Servicevilkår

Sist oppdatert: 28.08.2024


iPhone

  1. Dersom det ikke blir funnet feil på produktet vil kostnaden for undersøkelsen bli belastet kunde med 300 kr.
  2. Dersom feilen på produktet ikke omfattes av gjeldende garanti- og/eller reklamasjonsvilkår, det oppdages skjulte skader som forhindrer avtalt reparasjon, eller det ikke er mulig å gjennomføre reparasjonen av andre grunner, f.eks. at det ikke lenger er mulig å fremskaffe reservedeler til produktet, vil kostnaden for feilsøkingen bli belastet kunde med 500 kr. Feil som ikke dekkes er blant annet, men ikke begrenset til, slagskader, væskeskader, feil som følge av overspenning eller feil forårsaket av programvare der feilen kan rettes ved å reinstallere programvaren eller gjenopprette produktet til fabrikkinnstillinger.
  3. Ved service på ditt Apple-produkt kan tekniker, i noen få tilfeller, trenge tilgang til produktet for å fullføre feilsøkingen. I slike tilfeller vil tekniker ta kontakt med deg for å etterspørre skjermlåskode/passord.
  4. Vi gjør oppmerksom på at Eplehuset ikke er ansvarlig for eventuelle tap av data. Ved reparasjon, eller som en del av feilsøkingen, må tekniker i noen tilfeller slette innholdet på enheten for å fullføre servicen. Når reparasjonen er startet er det for sent å ta sikkerhetskopi og vi anbefaler derfor alltid at du sikkerhetskopierer innhold som er viktig for deg før produktet leveres inn til service.
  5. iPhone kan bli byttet i en erstatningsenhet fremfor reparasjon og bestilte erstatningsenheter kan ikke avbestilles. En erstatningsenhet er en ny iPhone som kan inneholde komponenter som tidligere har vært i bruk i andre enheter. Delene som kan ha vært brukt tidligere er begrenset til høyttaleren for øret, frontkameraet, hovedkameraet, vibrasjonsenheten og hovedkortet. Alle andre deler vil være nye, inkludert batteriet. Deler som blir gjenbrukt gjennomgår strengere kvalitetskontroll enn nye deler fra produksjonslinjen og alle erstatningsenheter settes sammen på samme fabrikk som produserer iPhone for Apple. Erstatningsenheten er i bedre stand enn den man leverte inn og batterikapasiteten vil også være som da enheten var ny.
  6. Vi gjør oppmerksom på at uautoriserte inngrep eller modifikasjoner på produktet kan medføre ekstra kostnader som i sin helhet vil bli belastet kunde med mindre annet er avtalt skriftlig på forhånd. Kunde forplikter å opplyse Eplehuset om eventuelle uautoriserte inngrep på produktet. Eplehuset står ikke ansvarlig for feil som oppstår etter reparasjoner forutsatt at disse kan relateres til det uautoriserte inngrepet.
  7. Reparasjon av skadet iPhone tilbakefører ikke nødvendigvis IP-graden til slik den var ved kjøp.
  8. Eplehuset står ikke ansvarlig for skader som oppstår under feilsøking eller reparasjon forutsatt at disse skadene kan relateres til eksisterende skader i produktet.
  9. For alle reparasjoner på Apple-produkter tilfaller de defekte delene Apple Inc. Om kunde ønsker å beholde en reservedel etter reparasjon, må dette opplyses om ved innlevering. Kostnader for dette vil påløpe.
  10. For næringsdrivende gjelder 3 måneders garanti på reservedeler som byttes i Apple-produkter. For forbrukere gis samme garanti, og ellers rettigheter jf Håndverkertjenesteloven.
  11. Uavhentede gjenstander blir solgt eller kassert etter 3 mnd. iht bestemmelsene i “Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” av 29. mai 1953.
  12. Kontaktinformasjon brukt til serviceregistreringen er nødvendig for delebestilling fra Apple ved service på Apple-produkter. Din e-postadresse vil bli gitt til Apple med hensikt om å benytte den for å sende deg en spørreundersøkelse vedr. kundetilfredshet i etterkant av din service. Den vil bli behandlet i henhold til Apples retningslinjer for personvern (www.apple.com/no/privacy) og vil aldri bli brukt til markedsføring. Ved å oppgi din e-postadresse godtar du at denne blir gitt til Apple til dette formål. Alle personopplysninger behandles i henhold til GDPR og Eplehusets personvernerklæring, som du kan lese her: eplehuset.no/personvern

