Dine salgsbetingelser.

På denne siden har vi samlet alt du trenger å vite i forbindelse med ditt kjøp i Eplehuset, som gavekort og retur. Lurer du på noe eller trenger hjelp, ikke nøl med å ta kontakt med oss. Du kan enkelt komme i kontakt med oss ved å bruke chatten, som du finner nederst til høyre på siden.

Dine salgsbetingelser.

På denne siden har vi samlet alt du trenger å vite i forbindelse med ditt kjøp i Eplehuset, som gavekort og retur. Lurer du på noe eller trenger hjelp, ikke nøl med å ta kontakt med oss. Du kan enkelt komme i kontakt med oss ved å bruke chatten, som du finner nederst til høyre på siden.

Dine salgsbetingelser.

På denne siden har vi samlet alt du trenger å vite i forbindelse med ditt kjøp i Eplehuset, som gavekort og retur. Lurer du på noe eller trenger hjelp, ikke nøl med å ta kontakt med oss. Du kan enkelt komme i kontakt med oss ved å bruke chatten, som du finner nederst til høyre på siden.

 

 

Betalingsalternativer

Som kunde kan du handle alt av Apple-produkter og håndplukket relevant tilbehør i alle våre butikker og nettbutikk. Vi leverer alle lagervarer på 1-3 dager.

 

Betale med bankkort

Du kan benytte deg av både VISA og MasterCard i vår nettbutikk og våre butikker. Eplehuset benytter BankID for å identifisere korrekt kortinnhaver, og siden har godkjenningsstempel fra VISA og støtter MasterCard SecureCode.

Dersom du betaler med kredittkort vil reservert beløp bli belastet når varen sendes fra oss. 

Vi kan ikke inngå bindende kjøpsavtaler med personer under 15 år, og kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.


Klarna

Eplehuset samarbeider med Klarna. Med Klarna velger du helt selv hvordan du ønsker å betale. Du kan raskt og trygt velge å betale med faktura 30 dager, delbetaling eller betale med kort. Velger du å betale med Klarna, håndteres kredittsjekk og betaling av vår partner, Klarna AS.

Les mer om Klarna


Betalingsutsettelse

Med betalingsutsettelse fra Santander kan du kjøpe det du har lyst på i dag og utsette betalingen i for eksempel fire måneder mot et gebyr på 299 kr. Delbetaling og betalingsutsettelse forutsetter inngåelse av kredittavtale med kredittkort etter kredittvurdering. Det påløper ingen renter i utsettelsesperioden, kun et gebyr for utsettelsen.

Dersom totalbeløpet ikke betales etter endt betalingsutsettelse, går man over til delbetaling med følgende priseksempel:

Eff . rente 30,8 %, kr 20 000 o/12 mnd, kostnad kr 3 063, totalt kr 23 063. Nominell rente 22,0 %, periodegebyr kr 50 (kr 0 ved saldo under kr 1 000).

Les mer om Handlekonto


Faktura

Med Faktura fra Santander kan du kjøpe det du vil med det samme. Du kan velge faktura på varekjøp fra 199 kroner og opptil 5000 kroner.

  • Fakturagebyret er 29 kroner
  • Betalingsfristen er alltid 14 dager
  • Ingen rente eller etableringsgebyr

Ved søknad om Faktura vil det innhentes kredittopplysninger om søker. Fakturaen sendes på epost fra Santander Consumer Bank. Dersom betaling unnlates, påløper purregebyr iht. gjeldende satser, og forsinkelsesrente iht. lov om renter ved forsinket betaling m.m. (forsinkelsesrenteloven).

Eksempel: (1 varekjøp à kr 1 000, fakturagebyr kr 29, totalt kr 1 029 o/14 dager)


Faktura - for bedrifter

Som bedrift eller ansatt i en bedrift kan du enkelt kjøpe og betale med bedriftsfaktura fra Two. Du vil bli bedt om å oppgi organisasjonsnummer. Deretter er det bare å verifisere seg med Vipps - og så er varen på vei.

