Service og support


I Eplehuset er vi opptatt av at du skal få den hjelpen du trenger - uansett hvor du har kjøpt produktet ditt eller holder til.

Service og support


I Eplehuset er vi opptatt av at du skal få den hjelpen du trenger - uansett hvor du har kjøpt produktet ditt eller holder til.

 

 

 

 

Reparasjon av iPhone.


Ingen liker å være uten sin iPhone. Derfor utfører våre servicesenter flere typer reparasjoner på dagen, som skjerm- og batteribytte, så du raskt har din iPhone tilbake igjen.

 

Hva kan jeg få hjelp med?

Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med alt av garanti og reklamasjon, uansett hvor din iPhone er kjøpt. Vi hjelper deg også om uhellet har vært ute, som at skjermen har blitt knust eller væskeskade.

Enten du ønsker hjelp med programvaren, reparasjon eller et forsikringsskriv: Vi ordner det.

Knust skjerm på iPhone

Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med skjermbytte på de fleste iPhone, uansett hvor den er kjøpt. Hos våre servicesenter får du det ofte gjort på dagen

Les mer om skjermbytte på iPhone

   

Batteribytte på iPhone

I alle våre servicesenter og butikker kan du få utført test og avdekket om det er feil på batteriet - helt kostnadsfritt. Hos våre servicesenter i Oslo, Trondheim og Bergen får du både utført testen og batteribytte på dagen.

Les mer om batteribytte på iPhone

 

Jeg har Eplehuset forsikring

Dersom du er forsikret med Eplehusets Trygghets- eller skjermforsikring, meld først skade på produktet som er dekket.

Våre forsikringer sikrer deg ved uhell på din iPhone og dekker feil som ikke omfatttes av garanti eller reklamasjonsrett. Til eksempel om noen søler et glass cola over din iPhone eller den går i bakken og skjermen knuses.

Les mer om våre forsikringer

Hva koster det?

Feilsøking: For å kunne gi deg en konkret pris på reparasjonen må vi i første omgang feilsøke din iPhone. Dette gjør vi for å kunne avdekke eventuelle feil eller skader, men også for å finne ut om det er noen sammenheng mellom disse. På grunn av denne feilsøkingen kan vi i mange tilfeller dekke en feil, selv om produktet har skade. Feilsøking på iPhone koster 399 kr.

Velger du å gjennomføre reparasjonen til avtalt pris, eller vi avdekker at feilen er dekket av garanti / reklamasjon, så betaler du ingen feilsøkingsgebyr. Og vi reparerer aldri noe før du har godkjent.

Enkelte reparasjoner, som bytte av batteri eller skjerm, oppgradering av programvare, backup m.m har vi faste priser på. Få oversikt over priser på standard reparasjoner.

Skaderapport til forsikringsselskap: Om din iPhone er skadet og forsikringsselskapet ditt ønsker en skaderapport, så ordner vi det. Pris på feilsøking inkludert skaderapport koster 399 kr.

Hvordan registrere en service?

Hos oss kan du selv velge den løsningen som passer deg best. Du kan levere inn iPhonen din på et av våre servicesenter - der en del reparasjoner kan gjøres på dagen, levere den inn hos en av våre butikker eller sende den inn til oss via post.

Uansett hvor du ønsker å levere inn din iPhone så anbefaler vi at du forhåndsregistrerer servicen din. Da kan du spare tid og bli prioritert ved kø. Under forhåndsregistreringen kan du samtidig reservere tidspunkt i servicedisken, så slipper du å vente i kø når du ankommer servicesenteret.

Kan jeg sende iPhone med posten?

Absolutt. Under forhåndsregistreringen kan du velge hvilket verksted produktet skal sendes til, og når du har fullført registreringen vil du få opp sendingsadressen til det verkstedet du har valgt. Du vil i tillegg motta en epost / sms med service-ID tilknyttet din service. Service-IDen er det viktig at du merker pakken med, sånn at vi vet hvilken sak det gjelder og raskt kan komme i gang med feilsøking av iPhonen din.