iPad

  1. Dersom det ikke blir funnet feil på produktet vil kostnaden for undersøkelsen bli belastet kunde med 300 kr.
  2. Dersom feilen på produktet ikke omfattes av gjeldende garanti- og/eller reklamasjonsvilkår, det oppdages skjulte skader som forhindrer avtalt reparasjon, eller det ikke er mulig å gjennomføre reparasjonen av andre grunner, f.eks. at det ikke lenger er mulig å fremskaffe reservedeler til produktet, vil kostnaden for feilsøkingen bli belastet kunde med 500 kr. Feil som ikke dekkes er blant annet, men ikke begrenset til, slagskader, væskeskader, feil som følge av overspenning eller feil forårsaket av programvare der feilen kan rettes ved å reinstallere programvaren eller gjenopprette produktet til fabrikkinnstillinger.
  3. Vi gjør oppmerksom på at Eplehuset ikke er ansvarlig for eventuelle tap av data. Ved reparasjon, eller som en del av feilsøkingen, må tekniker i noen tilfeller slette innholdet på enheten for å fullføre servicen. Når reparasjonen er startet er det for sent å ta sikkerhetskopi og vi anbefaler derfor alltid at du sikkerhetskopierer innhold som er viktig for deg før produktet leveres inn til service.
  4. iPad kan bli byttet i en erstatningsenhet fremfor reparasjon og bestilte erstatningsenheter kan ikke avbestilles. En erstatningsenhet er en ny iPad som kan inneholde komponenter som tidligere har vært i bruk i andre enheter. Delene som kan ha vært brukt tidligere er begrenset til frontkameraet, hovedkameraet og hovedkortet. Alle andre deler vil være nye, inkludert batteriet. Deler som blir gjenbrukt gjennomgår strengere kvalitetskontroll enn nye deler fra produksjonslinjen og alle erstatningsenheter settes sammen på samme fabrikk som produserer iPad for Apple. Erstatningsenheten er i bedre stand enn den man leverte inn og batterikapasiteten vil også være som da enheten var ny.
  5. Vi gjør oppmerksom på at uautoriserte inngrep eller modifikasjoner på produktet kan medføre ekstra kostnader som i sin helhet vil bli belastet kunde med mindre annet er avtalt skriftlig på forhånd. Kunde forplikter å opplyse Eplehuset om eventuelle uautoriserte inngrep på produktet. Eplehuset står ikke ansvarlig for feil som oppstår etter reparasjoner forutsatt at disse kan relateres til det uautoriserte inngrepet.
  6. Eplehuset står ikke ansvarlig for skader som oppstår under feilsøking eller reparasjon forutsatt at disse skadene kan relateres til eksisterende skader i produktet.
  7. For alle reparasjoner på Apple-produkter tilfaller de defekte delene Apple Inc. Om kunde ønsker å beholde en reservedel etter reparasjon, må dette opplyses om ved innlevering. Kostnader for dette vil påløpe.
  8. For næringsdrivende gjelder 3 måneders garanti på reservedeler som byttes i Apple-produkter. For forbrukere gis samme garanti, og ellers rettigheter jf Håndverkertjenesteloven.
  9. Uavhentede gjenstander blir solgt eller kassert etter 3 mnd. iht bestemmelsene i “Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” av 29. mai 1953.
  10. Kontaktinformasjon brukt til serviceregistreringen er nødvendig for delebestilling fra Apple ved service på Apple-produkter. Din e-postadresse vil bli gitt til Apple med hensikt om å benytte den for å sende deg en spørreundersøkelse vedr. kundetilfredshet i etterkant av din service. Den vil bli behandlet i henhold til Apples retningslinjer for personvern (www.apple.com/no/privacy) og vil aldri bli brukt til markedsføring. Ved å oppgi din e-postadresse godtar du at denne blir gitt til Apple til dette formål. Alle personopplysninger behandles i henhold til GDPR og Eplehusets personvernerklæring, som du kan lese her: eplehuset.no/personvern

Mac

  1. Dersom det ikke blir funnet feil på produktet vil kostnaden for undersøkelsen bli belastet kunde med 500 kr.
  2. Dersom feilen på produktet ikke omfattes av gjeldende garanti- og/eller reklamasjonsvilkår, det oppdages skjulte skader som forhindrer avtalt reparasjon, eller det ikke er mulig å gjennomføre reparasjonen av andre grunner, f.eks. at det ikke lenger er mulig å fremskaffe reservedeler til produktet, vil kostnaden for feilsøkingen bli belastet kunde med 900 kr. Feil som ikke dekkes er blant annet, men ikke begrenset til, slagskader, væskeskader, feil som følge av overspenning eller feil forårsaket av programvare der feilen kan rettes ved å reinstallere programvaren eller gjenopprette produktet til fabrikkinnstillinger.
  3. Ved service på ditt Apple-produkt kan tekniker, i noen få tilfeller, trenge tilgang til produktet for å fullføre feilsøkingen. I slike tilfeller vil tekniker ta kontakt med deg for å etterspørre skjermlåskode/passord.
  4. Vi gjør oppmerksom på at Eplehuset ikke er ansvarlig for eventuelle tap av data. Ved reparasjon, eller som en del av feilsøkingen, må tekniker i noen tilfeller slette innholdet på enheten for å fullføre servicen. Når reparasjonen er startet er det for sent å ta sikkerhetskopi og vi anbefaler derfor alltid at du sikkerhetskopierer innhold som er viktig for deg før produktet leveres inn til service.
  5. Vi gjør oppmerksom på at uautoriserte inngrep eller modifikasjoner på produktet kan medføre ekstra kostnader som i sin helhet vil bli belastet kunde med mindre annet er avtalt skriftlig på forhånd. Kunde forplikter å opplyse Eplehuset om eventuelle uautoriserte inngrep på produktet. Eplehuset står ikke ansvarlig for feil som oppstår etter reparasjoner forutsatt at disse kan relateres til det uautoriserte inngrepet.
  6. Eplehuset står ikke ansvarlig for skader som oppstår under feilsøking eller reparasjon forutsatt at disse skadene kan relateres til eksisterende skader i produktet. 
  7. For alle reparasjoner på Apple-produkter tilfaller de defekte delene Apple Inc. Om kunde ønsker å beholde en reservedel etter reparasjon, må dette opplyses om ved innlevering. Kostnader for dette vil påløpe.
  8. For næringsdrivende gjelder 3 måneders garanti på reservedeler som byttes i Apple-produkter. For forbrukere gis samme garanti, og ellers rettigheter jf Håndverkertjenesteloven.
  9. Uavhentede gjenstander blir solgt eller kassert etter 3 mnd. iht bestemmelsene i “Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” av 29. mai 1953.
  10. Kontaktinformasjon brukt til serviceregistreringen er nødvendig for delebestilling fra Apple ved service på Apple-produkter. Din e-postadresse vil bli gitt til Apple med hensikt om å benytte den for å sende deg en spørreundersøkelse vedr. kundetilfredshet i etterkant av din service. Den vil bli behandlet i henhold til Apples retningslinjer for personvern (www.apple.com/no/privacy) og vil aldri bli brukt til markedsføring. Ved å oppgi din e-postadresse godtar du at denne blir gitt til Apple til dette formål. Alle personopplysninger behandles i henhold til GDPR og Eplehusets personvernerklæring, som du kan lese her: eplehuset.no/personvern

