Salgsbetingelser


Betalingsalternativer


Kort
Du kan benytte deg av både VISA og MasterCard i vår nettbutikk og våre butikker. Vi kan ikke inngå bindende kjøpsavtaler med personer under 15 år, og kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.
Eplehuset benytter BankID for å identifisere korrekt kortinnhaver, og siden har godkjenningsstempel fra VISA og støtter MasterCard SecureCode.

Gavekort
Du kan kjøpe gavekort i alle våre butikker. Personen som får gavekortet trenger ikke bruke hele beløpet på en gang, da kortet fungerer som en konto der pengene står lagret til neste handel. Innehaver av kortet kan sjekke saldo i våre butikker eller på denne siden. Gavekort kan ikke kjøpes eller brukes som betalingsmiddel på nett.

Handlekonto
Med Handlekonto kan du kjøpe det du har lyst på i dag, og betale litt hver måned. Eller utsette betalingen i fire måneder mot et gebyr på 275 kr. Handlekonto og studentfinansiering kan benyttes i nettbutikk og alle våre butikker.
 

Frakt og leveranse


Fraktalternativer
Eplehuset.no selger varer innenfor Norges grenser (inkl. Svalbard), og alle varer som selges kan brukes i Norge. Vi bruker Posten Norge/Bring som transportør av vårt gods. Ved sending til Svalbard belastes et frakttillegg på kr 210,- eks mva uansett ordrestørrelse, samt fortollingsgebyr kr 292,- eks mva dersom ordrestørrelse er over 5000,- eks mva.
 

• Servicepakke (med sporing). Kan kun bestilles av privatpersoner. Dersom ordreinnhold og -verdi tillater det kan Eplehuset velge å heller sende ordren som postpakke (uten sporing) som leveres i din postkasse.
Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 0 kr

• Hjem på døren (med sporing). Kan kun bestilles av privatpersoner. Pakken sendes med posten, og leveres deretter hjem til deg mellom kl 17 og 21. Du blir varslet med en tekstmelding tidligere på utleveringsdagen. Tilbys i de fleste byer og tettsteder. Dersom din adresse er utenfor Postens dekningsområde vil sendingen endres til servicepakke, og ditt fraktutlegg refunderes.
Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 149 kr

• Bedriftspakke dør til dør (med sporing). Kan kun bestilles av bedriftskunder. Pakken sendes med Bring, og leveres normalt neste arbeidsdag eller dagen etter, avhengig av avstand til mottakeradresse. Pakken utleveres arbeidsdager mellom kl 08 og 16.
Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 0 kr

• Ekspress over natt-pakke(med sporing): Leveres normalt på døren av Bring påfølgende arbeidsdag, betinget at din ordre registreres før kl 13.00, og at alle varer i ordren er på lager ved bestilling. Levering på døren innen kl. 09.00 neste morgen til de fleste byer og større tettsteder. Mindre steder får levering innen kl 16.00. Merk at for enkelte postnummer i Troms og Finnmark må det påregnes 1-2 dager lengre fremsendingstid. Det tas også forbehold om fortolling av pakker til Svalbard. Fraktpris 799 kr


Lagerstatus og leveringstid
På alle våre produktsider vises lagerstatus for nettbutikk og alle våre butikker. Dersom varen ikke er på lager, vil leveringstiden som oppgis på produktsiden og i ordrebekreftelsen være et estimat. Denne leveringstiden er beregnet ut fra hvor lang tid den aktuelle leverandøren vanligvis bruker på å sende varen til oss. Kunden har mulighet til å avbestille sin ordre i nettbutikken ved vesentlig leveringsforsinkelse i forhold til oppgitt leveringstid ved bestilling. Ved eventuell avbestilling vil kortreservasjon tilknyttet bestillingen avbrytes, og kjøpsbeløp normalt være tilgjengelig på kundes konto innen to bankdager (avhengig av behandlingstid hos kundens bank/kortutsteder).

Dersom varen(e) er på lager vil den normalt sendes i løpet av 24 timer (hverdager).
 

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøp gjort fra nettbutikken. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen sender oss nødvendig informasjon, per post eller til kundesenter@eplehuset.no. Angreretten gjelder kun forbrukerkjøp. Kunden har rett til å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet innen 14 dager om kjøpet heves.

Kjøper bærer selv returfraktkostnad når angreretten benyttes. Retur av varer sendes som pakke med sporing. Se priser for pakkesendinger via Posten her. 

Angrerettloven gir kun mulighet til å returnere en vare som er ny eller i tilnærmet ny stand. Dersom vare som returneres ikke er i tilnærmet ny stand, kan selger velge å avvise retur, eller akseptere retur til en redusert pris, etter en vurdering av verdiforringelsen. 
 

Retur og bytte

Vi praktiserer ingen bytterett, men vil likevel være behjelpelig dersom varen er ubrukt og kurrant. Varen vil i slike tilfeller kunne byttes mot en tilgodelapp med 6 måneders varighet. 

Reklamasjon

Oppdages det feil eller mangler ved et produkt skal dette rapporteres til Eplehuset så snart som mulig, innen rimelig tid.

 

For Apple-produkter gjelder følgende rutiner: En feil som oppdages mens maskinen er ny, dvs innen 14 dager, vil bli erstattet av en ny vare etter en undersøkelse ved et av Eplehusets autoriserte verksteder såfremt feilen hindrer normal bruk. Er maskinen eldre enn 14 dager vil den bli sendt til reparasjon hos et av Eplehusets autoriserte verksteder. Apple gir 1 års garanti på sine produkter. Garantien vil dekke alt av feil på produktet, som ikke er selvforskyldt ved skade.

 

Kjøper vil ha opptil 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsretten er ment å sikre forbruker mot produksjonsfeil, og denne gjelder alle feil som har oppstått under produksjon av produktet. Reklamasjonsretten vil være kortere for batterier eller andre slitedeler, som må forventes å ha en kortere levetid.

 

Kjøper er selv ansvarlig for å ta backup av data dersom et produkt må repareres. Tap av data vil ikke bli erstattet. Eplehuset kan være behjelpelig med å ta backup av data mot et servicegebyr.

 

Eplehuset har etter forbrukerkjøpsloven to forsøk på å rette en mangel på produktet, før kjøper kan kreve heving av kjøpet. Dersom kjøpet heves vil tilbakebetaling av hevingsbeløp til kunde bli gjennomført innen 14 dager etter at heving av kjøp er besluttet.

Dersom Eplehuset og kunde ikke kommer til enighet om kundens reklamasjonskrav, vil Eplehuset bestrebe å følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Reklamasjonsretten ved forbrukerkjøp gjelder også ved kjøp foretatt fra nettbutikken eplehuset.no. Ved spørsmål vedrørende reklamasjon kan kunden kontakte Eplehuset på telefon: 73 20 24 00 eller mail: kundesenter@eplehuset.no. Kunden kan selv velge å levere inn vare til en av Eplehusets butikker for vurdering av reklamasjonssak, eller sende inn varen til et av Eplehusets serviceverksteder.

Nyhetsbrev

Når du registrerer deg som kunde hos eplehuset.no vil du motta våre nyhetsbrev med informasjon om spennende nye produkter og gode tilbud. Dersom du ikke lenger ønsker å motta nyhetsbrev fra Eplehuset kan du når som helst melde deg av dette ved å trykke på avmeldingslinken i mottatt nyhetsbrev.

 

Last ned fullstendige salgsbetingelser her:

Næringsdrivende.pdf                    Privat.pdf