  • Trygg og enkel identifisering med Vipps
  • Betalingsfristen er alltid 14 dager
  • Ingen rente eller etableringsgebyr

For å få bedriftsfaktura må du må være registrert som et norsk aksjeselskap med folkeregistrert adresse i Norge, samt være over 18 år. Ved søknad om bedriftsfaktura vil det innhentes kredittopplysninger om foretaket du representerer. Dersom betaling unnlates, påløper purregebyr iht. gjeldende satser, og forsinkelsesrente iht. lov om renter ved forsinket betaling m.m. (forsinkelsesrenteloven).


Fakturaavtale

For å gjøre kjøpsprosessen så enkel som mulig tilbyr vi fakturaavtale til bedrifter og offentlige institusjoner. Avtalen gjelder i alle våre butikker og servicesenter, på eplehuset.no og gjennom kontaktperson. Uansett hvordan dere ønsker å handle, får dere full kontroll på innkjøpene og hvem som handler på vegne av bedriften.

  • Foretaket slipper håndtering av utleggskjemaer
  • Faktura kommer direkte i foretakets egne systemer

For å få fakturaavtale må virksomheten være et etablert aksjeselskap eller offentlig institusjon med offentlig tilgjengelig regnskapsinformasjon. Ved søknad om fakturaavtale vil det innhentes kredittopplysninger om virksomheten. Dersom betaling unnlates, påløper purregebyr iht. gjeldende satser, og forsinkelsesrente iht. lov om renter ved forsinket betaling m.m. (forsinkelsesrenteloven).


Gavekort

Du kan kjøpe gavekort i alle våre butikker. Personen som får gavekortet trenger ikke bruke hele beløpet på en gang, da kortet fungerer som en konto der pengene står lagret til neste handel.

Gavekort kan ikke kjøpes eller brukes som betalingsmiddel på nett.


Global Blue Tax Free

Global Blue’s Tax Free Shopping service sparer deg for inntil 19% av kjøpesum når du shopper i Norge. Bor du utenfor Norge, Sverige, Danmark og Finland, har du mulighet til å få tilbake momsen du betaler i Norge, når du tar varene med deg hjem.

I butikken:
Når du betaler, sørg for å få et Global Blue Tax Free skjema. Husk å beholde alle kvitteringer.

Dersom du handler i nettbutikken:
Legg ved Global Blue Tax Free-skjema og skriv landet du skal ta med deg varen(e) til i kommentarfeltet i kassen.

Les her for mer informasjon


 

 

Frakt og leveranser

Eplehuset.no selger varer innenfor Norges grenser (inkl. Svalbard), og alle varer som selges kan brukes i Norge. Vi bruker Posten Norge/Bring som transportør av vårt gods. Ved sending til Svalbard belastes et frakttillegg på kr 210,- eks mva uansett ordrestørrelse, samt fortollingsgebyr kr 292,- eks mva dersom ordrestørrelse er over 5000,- eks mva. Ordrer med leveringsadresse til Svalbard vil av den grunn ikke kunne delleveres dersom ordren består av varer med ulik leveringstid.

Hent i butikk

Du kan bestille varene dine på eplehuset.no og hente i den butikken som passer deg best. Om varene er på lager, vil du vanligvis få en melding innen 30 minutter som sier at varene er klare for henting i butikken.


Hent på nærmeste hentested

Kan kun bestilles av privatpersoner. Dersom ordreinnhold og verdi tillater det kan Eplehuset velge å heller sende ordren som postpakke (uten sporing) som leveres i din postkasse.

Ordrer over 1000 kr: Fri frakt


Bedriftspakke

Dør til dør med sporing. Kan kun bestilles av bedriftskunder. Pakken sendes med Bring, og leveres normalt neste arbeidsdag eller dagen etter, avhengig av avstand til mottakeradresse. Pakken utleveres arbeidsdager mellom kl 08 og 16.

Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 0 kr


Hjemleveranse i dag eller senere - du velger

Med Porterbuddy bestemmer du selv når og hvor varene skal leveres. Du kan spore sendingen i sanntid og har full kontroll på leveransen online. Porterbuddy kan velges av alle, både privat og bedriftskunder.*

Etter å ha valgt Porterbuddy i handlekurven får du opp leveranse-vindu for ditt postnummer, og kan velge det tidsrommet som passer best for deg i følgende byer: Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger:

Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 49 kr

* Levering med Porterbuddy er foreløpig ikke tilgjengelig med fakturabetaling.