Apple Watch

  1. Dersom det ikke blir funnet feil på produktet vil kostnaden for undersøkelsen bli belastet kunde med 300 kr.
  2. Dersom feilen på produktet ikke omfattes av gjeldende garanti- og/eller reklamasjonsvilkår, det oppdages skjulte skader som forhindrer avtalt reparasjon, eller det ikke er mulig å gjennomføre reparasjonen av andre grunner, f.eks. at det ikke lenger er mulig å fremskaffe reservedeler til produktet, vil kostnaden for feilsøkingen bli belastet kunde med 500 kr. Feil som ikke dekkes er blant annet, men ikke begrenset til, slagskader, væskeskader, feil som følge av overspenning eller feil forårsaket av programvare der feilen kan rettes ved å reinstallere programvaren eller gjenopprette produktet til fabrikkinnstillinger.
  3. Apple Watch kan bli byttet i en erstatningsenhet fremfor reparasjon og bestilte erstatningsenheter kan ikke avbestilles. En erstatningsenhet er en ny Apple Watch som kan inneholde komponenter som tidligere har vært i bruk i andre enheter. Delene som kan ha vært brukt tidligere er begrenset til vibrasjonsenheten og hovedkortet. Alle andre deler vil være nye, inkludert batteriet. Deler som blir gjenbrukt gjennomgår strengere kvalitetskontroll enn nye deler fra produksjonslinjen og alle erstatningsenheter settes sammen på samme fabrikk som produserer Apple Watch for Apple. Erstatningsenheten er i bedre stand enn den man leverte inn og batterikapasiteten vil også være som da enheten var ny.
  4. Vi gjør oppmerksom på at uautoriserte inngrep eller modifikasjoner på produktet kan medføre ekstra kostnader som i sin helhet vil bli belastet kunde med mindre annet er avtalt skriftlig på forhånd. Kunde forplikter å opplyse Eplehuset om eventuelle uautoriserte inngrep på produktet. Eplehuset står ikke ansvarlig for feil som oppstår etter reparasjoner forutsatt at disse kan relateres til det uautoriserte inngrepet.
  5. Eplehuset står ikke ansvarlig for skader som oppstår under feilsøking eller reparasjon forutsatt at disse skadene kan relateres til eksisterende skader i produktet. 
  6. For alle reparasjoner på Apple-produkter tilfaller de defekte delene Apple Inc. Om kunde ønsker å beholde en reservedel etter reparasjon, må dette opplyses om ved innlevering. Kostnader for dette vil påløpe.
  7. For næringsdrivende gjelder 3 måneders garanti på reservedeler som byttes i Apple-produkter. For forbrukere gis samme garanti, og ellers rettigheter jf Håndverkertjenesteloven.
  8. Uavhentede gjenstander blir solgt eller kassert etter 3 mnd. iht bestemmelsene i “Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” av 29. mai 1953.
  9. Kontaktinformasjon brukt til serviceregistreringen er nødvendig for delebestilling fra Apple ved service på Apple-produkter. Din e-postadresse vil bli gitt til Apple med hensikt om å benytte den for å sende deg en spørreundersøkelse vedr. kundetilfredshet i etterkant av din service. Den vil bli behandlet i henhold til Apples retningslinjer for personvern (www.apple.com/no/privacy) og vil aldri bli brukt til markedsføring. Ved å oppgi din e-postadresse godtar du at denne blir gitt til Apple til dette formål. Alle personopplysninger behandles i henhold til GDPR og Eplehusets personvernerklæring, som du kan lese her: eplehuset.no/personvern

