Siste servicenytt!

For Drammen, Oslo, Sandvika og Strømmen: Fysisk er vi stengt, men digitalt holder vi åpent. I tråd med Regjeringens tiltak holder våre butikker og servicesenter i Oslo og omegn stengt. Du kan allikevel benytte deg av våre verksteder. Les mer her >


For øvrige servicesenter: Vi har for tiden veldig mange kunder som besøker oss. For at alle skal få den hjelpen de trenger samtidig som vi ivaretar myndighetenes anbefalinger og retningslinjer, så har vi satt opp noen enkle råd. Les mer her >

Siste servicenytt!

For Drammen, Oslo, Sandvika og Strømmen: Fysisk er vi stengt, men digitalt holder vi åpent. I tråd med Regjeringens tiltak holder våre butikker og servicesenter i Oslo og omegn stengt. Du kan allikevel benytte deg av våre verksteder. Les mer her >


For øvrige servicesenter: Vi har for tiden veldig mange kunder som besøker oss. For at alle skal få den hjelpen de trenger samtidig som vi ivaretar myndighetenes anbefalinger og retningslinjer, så har vi satt opp noen enkle råd. Les mer her >
 

 

Service

Reparasjon av tilbehør

 

Service

Reparasjon av ilbehør


 


 

Service hos Eplehuset

Apple Service Provider.

Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med alt av Apple-tilbehør - uansett hvor det er kjøpt. I motsetning til andre har vi kun Apple-sertifiserte teknikere og verksteder, og er Apple Authorised Service Provider. Det betyr at hos oss får du reparert dine Apple-produkter av Apple-eksperter, alltid med originale reservedeler og dine reklamasjons- og garantirettigheter i behold.

Service hos Eplehuset

Apple Service Provider.

Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med alt av Apple-tilbehør - uansett hvor det er kjøpt. I motsetning til andre har vi kun Apple-sertifiserte teknikere og verksteder, og er Apple Authorised Service Provider. Det betyr at hos oss får du reparert dine Apple-produkter av Apple-eksperter, alltid med originale reservedeler og dine reklamasjons- og garantirettigheter i behold.


Ofte stilte spørsmål

Hvordan registrerer jeg service?

Under finner du nyttig info om hva som kan være greit å tenke på før innlevering og hva du kan forvente av service med Eplehuset.

Ofte stilte spørsmål

Hvordan registrerer jeg service?

Under finner du nyttig info om hva som kan være greit å tenke på før innlevering og hva du kan forvente av service med Eplehuset.

Hva gjør jeg før innlevering?

Apple-tilbehør: Om tilbehøret er over ett år gammelt og ikke kjøpt hos Eplehuset så trenger vi kopi av din kvittering. Er det kjøpt hos Eplehuset så har vi kvitteringen.

Annet tilbehør (ikke Apple): Om tilbehøret er kjøpt hos en annen aktør enn Eplehuset så kan ikke vi ta service på produktet, selv om Eplehuset skulle føre det samme produktet. Er det derimot kjøpt hos oss men du ikke lenger har kvitteringen, ta kontakt med oss på chatten som du finner nederst til høyre eller kundesenter@eplehuset.no, og så hjelper vi deg å finne den.

 

Innlevering via butikk / servicesenter

Om du bor i nærheten av et av våre servicesenter eller butikker, da anbefaler vi at du leverer inn tilbehøret der. Her vil en av våre kunnskapsrike kundebehandlere hjelpe deg med å registrere og innlevere det.

Du finner ditt nærmeste servicesenter og butikk her.

 

Innlevering via posten / bud

For sending via post eller bud, fyll først ut forhåndsregistrersskjemaet her.

Når det er fullført vil du få opp sendingsadressen som tilbehøret skal sendes til og en service-ID. Service-IDen er det viktig at du merker pakken med, sånn at vi vet hvilken sak det gjelder og raskt kan komme i gang med feilsøking.

Serienummer: Under forhåndsregistreringen vil du bli bedt om å skrive inn serienummeret på produktet. Gjelder det Apple TV eller Apple-rutere så finner du serienummeret enten på undersiden av produktet eller på din kopi av kvitteringen. Gjelder det annet tilbehør som Earpods, ladere, kabler og mer som ikke har et serienummer, skriv inn serienummeret på det produktet tilbehøret brukes med, enten din Mac, iPhone, iPad, iPod eller Apple Watch. For tilbehør som ikke er Apple trenger vi ikke serienummer.

Kvittering: Under registreringen kan du også bli bedt om å laste opp kvittering. Gjelder det Apple-tilbehør som er kjøpt hos oss så har vi kvitteringen. Gjelder det annet tilbehør og du ikke lenger har kvitteringen, ta kontakt med oss på chatten som du finner nederst til høyre eller kundesenter@eplehuset.no, og så hjelper vi deg.