Hjem på døren - for privatpersoner

Dør til dør med sporing. Kun for privatpersonkunder innenfor Postens dekningsområde. Sendes med Posten. Normal leveringstid er en til tre dager etter utsending, og pakken leveres deretter på døren av postbud mellom kl 08-17 eller 17-21. I kassen vil du se hvilken tidsluke pakken leveres etter at du har skrevet inn ditt postnummer. Du vil få en sms-varsling når pakken er underveis. Dersom du ikke er hjemme vil pakken leveres til ditt nærmeste postkontor. Du kan spore pakken og endre ønsket utleveringsdag på sporingssiden.

Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 149 kr


Ekspresspakke

 

Ekspress over natt, med sporing. Leveres normalt på døren av Bring påfølgende arbeidsdag, betinget at din ordre registreres før kl 13.00, og at alle varer i ordren er på lager ved bestilling. Levering på døren innen kl. 09.00 neste morgen til de fleste byer og større tettsteder. Mindre steder får levering innen kl 16.00.

Merk at for noen postnumre i Nordland, Troms og Finnmark må det påregnes 1-2 dager lengre fremsendingstid. Det tas også forbehold om fortolling av pakker til Svalbard. Fraktpris 799 kr

Ekspress for midt/vest/sør/øst, postnummer 0001-7999: Siste frist 20/12 kl 13:00.

Ekspress for nord, postnummer 8000-9999: Siste frist 18/12 kl 13:00.


 

Lagerstatus

 

Se lagerstatus

På alle våre produktsider vises lagerstatus for nettbutikk og alle våre butikker. For å se lagerstatus på en bestemt butikk, trykk på "På lager i flere butikker" på produktsiden.

Dersom varen(e) er på lager vil den normalt sendes i løpet av 24 timer (hverdager)


Tomt på lager

Vi forsøker alltid å ha alle varer på lager, men fra tid til annen skjer det utfordringer i resten av verden som gjør at vi ikke klarer å ha lagervarer tilgjengelig. Når dette er tilfelle vil det stå enten "Midlertidig tomt på nettlager" eller "Bestilt inn til nettlager".

Selv om varen ikke er på lager, du kan fortsatt bestille ønsket produkt. Du vil få tilsendt estimert leveringstid basert på vår informasjon fra leverandøren på e-post, og oppdateringer underveis dersom estimert leveringstid skulle endres.


Ikke på lager i butikk

På nett har vi et større sortiment enn i våre butikker. Enkelte produkter får du derfor kun kjøpt på nett, men kan velge å få det levert på posten, rett hjem, med ekspress og mer.


Ved vesentlig leveringsforsinkelse

Du har mulighet til å avbestille din ordre i nettbutikken ved vesentlig leveringsforsinkelse i forhold til oppgitt leveringstid ved bestilling.

Ved eventuell avbestilling vil kortreservasjon tilknyttet bestillingen avbrytes, og kjøpsbeløp normalt være tilgjengelig på kundes konto innen to bankdager (avhengig av behandlingstid hos kundens bank/kortutsteder).


 

Det er lov å angre seg

Vi praktiserer 30 dagers åpent kjøp på nett og i butikk. Vi er opptatt av at du finner det produktet som passer til nettopp deg. Det er lov å angre seg og vi hjelper deg gjerne å finne en løsning om du ikke er fornøyd med produktet du har kjøpt.

Om angrerettloven

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøp du har gjort hos oss. Angreretten forutsetter at du senest innen 30 dager etter at du mottar leveransen sender oss produktet i retur eller leverer det inn på din nærmeste Eplehuset-butikk. Angrerettloven gjelder normalt 14 dager, men vi i Eplehuset praktiserer 30 dagers åpent kjøpt - både på nett og i butikk. 

Du har rett til å få tilbakebetalt hele kjøpesbeløpet innen 30 dager om kjøpet angres. Eplehuset foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som ble benyttet under kjøp. Det forekommer ingen gebyrer som følge av tilbakebetalingen. Du vil informeres når vi har registrert din retur og en bekreftelse på kreditering av beløp. Vi anbefaler at du pakker varen godt inn, gjerne i den emballasjen du mottok produktene i utover produktemballasjen. Informasjon om angrerett og beskrivelse av fremgangsmåte ved angring av kjøp er inkludert i ordrebekreftelsen du mottar per e-post når du bestiller fra eplehuset.no. 