AirPods / Beats

  1. Dersom det ikke blir funnet feil på produktet vil kostnaden for undersøkelsen bli belastet kunde med 300 kr.
  2. Dersom feilen på produktet ikke omfattes av gjeldende garanti- og/eller reklamasjonsvilkår, det oppdages skjulte skader som forhindrer avtalt reparasjon, eller det ikke er mulig å gjennomføre reparasjonen av andre grunner, f.eks. at det ikke lenger er mulig å fremskaffe reservedeler til produktet, vil kostnaden for feilsøkingen bli belastet kunde med 500 kr. Feil som ikke dekkes er blant annet, men ikke begrenset til, slagskader, væskeskader, feil som følge av overspenning eller feil forårsaket av programvare der feilen kan rettes ved å reinstallere programvaren eller gjenopprette produktet til fabrikkinnstillinger.
  3. Vi gjør oppmerksom på at uautoriserte inngrep eller modifikasjoner på produktet kan medføre ekstra kostnader som i sin helhet vil bli belastet kunde med mindre annet er avtalt skriftlig på forhånd. Kunde forplikter å opplyse Eplehuset om eventuelle uautoriserte inngrep på produktet. Eplehuset står ikke ansvarlig for feil som oppstår etter reparasjoner forutsatt at disse kan relateres til det uautoriserte inngrepet.
  4. Eplehuset står ikke ansvarlig for skader som oppstår under feilsøking eller reparasjon forutsatt at disse skadene kan relateres til eksisterende skader i produktet. 
  5. For alle reparasjoner på Apple-produkter tilfaller de defekte delene Apple Inc. Om kunde ønsker å beholde en reservedel etter reparasjon, må dette opplyses om ved innlevering. Kostnader for dette vil påløpe.
  6. For næringsdrivende gjelder 3 måneders garanti på reservedeler som byttes i Apple-produkter. For forbrukere gis samme garanti, og ellers rettigheter jf Håndverkertjenesteloven.
  7. Uavhentede gjenstander blir solgt eller kassert etter 3 mnd. iht bestemmelsene i “Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” av 29. mai 1953.
  8. Kontaktinformasjon brukt til serviceregistreringen er nødvendig for delebestilling fra Apple ved service på Apple-produkter. Din e-postadresse vil bli gitt til Apple med hensikt om å benytte den for å sende deg en spørreundersøkelse vedr. kundetilfredshet i etterkant av din service. Den vil bli behandlet i henhold til Apples retningslinjer for personvern (www.apple.com/no/privacy) og vil aldri bli brukt til markedsføring. Ved å oppgi din e-postadresse godtar du at denne blir gitt til Apple til dette formål. Alle personopplysninger behandles i henhold til GDPR og Eplehusets personvernerklæring, som du kan lese her: eplehuset.no/personvern

Tilbehør

  1. Dersom det ikke blir funnet feil på produktet vil kostnaden for undersøkelsen bli belastet kunde med 300 kr.
  2. Dersom feilen på produktet ikke omfattes av gjeldende garanti- og/eller reklamasjonsvilkår, det oppdages skjulte skader som forhindrer avtalt reparasjon, eller det ikke er mulig å gjennomføre reparasjonen av andre grunner, f.eks. at det ikke lenger er mulig å fremskaffe reservedeler til produktet, vil kostnaden for feilsøkingen bli belastet kunde med 500 kr. Feil som ikke dekkes er blant annet, men ikke begrenset til, slagskader, væskeskader, feil som følge av overspenning eller feil forårsaket av programvare der feilen kan rettes ved å reinstallere programvaren eller gjenopprette produktet til fabrikkinnstillinger.
  3. Vi gjør oppmerksom på at uautoriserte inngrep eller modifikasjoner på produktet kan medføre ekstra kostnader som i sin helhet vil bli belastet kunde med mindre annet er avtalt skriftlig på forhånd. Kunde forplikter å opplyse Eplehuset om eventuelle uautoriserte inngrep på produktet. Eplehuset står ikke ansvarlig for feil som oppstår etter reparasjoner forutsatt at disse kan relateres til det uautoriserte inngrepet.
  4. Eplehuset står ikke ansvarlig for skader som oppstår under feilsøking eller reparasjon forutsatt at disse skadene kan relateres til eksisterende skader i produktet. 
  5. For alle reparasjoner på Apple-produkter tilfaller de defekte delene Apple Inc. Om kunde ønsker å beholde en reservedel etter reparasjon, må dette opplyses om ved innlevering. Kostnader for dette vil påløpe.
  6. For næringsdrivende gjelder 3 måneders garanti på reservedeler som byttes i Apple-produkter. For forbrukere gis samme garanti, og ellers rettigheter jf Håndverkertjenesteloven.
  7. Uavhentede gjenstander blir solgt eller kassert etter 3 mnd. iht bestemmelsene i “Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” av 29. mai 1953.
  8. Kontaktinformasjon brukt til serviceregistreringen er nødvendig for delebestilling fra Apple ved service på Apple-produkter. Din e-postadresse vil bli gitt til Apple med hensikt om å benytte den for å sende deg en spørreundersøkelse vedr. kundetilfredshet i etterkant av din service. Den vil bli behandlet i henhold til Apples retningslinjer for personvern (www.apple.com/no/privacy) og vil aldri bli brukt til markedsføring. Ved å oppgi din e-postadresse godtar du at denne blir gitt til Apple til dette formål. Alle personopplysninger behandles i henhold til GDPR og Eplehusets personvernerklæring, som du kan lese her: eplehuset.no/personvern

