*Estimert verdi på nett
Priskalkulatoren på eplehuset.no er under arbeid. I mellomtiden kan du besøke en av våre butikker for en helt nøyaktig verdi, hvor vi vil utføre en skadevurdering av ditt produkt. Finn din butikk >
For en estimert verdi, ta kontakt med oss på chat (nederst til høyre).
Hvor kan jeg levere inn mitt produkt?
Pant og innbytte gjelder i alle våre Eplehuset-butikker.
Er det aldersgrense på Pant og innbytte?
Ja, innbytter må være fylte 18 år. Legitimasjon kan bli etterspurt.
Hva kan jeg levere inn?
Med Pant og innbytte kan du bytte nesten alle smarttyper telefoner, nettbrett, Mac og Apple Watch. Vi sjekker alltid IMEI-nummeret på produkter som leveres inn opp mot registeret for sperrede telefoner. Dette for å sikre at stjålne telefoner ikke kan byttes inn.
Hvor mange enheter kan jeg levere inn?
Det er ingen begrensning på hvor mange enheter du kan bytte inn. Du kan selvsagt levere inn flere produkter samtidig og på den måten finansiere nye kjøp.
Kan jeg få verdien i kontanter?
Nei, du kan knytte innbyttesummen opp mot et kjøp eller få en tilgodelapp med tilsvarende beløp. Tilgodelappen kan brukes i alle våre butikker.
Hvordan fastsettes prisen?
Innbytteverdien er basert på generelle markedsforhold. Verdien avhenger av modell, funksjonalitet og fysiske tilstand. En ordinært fungerende enhet kan ha normale tegn på slitasje. Er det derimot klare feil, for eksempel en sprekk i glasset, vil innbytteverdien være lavere.
Må jeg ha med original forpakning / kabler?
Det er ikke nødvendig med original forpakning, men det kan være krav om at enkelte originale deler skal følge med for å få full verdi. For bærbare Mac må fungerende strømforsyning følge med. For iMac må fungerende mus og tastatur følge med. Du kan pante ditt produkt selv om disse delene ikke leveres inn, men det vil medføre en lavere innbyttesum. For iPhone og iPad er det ingen krav til kabler eller andre deler for maksimal innbyttesum.
Hva bør jeg tenke på før innlevering?
Din Mac kan være slettet, men må ha installert OS. Mappe med spørsmålstegn eller kryss er ikke godkjent. For at vi skal kunne ta i mot en enheten må Finn iPhone/Hvor er? være skrudd av. Dersom det er mulig, påse derfor at du har ladet opp enheten tilstrekkelig slik at vi kan skru av Finn iPhone/Hvor er? før du leverer den. For å spare tid ved innlevering, gjerne deaktiver Finn iPhone/Hvor er? før du kommer.
Hva skjer med den gamle?
Vi vil sende enheten til vår innbyttepartner som først sletter all data og deretter tester enheten. Virksomheten drives i henhold til kvalitetsstandardene ISO 9001 og ISO 14001. Avhengig av tilstanden på din enhet vil de enten resirkulere den for å gjenvinne deler eller gi enheten nytt liv ved å få den ut på markedet igjen.
Kan jeg være sikker på at evnentuelle resterende data på min enhet blir slettet?
Absolutt. I tillegg til det vi gjør i butikken, har også vår innbyttepartner en obligatorisk datalsettingsprosess for alle innkommende enheter.
Hvordan blir spart CO2-utslipp beregnet, og hvordan er innbytte bra for miljøet?
Å produsere en ny enhet sparer en viss mengde CO2-ekv. Ved å gi din gamle enhet nytt liv, beregner vi behovet for bruk av råmaterialer til nye enheter. Noen andre kan få glede av din brukte enhet, og du bidrar derfor til mer bærekraftig forbruk.