Hvordan registrere service?

Service hos Eplehuset skal være enkelt. Derfor kan du besøke et av våre servicesenter der en del reparasjoner kan gjøres på dagen, en av våre butikker eller sende produktet ditt til oss - uansett hvor det er kjøpt.  

Ønsker du å sende produktet til oss kan du enkelt registrere servicen her. Husk å legge ved servicekvitteringen eller service-IDen du får når du har registrert servicesaken.

Vil du heller komme innom anbefaler vi også at du forhåndregistrerer servicen din - da kan du spare tid og bli prioritert ved kø. Under forhåndsregistreringen har du også muligheten til å reservere tid i servicedisken.


Tips: Har du et servicesenter i nærheten anbefaler vi at du besøker det. Det er her våre teknikere sitter og vi har mulighet til å gjøre en del reparsjoner på dagen. Du finner ditt nærmeste servicesenter her.  

Før innlevering.

Vi anbefaler at du tar en backup av innhold som er viktig for deg. På den måten mister du ingenting hvis enheten må slettes eller gjenopprettes. Vi kan selvfølgelig ta backup for deg dersom det er ønskelig. Du finner våre tjenester her

Finn iPhone: Leverer du inn en iPhone, iPad eller iPod må du skru av tjenesten Finn min iPhone før du leverer den inn. Er du usikker på hvordan dette gjøres har vi laget guide på det her

Kvittering: Dersom produktet ditt er over ett år gammelt og du ikke har kjøpt det hos Eplehuset behøver vi en kopi av kvitteringen. Er produktet kjøpt hos oss har vi kvitteringen.

Skjermlås / passord: Ved service på ditt Apple-produkt vil det ofte være nødvendig at tekniker trenger tilgang til produktet, som krever skjermlåskode/passord. Dersom dette er nødvendig for å gjennomføre en reparasjon eller andre bestilte tjenester, vil vi sammen med deg endre skjermlåskode/passord for å sikre at dine koder og passord forblir personlige. Etter endt service vil vi assistere deg i å endre disse tilbake til ønsket skjermlåskode/passord. Vi kan også assistere deg med å slette alt innhold på enheten før service dersom det er en foretrukket løsning.


Etter innlevering.

Når du oppretter service får du tilgang til  "Min service", din egen serviceside hos oss. Her kan du følge med på servicen underveis, som at "produktet er under feilsøking" eller "vi venter på deler". Du kan også legge igjen en beskjed til teknikeren som ser på saken din. 

Etter endt service fortsetter du å ha tilgang og kan når som helst logge deg inn for å hente ut tidligere servicekvitteringer, se historikken din og mer. 


Garanti og reklamasjon.

Hos Eplehuset tar vi garanti og reklamasjonsrett på alvor og er stolte av å være den mest seriøse aktøren i bransjen på dette området. Hos oss kan du være trygg på at produktene dine blir reparert uten at du mister verken garanti- eller reklamasjonsrett. Vi har et tett samarbeid med Forbrukerrådet og er proaktive for å sørge for at dine rettigheter er ivaretatt.

Hva dekker reklamasjonsretten?

Som forbruker i Norge har du to eller fem års reklamasjonsrett på produktene du kjøper hos en forhandler. Reklamasjonsretten dekker blant annet feil som ikke kan settes i sammenheng med fysiske skader som f. eks. at det er sølt noe på produktet eller at det er mistet i bakken. Det er fem års reklamasjonsrett på de aller fleste Apple-produkter.

Men hva med garantien?

En garanti dekker normalt produksjonsfeil, altså det samme som reklamasjonsretten. Det er produsenten av produktet ditt som normalt står for garantien, og normal garantitid på Apple-produkter er 1 år fra kjøpsdato, med mindre du har kjøpt Applecare.

Våre verksteder.

Vi har kun autoriserte verksted og ivaretar alltid dine rettigheter, uansett hvor produktet er kjøpt. Vi undersøker ikke bare produktet for feil og skader, men også om det er en sammenheng mellom disse. Det gjør at vi i mange tilfeller faktisk kan dekke en feil selv om produktet har en skade.

I de situasjoner hvor det er mulig bytter vi kun ut deler. I de tilfellene hvor dette ikke er mulig får du en erstatningsenhet, eventuelt et prisoverslag og tilbud om erstatningsenhet om skaden ikke dekkes av reklamasjon eller garanti.

Hos oss får du faktisk alltid et prisoverslag dersom servicen ikke dekkes, og vi reparerer aldri noe før du har godkjent prisoverslaget. Velger du å ikke reparere hjelper vi deg gjerne med å finne et nytt produkt til deg!

Her finner du pris på reparasjon og erstatningsenheter