iPod

  1. Dersom det ikke blir funnet feil på produktet vil kostnaden for undersøkelsen bli belastet kunde med 300 kr.
  2. Dersom feilen på produktet ikke omfattes av gjeldende garanti- og/eller reklamasjonsvilkår, det oppdages skjulte skader som forhindrer avtalt reparasjon, eller det ikke er mulig å gjennomføre reparasjonen av andre grunner, f.eks. at det ikke lenger er mulig å fremskaffe reservedeler til produktet, vil kostnaden for feilsøkingen bli belastet kunde med 500 kr. Feil som ikke dekkes er blant annet, men ikke begrenset til, slagskader, væskeskader, feil som følge av overspenning eller feil forårsaket av programvare der feilen kan rettes ved å reinstallere programvaren eller gjenopprette produktet til fabrikkinnstillinger.
  3. Vi gjør oppmerksom på at Eplehuset ikke er ansvarlig for eventuelle tap av data. Ved reparasjon, eller som en del av feilsøkingen, må tekniker i noen tilfeller slette innholdet på enheten for å fullføre servicen. Når reparasjonen er startet er det for sent å ta sikkerhetskopi og vi anbefaler derfor alltid at du sikkerhetskopierer innhold som er viktig for deg før produktet leveres inn til service.
  4. iPod kan bli byttet i en erstatningsenhet fremfor reparasjon og bestilte erstatningsenheter kan ikke avbestilles. En erstatningsenhet er en ny iPod som kan inneholde komponenter som tidligere har vært i bruk i andre enheter. Delene som kan ha vært brukt tidligere er begrenset til frontkameraet, hovedkameraet og hovedkortet. Alle andre deler vil være nye, inkludert batteriet. Deler som blir gjenbrukt gjennomgår strengere kvalitetskontroll enn nye deler fra produksjonslinjen og alle erstatningsenheter settes sammen på samme fabrikk som produserer iPod for Apple. Erstatningsenheten er i bedre stand enn den man leverte inn og batterikapasiteten vil også være som da enheten var ny.
  5. Vi gjør oppmerksom på at uautoriserte inngrep eller modifikasjoner på produktet kan medføre ekstra kostnader som i sin helhet vil bli belastet kunde med mindre annet er avtalt skriftlig på forhånd. Kunde forplikter å opplyse Eplehuset om eventuelle uautoriserte inngrep på produktet. Eplehuset står ikke ansvarlig for feil som oppstår etter reparasjoner forutsatt at disse kan relateres til det uautoriserte inngrepet.
  6. Eplehuset står ikke ansvarlig for skader som oppstår under feilsøking eller reparasjon forutsatt at disse skadene kan relateres til eksisterende skader i produktet.
  7. For alle reparasjoner på Apple-produkter tilfaller de defekte delene Apple Inc. Om kunde ønsker å beholde en reservedel etter reparasjon, må dette opplyses om ved innlevering. Kostnader for dette vil påløpe.
  8. For næringsdrivende gjelder 3 måneders garanti på reservedeler som byttes i Apple-produkter. For forbrukere gis samme garanti, og ellers rettigheter jf Håndverkertjenesteloven.
  9. Uavhentede gjenstander blir solgt eller kassert etter 3 mnd. iht bestemmelsene i “Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” av 29. mai 1953.
  10. Kontaktinformasjon brukt til serviceregistreringen er nødvendig for delebestilling fra Apple ved service på Apple-produkter. Din e-postadresse vil bli gitt til Apple med hensikt om å benytte den for å sende deg en spørreundersøkelse vedr. kundetilfredshet i etterkant av din service. Den vil bli behandlet i henhold til Apples retningslinjer for personvern (www.apple.com/no/privacy) og vil aldri bli brukt til markedsføring. Ved å oppgi din e-postadresse godtar du at denne blir gitt til Apple til dette formål. Alle personopplysninger behandles i henhold til GDPR og Eplehusets personvernerklæring, som du kan lese her: eplehuset.no/personvern

Terms of service

Last updated: 28.08.2024


iPhone

  1. If no error is found with the product, there will be a troubleshooting fee of NOK 300,-
  2. If the error or malfunction is not covered by manufacturer warranty and/or Norwegian Consumer Purchases Act, if no error is found, or it is not possible to repair the product for other reasons, e.g. spare parts are no longer available, there will be a troubleshooting fee of NOK 500,-. Defects not covered by these can be (but are not limited to) physical damage caused by accident, abuse or misuse, liquid damage, power surge damage or errors/malfunctions caused by software where the error/malfunction can be solved by reinstalling the software or restoring the unit to its factory settings. 
  3. In relation to a service of your Apple product, our technicians might in rare instances need access to your product which requires a screen lock code or password. If this is the case, the technician will provide you with instructions on how to proceed.
  4. Eplehuset is not liable for loss of data or losses related to loss of data. As part of the service process we might be required to factory reset the product for a variety of reasons. When the repair process has starts it is to late to perform a backup, and we recommend that a full backup is made before the product is sent or delivered to Eplehuset for service.
  5. iPhone units may be swapped for a remanufactured unit instead of being repaired. A remanufactured unit order cannot be canceled. A remanufactured unit is a new iPhone unit of the same model and may contain up to 5 components that have been used previously. These parts are the earpiece speaker, facetime camera, main camera, vibration unit and logic board. All other parts will be new, including the battery. Parts that are reused are fully remanufactured at the Apple factory and are subject to strict quality control. Thus, remanufactured units will always be similar to a new retail unit, but without the accessories in the box. The remanufactured unit will have full battery capacity, as when your unit was new.
  6. Unauthorized repairs or modifications to the product may lead to extra expenses which in full will be charged the customer unless other arrangements have been made in writing prior to the repair. Customers are obligated to provide information about such repairs or modifications when requesting service on their products. Eplehuset is not responsible for issues after such repairs as long as the issue can trace back to the unauthorized repair.
  7. A repair of a damaged iPhone does not necessarily restore the IP grade to the way it was at purchase.
  8. Eplehuset is not responsible for any damage that occurs during troubleshooting or repair provided these damages can be related to existing damage to the product.
  9. For all repairs on Apple products, all defective parts and products will be the property of Apple Inc. If a customer wants to keep parts, this must be noted in writing prior to the repair, and all part expenses must be covered by the customer.
  10. For business customers, a 3-month warranty on spare parts is provided. Consumers are given the same warranty, in addition to rights given in the Craftsman Services Act (Håndverkertjenesteloven).
  11. Products not picked up by a customer after completed service will be sold or destructed after 3 months, in compliance with the ”Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” Act of May 29th 1953.
  12. All contact information used in the service registration process is necessary for the part ordering system from Apple. Your email address is provided to Apple for them to use in sending out questionnaire about customer satisfaction following the completed service. This information will be treated in accordance with Apple’s privacy regulations (www.apple.com/privacy), and will never be used for marketing. By submitting your email address, you agree to this being given to Apple for this purpose. All personal data are handled according to GDPR and Eplehusets privacy statement, which you can read here: https://eplehuset.no/personvern