Du har anledning til å benytte angrerett selv om du har tatt produktet ut av emballasjen og prøvd det. Dersom varen bærer preg av bruk vil retur aksepteres med en reduksjon i tilbakebetalt beløp tilsvarende verdiforringelsen. Angreretten gjelder kun for privatkunder og gjelder ikke varer som er bestilt etter kundens spesifikasjoner, herunder spesialkonfigurerte Macer. Ved bestilling av spesialkonfigurasjon forbeholder Eplehuset seg retten til å kreve hele eller deler av kjøpsbeløpet som ikkerefunderbar forskuddsbetaling.  Vi tar i tillegg forbehold om at returer kan avvises ved mistanke om misbruk av ordningen med åpent kjøp. Angreretten gjelder ikke salgsvarer kjøpt i fysisk butikk.

Informasjon om angrerett og angrerettskjema ligger vedlagt i forsendelsen, du kan også laste det ned her

Som kunde står du fritt til å returnere varen slik du selv ønsker. Dersom du ønsker å at vi dekker kostnaden må du benytte deg av returkoden via Posten Norge. Du finner mer informasjon under. 

Om du har spørsmål om hvordan du returnerer en vare kan du kontakte oss på chat, telefon eller på mail til kundesenter@eplehuset.no. 


Hvordan registrerer jeg en retur?

1. Fyll ut angrerettskjema og legg med i forsendelsen

2. Sørg for at produktet er godt pakket inn i emballasje utover produktemballasjen

3. Registrer returen her ved å oppgi returkode: 1returpakke. Du mottar en QR-kode som du tar med og viser til ditt nærmeste Postkontor eller Hent i Butikk. Eplehuset tilbyr fri retur med denne løsningen. 

For oss er miljø og det å redusere klimaavtrykk viktig. Vi oppfordrer våre kunder til å alltid gjenbruke emballasje og levere retur til nærmeste butikk dersom det lar seg gjøre.


Hvordan pakker jeg en retur?

Vi anbefaler at du pakker varen godt inn, gjerne i den emballasjen du mottok produktene i utover produktemballasjen. Informasjon om angrerett og beskrivelse av fremgangsmåte ved angring av kjøp er inkludert i ordrebekreftelsen du mottar per e-post når du bestiller fra eplehuset.no.

Dersom du skal returnere et produkt som har blitt aktivert med passord, bør dette fjernes/nullstilles før retur. Vi anbefaler at du gjennomfører en reinstallering av produktet før det sendes inn, dette vil gjøre prosessen med retur og tilbakebetaling raskere. Hvis du er i tvil om hvordan en reinstallasjon kan gjennomføres på ditt produkt kan du lese mer om prosessen her.


Retur og bytte - 30 dagers åpent kjøp

Vi praktiserer i tillegg 30 dagers åpent kjøp på nett og i butikk. Vi er opptatt av at du finner det produktet som passer til nettopp deg. Det er lov å angre seg og vi hjelper deg gjerne å finne en løsning om du ikke er fornøyd med produktet du har kjøpt.

Dersom varen bærer preg av bruk vil retur aksepteres med en reduksjon i tilbakebetalt beløp tilsvarende verdiforringelsen. For oss er miljø og det å redusere klimaavtrykk viktig. Vi oppfordrer våre kunder til å alltid gjenbruke emballasje og levere retur til nærmeste butikk dersom det lar seg gjøre. 


Utvidet bytterett på julegaver

Varer kjøpt i våre butikker og på eplehuset.no i perioden 19. nov.–24. des kan byttes til og med 15. januar det påfølgende året. Kjøper du produkter på eplehuset.no, kan disse også byttes i butikk.