 

Hva skjer etter innlevering?

Etter å ha innlevert en service vil du få tilsendt link til din egen serviceside, hvor du kan følge med på statusen på ditt produkt. Du kan også navigere deg til siden ved å trykke her og fylle inn serienummeret eller IMEI-nummeret på produktet som er innlevert.

Når servicen er ferdig og du har fått tilbake produktet ditt, så har du fortsatt tilgang til siden.

 

Hvor lang tid tar det?

Apple TV og Apple-rutere: Normal servicetid er på ca. 7 dager ved innlevering i et av våre servicesenter. Ved innlevering i en butikk vil det bli sendt videre til et av våre servicesenter for feilsøking og reparasjon, og det må påberegnes noe lenger servicetid grunnet sending til og fra butikken. Du vil ved innlevering få oppgitt forventet servicetid for ditt produkt og type reparasjon.

Apple-tilbehør: Det meste av annet Apple-tibehør, som som Earpods, ladere, adaptere og kabler, vil vi som oftest bytte på stedet. Vi forsøker faktisk alltid å bytte på stedet dersom det er mulig.

Annet-tilbehør: Vi forsøker alltid å bytte på stedet dersom det er mulig. I tilfeller hvor tilbehøret må feilsøkes og/eller repareres, eller nytt produkt sendes fra produsent, så må vi først ta det inn. Dersom dette er tilfellet vil servicetiden normalt ligge på 14 dager, og du vil få beskjed om forventet servicetid ved innlevering.

 
     

 

 

 

Service i Drammen, Oslo, Sandvika og Strømmen

Fysisk er vi stengt, men digitalt holder vi åpent.

Servicesenter og butikker med verksted i Oslo og omegn kan ikke ta i mot fysisk kundebesøk. Verkstedene opprettholder alllikevel drift og produkter som allerede er innlevert vil bli behandlet som normalt.

Registrering og innlevering av service


  • For å benytte deg av vårt verksted, registrer din service på nett og innlever produktet ditt til oss via post. Dette gjør du enkelt via vårt forhåndsregistreringskjema som du finner her >

  • Når forhåndsregistreringen er fullført vil du få opp sendingsadressen som ditt produkt skal sendes til og en service-ID. Service-IDen er det viktig at du merker pakken med, sånn at vi raskt kan komme i gang med feilsøking av ditt produkt.

  • Du vil også få tilsendt sms og e-post med bekreftelse på innlevering, samt link til din egen serviceside, hvor du kan følge med på status.

Utlevering av service


  • Straks produktet ditt er ferdig reparert kan vi levere det på døren til deg for kr 149.

  • Ønsker du at vi skal sende det på døren, vennligst gi oss tilbakemelding om dette ved å svare på sms'en eller e-posten du mottok fra oss da du leverte inn produktet. 

  • Om du ønsker å avvente, vil produktet ditt kunne hentes som normalt når vi igjen kan holde kundemottaket åpent.

 

 

 

Øvrige servicesenter

Alle skal få den hjelpen de trenger.

Vi har for tiden veldig mange kunder som besøker våre servicesenter i Bergen og Trondheim. Dette er vi selvfølgelig veldig takknemlig for og vi gjør alt vi kan for å hjelpe alle som besøker oss på en trygg måte i henhold til myndighetenes anbefalinger og tiltak. Men for at vi skal ivareta regelen om 1 meter avstand mellom oss og deg, og 2 meter avstand mellom alle besøkende, så kan vi ikke slippe inn like mange kunder som vanlig eller ha like mange medarbeidere på jobb til enhver tid. Skal du besøke ett av våre servicesenter har vi derfor noen råd:

Registrering av service


Support og anbefalt besøkstid


  • Opplever du utfordringer med til eksempel programvare, slik som iCloud, eller trenger hjelp til å gjenopprette eller reinstallere et Apple-produkt, gjerne book en digital Supporttime. Da får du hjelp av en Apple-ekspert med solid erfaring, som løser aktuelle problemer raskt og effektivt, via telefon eller video. Pris kr. 400,- / inntil 20 min. Book digital hjelp >

  • Besøk oss gjerne så tidlig som mulig på dagen. Når vi åpner dørene klokken 10:00 er besøkstallet på det laveste, og så tar det seg opp utover dagen. 

  • Rekker du ikke innom oss før like før stengetid, så oppfordrer vi deg til å heller besøke oss neste dag. En time før stenging er det alltid lang ventetid da de fleste besøker oss fra klokken 16:00 og utover.