iPad

  1. If no error is found with the product, there will be a troubleshooting fee of NOK 300,-
  2. If the error or malfunction is not covered by manufacturer warranty and/or Norwegian Consumer Purchases Act, if no error is found, or it is not possible to repair the product for other reasons, e.g. spare parts are no longer available, there will be a troubleshooting fee of NOK 500,-. Defects not covered by these can be (but are not limited to) physical damage caused by accident, abuse or misuse, liquid damage, power surge damage or errors/malfunctions caused by software where the error/malfunction can be solved by reinstalling the software or restoring the unit to its factory settings. 
  3. Eplehuset is not liable for loss of data or losses related to loss of data. As part of the service process we might be required to factory reset the product for a variety of reasons. When the repair process has starts it is to late to perform a backup, and we recommend that a full backup is made before the product is sent or delivered to Eplehuset for service.
  4. iPad units may be swapped for a remanufactured unit instead of being repaired. A remanufactured unit order cannot be canceled. A remanufactured unit is a new iPad unit of the same model and may contain up to 3 components that have been used previously. These parts are the facetime camera, main camera, and logic board. All other parts will be new, including the battery. Parts that are reused are fully remanufactured at the Apple factory and are subject to strict quality control. Thus, remanufactured units will always be similar to a new retail unit, but without the accessories in the box. The remanufactured unit will have full battery capacity, as when your unit was new.
  5. Unauthorized repairs or modifications to the product may lead to extra expenses which in full will be charged the customer unless other arrangements have been made in writing prior to the repair. Customers are obligated to provide information about such repairs or modifications when requesting service on their products. Eplehuset is not responsible for issues after such repairs as long as the issue can trace back to the unauthorized repair.
  6. Eplehuset is not responsible for any damage that occurs during troubleshooting or repair provided these damages can be related to existing damage to the product.
  7. For all repairs on Apple products, all defective parts and products will be the property of Apple Inc. If a customer wants to keep parts, this must be noted in writing prior to the repair, and all part expenses must be covered by the customer.
  8. For business customers, a 3-month warranty on spare parts is provided. Consumers are given the same warranty, in addition to rights given in the Craftsman Services Act (Håndverkertjenesteloven).
  9. Products not picked up by a customer after completed service will be sold or destructed after 3 months, in compliance with the ”Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” Act of May 29th 1953.
  10. All contact information used in the service registration process is necessary for the part ordering system from Apple. Your email address is provided to Apple for them to use in sending out questionnaire about customer satisfaction following the completed service. This information will be treated in accordance with Apple’s privacy regulations (www.apple.com/privacy), and will never be used for marketing. By submitting your email address, you agree to this being given to Apple for this purpose. All personal data are handled according to GDPR and Eplehusets privacy statement, which you can read here: https://eplehuset.no/personvern