 

 

Reklamasjon

Reklamasjonsrett og kjøpsbetingelser

Oppdages det feil eller mangler ved et produkt skal dette rapporteres til Eplehuset så snart som mulig, innen rimelig tid. I tillegg til reklamasjonsretten som gjelder alle produkter Eplehuset selger, kan ulike produsenter tilby garantier som gir rettigheter utover de som følger av norsk lov. Disse varierer i både omfang og varighet, og mer informasjon om disse kan du finne på hjemmesidene til produsenten av produktet du kjøper. En slik garanti kan ikke begrense eller oppheve rettigheter i forbrukerkjøpsloven. Kjøper vil ha opptil 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsretten er ment å sikre forbruker mot produksjonsfeil, og denne gjelder alle feil som har oppstått under produksjon av produktet. Reklamasjonsretten vil være kortere for batterier eller andre slitedeler, som må forventes å ha en kortere levetid.

Alle våre varer kan brukes i Norge. Dersom annet gjelder opplyses dette på produktside. 

For Apple-produkter gjelder følgende rutiner: En feil som oppdages mens maskinen er ny, dvs innen 14 dager, vil bli erstattet av en ny vare etter en undersøkelse ved et av Eplehusets autoriserte verksteder såfremt feilen hindrer normal bruk. Er maskinen eldre enn 14 dager vil den bli sendt til reparasjon hos et av Eplehusets autoriserte verksteder. Apple gir 1 års garanti på sine produkter. Garantien vil dekke alt av feil på produktet, som ikke er selvforskyldt ved skade.

Kjøper er selv ansvarlig for å ta backup av data dersom et produkt må repareres. Tap av data vil ikke bli erstattet. Eplehuset kan være behjelpelig med å ta backup av data mot et servicegebyr.

Eplehuset har etter forbrukerkjøpsloven to forsøk på å rette en mangel på produktet, før kjøper kan kreve heving av kjøpet. Dersom kjøpet heves vil tilbakebetaling av hevingsbeløp til kunde bli gjennomført innen 14 dager etter at heving av kjøp er besluttet.

Dersom Eplehuset og kunde ikke kommer til enighet om kundens reklamasjonskrav, vil Eplehuset bestrebe å følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Reklamasjonsretten ved forbrukerkjøp gjelder også ved kjøp foretatt fra nettbutikken eplehuset.no. Ved spørsmål vedrørende reklamasjon kan kunden kontakte Eplehuset på telefon: 73 20 24 00 eller mail: kundesenter@eplehuset.no. Kunden kan selv velge å levere inn vare til en av Eplehusets butikker for vurdering av reklamasjonssak, eller sende inn varen til et av Eplehusets serviceverksteder.

Vi gjør oppmerksom på at varer som er kjøpt på Outlet på Eplehuset.no kan ha brutt emballasje, noe som kan være en av årsakene til at produktet er nedsatt i pris. Alle varer blir vurdert og kontrollert av Eplehuset. Produktet skal alltid oppfylle brukerkrav og fungere som nytt.

Last ned fullstendig kjøpsbetingelser her:

Eplehuset søker alltid å utbedre feil og mangler så raskt og problemfritt som mulig. Skulle det oppstå en tvist i forbindelse med reklamasjon har du anledning til å kontakte Forbrukerrådet som kan bistå både med rådgivning og eventuell videre klagegang. Du kan lese mer om Forbrukerrådets tjenester her: http://www.forbrukerradet.no. De kan kontaktes via kontaktskjema her: https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/kontaktskjema/ eller på telefon 23 400 500.

 


Nyhetsbrev og brukeromtaler.

Når du registrerer deg som kunde hos eplehuset.no vil du motta våre nyhetsbrev med informasjon om spennende nye produkter og gode tilbud. Dersom du ikke lenger ønsker å motta nyhetsbrev fra Eplehuset kan du når som helst melde deg av dette ved å trykke på avmeldingslinken i mottatt nyhetsbrev.

Eplehuset benytter brukeromtaler fra Trustpilot. Det er frivillig å legge inn en brukeranmeldelse hos oss, og kan enten gjøres organisk eller i tilknytning til transaksjonen. Vi tilbyr ingen godgjørelse eller intsetiver for å få mest mulig valide anmeldelser. Vi kan benytte oss av informasjonen for å ta kontakt med kunder dersom de beskriver et problem eller er misfornøyd med sin handleopplevelse. 

 

Vil du få med deg aktuelle tilbud, nyheter og nyttige tips?
Følg oss på sosiale medier!