilsøking: For å kunne gi deg en konkret pris på reparasjonen må vi i første omgang feilsøke din Mac. Dette gjør vi for å kunne avdekke eventuelle feil eller skader, men også for å finne ut om det er noen sammenheng mellom disse. På grunn av denne feilsøkingen kan vi i mange tilfeller dekke en feil, selv om produktet har skade. Feilsøking av Mac koster 900 kr.

Velger du å gjennomføre reparasjonen til avtalt pris, eller vi avdekker at feilen er dekket av garanti / reklamasjon, så betaler du ingen feilsøkingsgebyr. Og vi reparerer aldri noe før du har godkjent.

Skaderapport til forsikringsselskap: Om din Mac er skadet og forsikringsselskapet ditt ønsker en skaderapport, så ordner vi det. Pris på feilsøking inkludert skaderapport koster 900 kr.

Standard reparasjoner: Enkelte reparasjoner, som tilbud om erstatningsenhet ved knust skjerm eller væskeskade, oppgradering av programvare, backup m.m. har vi faste priser på. Få oversikt over priser på standard reparasjoner.

 

Hvor lang tid tar det?

Servicetiden ligger normalt på 10 dager, og du vil ved innlevering få oppgitt forventet servicetid for ditt produkt og type reparasjon.

 

Kan jeg få et låneprodukt?

Har du kjøpt din Mac hos Eplehuset og har behov for låneprodukt, hør med oss om løsninger når du leverer dem inn til service.

 

 

Alle skal få den hjelpen de trenger.

Vi gjør alt vi kan for å hjelpe alle som besøker oss på en trygg måte i henhold til myndighetenes anbefalinger og tiltak. For at vi skal ivareta regelen om 1 meter avstand mellom oss og deg, og 2 meter avstand mellom alle besøkende, så kan vi ikke slippe inn like mange kunder som vanlig eller ha like mange medarbeidere på jobb til enhver tid. Skal du besøke ett av våre servicesenter har vi derfor noen råd:

Registrering av service


Support og anbefalt besøkstid


  • Opplever du utfordringer med til eksempel programvare, slik som iCloud, eller trenger hjelp til å gjenopprette eller reinstallere et Apple-produkt, gjerne book en digital Supporttime. Da får du hjelp av en Apple-ekspert med solid erfaring, som løser aktuelle problemer raskt og effektivt, via telefon eller video. Pris kr. 400,- / inntil 20 min. Book digital hjelp >

  • Besøk oss gjerne så tidlig som mulig på dagen. Når vi åpner dørene klokken 10:00 er besøkstallet på det laveste, og så tar det seg opp utover dagen. 

  • Rekker du ikke innom oss før like før stengetid, så oppfordrer vi deg til å heller besøke oss neste dag. En time før stenging er det alltid lang ventetid da de fleste besøker oss fra klokken 16:00 og utover.