Mac

  1. If no error is found with the product, there will be a troubleshooting fee of NOK 500,-
  2. If the error or malfunction is not covered by manufacturer warranty and/or Norwegian Consumer Purchases Act, if no error is found, or it is not possible to repair the product for other reasons, e.g. spare parts are no longer available, there will be a troubleshooting fee of NOK 900,-. Defects not covered by these can be (but are not limited to) physical damage caused by accident, abuse or misuse, liquid damage, power surge damage or errors/malfunctions caused by software where the error/malfunction can be solved by reinstalling the software or restoring the unit to its factory settings. 
  3. In relation to a service of your Apple product, our technicians might in rare instances need access to your product which requires a password. If this is the case, the technician will provide you with instructions on how to proceed.
  4. Eplehuset is not liable for loss of data or losses related to loss of data. As part of the service process we might be required to factory reset the product for a variety of reasons. When the repair process has starts it is to late to perform a backup, and we recommend that a full backup is made before the product is sent or delivered to Eplehuset for service.
  5. Unauthorized repairs or modifications to the product may lead to extra expenses which in full will be charged the customer unless other arrangements have been made in writing prior to the repair. Customers are obligated to provide information about such repairs or modifications when requesting service on their products. Eplehuset is not responsible for issues after such repairs as long as the issue can trace back to the unauthorized repair.
  6. Eplehuset is not responsible for any damage that occurs during troubleshooting or repair provided these damages can be related to existing damage to the product.
  7. For all repairs on Apple products, all defective parts and products will be the property of Apple Inc. If a customer wants to keep parts, this must be noted in writing prior to the repair, and all part expenses must be covered by the customer.
  8. For business customers, a 3-month warranty on spare parts is provided. Consumers are given the same warranty, in addition to rights given in the Craftsman Services Act (Håndverkertjenesteloven).
  9. Products not picked up by a customer after completed service will be sold or destructed after 3 months, in compliance with the ”Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” Act of May 29th 1953.
  10. All contact information used in the service registration process is necessary for the part ordering system from Apple. Your email address is provided to Apple for them to use in sending out questionnaire about customer satisfaction following the completed service. This information will be treated in accordance with Apple’s privacy regulations (www.apple.com/privacy), and will never be used for marketing. By submitting your email address, you agree to this being given to Apple for this purpose. All personal data are handled according to GDPR and Eplehusets privacy statement, which you can read here: https://eplehuset.no/personvern

Apple Watch

  1. If no error is found with the product, there will be a troubleshooting fee of NOK 300,-
  2. If the error or malfunction is not covered by manufacturer warranty and/or Norwegian Consumer Purchases Act, if no error is found, or it is not possible to repair the product for other reasons, e.g. spare parts are no longer available, there will be a troubleshooting fee of NOK 500,-. Defects not covered by these can be (but are not limited to) physical damage caused by accident, abuse or misuse, liquid damage, power surge damage or errors/malfunctions caused by software where the error/malfunction can be solved by reinstalling the software or restoring the unit to its factory settings. 
  3. Apple Watch may be swapped for a remanufactured unit instead of being repaired. A remanufactured unit order cannot be canceled. A remanufactured unit is a new iOS unit of the same model and may contain 2 components that have been used previously. These parts are the vibration unit and logic board. All other parts will be new, including the battery. Parts that are reused are fully remanufactured at the Apple factory and are subject to strict quality control. Thus, remanufactured units will always be similar to a new retail unit, but without the accessories in the box. The remanufactured unit will have full battery capacity, as when your unit was new.
  4. Unauthorized repairs or modifications to the product may lead to extra expenses which in full will be charged the customer unless other arrangements have been made in writing prior to the repair. Customers are obligated to provide information about such repairs or modifications when requesting service on their products. Eplehuset is not responsible for issues after such repairs as long as the issue can trace back to the unauthorized repair.
  5. Eplehuset is not responsible for any damage that occurs during troubleshooting or repair provided these damages can be related to existing damage to the product.
  6. For all repairs on Apple products, all defective parts and products will be the property of Apple Inc. If a customer wants to keep parts, this must be noted in writing prior to the repair, and all part expenses must be covered by the customer.
  7. For business customers, a 3-month warranty on spare parts is provided. Consumers are given the same warranty, in addition to rights given in the Craftsman Services Act (Håndverkertjenesteloven).
  8. Products not picked up by a customer after completed service will be sold or destructed after 3 months, in compliance with the ”Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” Act of May 29th 1953.
  9. All contact information used in the service registration process is necessary for the part ordering system from Apple. Your email address is provided to Apple for them to use in sending out questionnaire about customer satisfaction following the completed service. This information will be treated in accordance with Apple’s privacy regulations (www.apple.com/privacy), and will never be used for marketing. By submitting your email address, you agree to this being given to Apple for this purpose. All personal data are handled according to GDPR and Eplehusets privacy statement, which you can read here: https://eplehuset.no/personvern

AirPods / Beats

  1. If no error is found with the product, there will be a troubleshooting fee of NOK 300,-
  2. If the error or malfunction is not covered by manufacturer warranty and/or Norwegian Consumer Purchases Act, if no error is found, or it is not possible to repair the product for other reasons, e.g. spare parts are no longer available, there will be a troubleshooting fee of NOK 500,-. Defects not covered by these can be (but are not limited to) physical damage caused by accident, abuse or misuse, liquid damage, power surge damage or errors/malfunctions caused by software where the error/malfunction can be solved by reinstalling the software or restoring the unit to its factory settings. 
  3. Unauthorized repairs or modifications to the product may lead to extra expenses which in full will be charged the customer unless other arrangements have been made in writing prior to the repair. Customers are obligated to provide information about such repairs or modifications when requesting service on their products. Eplehuset is not responsible for issues after such repairs as long as the issue can trace back to the unauthorized repair.
  4. Eplehuset is not responsible for any damage that occurs during troubleshooting or repair provided these damages can be related to existing damage to the product.
  5. For all repairs on Apple products, all defective parts and products will be the property of Apple Inc. If a customer wants to keep parts, this must be noted in writing prior to the repair, and all part expenses must be covered by the customer.
  6. For business customers, a 3-month warranty on spare parts is provided. Consumers are given the same warranty, in addition to rights given in the Craftsman Services Act (Håndverkertjenesteloven).
  7. Products not picked up by a customer after completed service will be sold or destructed after 3 months, in compliance with the ”Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” Act of May 29th 1953.
  8. All contact information used in the service registration process is necessary for the part ordering system from Apple. Your email address is provided to Apple for them to use in sending out questionnaire about customer satisfaction following the completed service. This information will be treated in accordance with Apple’s privacy regulations (www.apple.com/privacy), and will never be used for marketing. By submitting your email address, you agree to this being given to Apple for this purpose. All personal data are handled according to GDPR and Eplehusets privacy statement, which you can read here: https://eplehuset.no/personvern

Accessories

  1. If no error is found with the product, there will be a troubleshooting fee of NOK 300,-
  2. If the error or malfunction is not covered by manufacturer warranty and/or Norwegian Consumer Purchases Act, if no error is found, or it is not possible to repair the product for other reasons, e.g. spare parts are no longer available, there will be a troubleshooting fee of NOK 500,-. Defects not covered by these can be (but are not limited to) physical damage caused by accident, abuse or misuse, liquid damage, power surge damage or errors/malfunctions caused by software where the error/malfunction can be solved by reinstalling the software or restoring the unit to its factory settings. 
  3. Unauthorized repairs or modifications to the product may lead to extra expenses which in full will be charged the customer unless other arrangements have been made in writing prior to the repair. Customers are obligated to provide information about such repairs or modifications when requesting service on their products. Eplehuset is not responsible for issues after such repairs as long as the issue can trace back to the unauthorized repair.
  4. Eplehuset is not responsible for any damage that occurs during troubleshooting or repair provided these damages can be related to existing damage to the product.
  5. For all repairs on Apple products, all defective parts and products will be the property of Apple Inc. If a customer wants to keep parts, this must be noted in writing prior to the repair, and all part expenses must be covered by the customer.
  6. For business customers, a 3-month warranty on spare parts is provided. Consumers are given the same warranty, in addition to rights given in the Craftsman Services Act (Håndverkertjenesteloven).
  7. Products not picked up by a customer after completed service will be sold or destructed after 3 months, in compliance with the ”Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” Act of May 29th 1953.
  8. All contact information used in the service registration process is necessary for the part ordering system from Apple. Your email address is provided to Apple for them to use in sending out questionnaire about customer satisfaction following the completed service. This information will be treated in accordance with Apple’s privacy regulations (www.apple.com/privacy), and will never be used for marketing. By submitting your email address, you agree to this being given to Apple for this purpose. All personal data are handled according to GDPR and Eplehusets privacy statement, which you can read here: https://eplehuset.no/personvern

iPod

  1. If no error is found with the product, there will be a troubleshooting fee of NOK 300,-
  2. If the error or malfunction is not covered by manufacturer warranty and/or Norwegian Consumer Purchases Act, if no error is found, or it is not possible to repair the product for other reasons, e.g. spare parts are no longer available, there will be a troubleshooting fee of NOK 500,-. Defects not covered by these can be (but are not limited to) physical damage caused by accident, abuse or misuse, liquid damage, power surge damage or errors/malfunctions caused by software where the error/malfunction can be solved by reinstalling the software or restoring the unit to its factory settings. 
  3. Eplehuset is not liable for loss of data or losses related to loss of data. As part of the service process we might be required to factory reset the product for a variety of reasons. When the repair process has starts it is to late to perform a backup, and we recommend that a full backup is made before the product is sent or delivered to Eplehuset for service.
  4. iPod units may be swapped for a remanufactured unit instead of being repaired. A remanufactured unit order cannot be canceled. A remanufactured unit is a new iPod unit of the same model and may contain up to 3 components that have been used previously. These parts are the facetime camera, main camera and logic board. All other parts will be new, including the battery. Parts that are reused are fully remanufactured at the Apple factory and are subject to strict quality control. Thus, remanufactured units will always be similar to a new retail unit, but without the accessories in the box. The remanufactured unit will have full battery capacity, as when your unit was new.
  5. Unauthorized repairs or modifications to the product may lead to extra expenses which in full will be charged the customer unless other arrangements have been made in writing prior to the repair. Customers are obligated to provide information about such repairs or modifications when requesting service on their products. Eplehuset is not responsible for issues after such repairs as long as the issue can trace back to the unauthorized repair.
  6. Eplehuset is not responsible for any damage that occurs during troubleshooting or repair provided these damages can be related to existing damage to the product.
  7. For all repairs on Apple products, all defective parts and products will be the property of Apple Inc. If a customer wants to keep parts, this must be noted in writing prior to the repair, and all part expenses must be covered by the customer.
  8. For business customers, a 3-month warranty on spare parts is provided. Consumers are given the same warranty, in addition to rights given in the Craftsman Services Act (Håndverkertjenesteloven).
  9. Products not picked up by a customer after completed service will be sold or destructed after 3 months, in compliance with the ”Lov om rett for handverkarar o.a. til å selje ting som ikkje vert henta” Act of May 29th 1953.
  10. All contact information used in the service registration process is necessary for the part ordering system from Apple. Your email address is provided to Apple for them to use in sending out questionnaire about customer satisfaction following the completed service. This information will be treated in accordance with Apple’s privacy regulations (www.apple.com/privacy), and will never be used for marketing. By submitting your email address, you agree to this being given to Apple for this purpose. All personal data are handled according to GDPR and Eplehusets privacy statement, which you can read here: https://eplehuset.no/personvern