Etter registreringen vil du også få innlogging til Min service, din egen serviceside hos oss. Her kan du følge servicen underveis og komme i kontakt med teknikeren som er på servicesaken.

Hva gjør jeg før innlevering?

1. For at vi skal kunne reparere din iPhone må Finn min iPhone være slått av.

2. Vi anbefaler alltid at du tar backup av innhold som er viktig for deg. På den måten mister du ingenting hvis enheten må slettes eller gjenopprettes. Vi kan selvfølgelig ta backup for deg om du ønsker det.

3. Dersom iPhone er over ett år gammel og du ikke har kjøpt den hos Eplehuset behøver vi en kopi av kvitteringen. Er iPhonen kjøpt hos oss har vi kvitteringen.

4. For å feilsøke din iPhone trenger teknikeren som oftest tilgang, som krever skjermlåskode / passord. Dersom dette er nødvendig for å gjennomføre en reparasjon eller andre bestilte tjenester, vil vi sammen med deg endre skjermlåskode / passord for å sikre at dine koder og passord forblir personlige. Etter endt service vil vi assistere deg i å endre disse tilbake til ønsket skjermlåskode / passord. Vi kan også assistere deg med å slette alt innhold på enheten før service dersom det er en foretrukket løsning.

Hva skjer etter innlevering?

Etter å ha registrert en service får du tilgang til Min service, din egen serviceside hos oss. Her kan du følge med på servicen underveis og legge igjen en beskjed til teknikeren som ser på saken din.

Når servicen er ferdig og du har fått tilbake produktet ditt så har du fortsatt tilgang til Min service. Du kan når som helst logge deg inn her og hente ut tidligere servicekvitteringer, se historikken din og mer.

Hvor lang tid tar det?

Hos våre servicesenter i Oslo, Bergen og Trondheim kan du få utført en rekke reparasjoner på dagen, som batteri- og skjermbytte, dersom du leverer inn iPhone før kl. 14 på hverdager og kl. 12 på lørdager.

Servicetiden ellers ligger normalt på 7 dager, og du vil ved innlevering få oppgitt forventet servicetid for ditt produkt og type reparasjon.

Kan jeg få et låneprodukt?

Har du kjøpt din iPhone hos Eplehuset og har behov for låneprodukt, hør med oss om løsninger når du leverer inn din iPhone til service.

   

 

 

Reparasjon av Mac.


Vi tar garanti og reklamasjonsrett på alvor og er stolte av å være den mest seriøse aktøren i bransjen på dette området. Hos oss kan du være trygg på at produktene dine blir reparert og dine rettigheter ivaretatt.

 

Hva kan jeg få hjelp med?

Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med alt av garanti og reklamasjon, uansett hvor din Mac er kjøpt. Vi hjelper deg også om uhellet har vært ute, som at skjermen har blitt knust eller væskeskade.

Enten du ønsker hjelp med innstillinger, oppgradere minne og harddisk, eller et forsikringsskriv: Vi ordner det.

 

Jeg har Trygghetsforsikring

Dersom du er forsikret med Eplehusets Trygghetsforsikring, meld først skade på produktet som er dekket.

Vår forsikring sikrer deg ved uhell på din Mac og dekker feil som ikke omfatttes av garanti eller reklamasjonsrett. Til eksempel om du støter inn i din Mac, slik at den faller i gulvet og går i stykker.

Les mer om våre forsikringer

Hva koster det?

For å kunne gi deg en konkret pris på reparasjonen må vi i første omgang feilsøke din Mac. Dette gjør vi for å kunne avdekke eventuelle feil eller skader, men også for å finne ut om det er noen sammenheng mellom disse. På grunn av denne feilsøkingen kan vi i mange tilfeller dekke en feil, selv om produktet har skade. Feilsøking på Mac koster 799 kr.

Velger du å gjennomføre reparasjonen til avtalt pris, eller vi avdekker at feilen er dekket av garanti / reklamasjon, så betaler du ingen feilsøkingsgebyr. Og vi reparerer aldri noe før du har godkjent.

Enkelte reparasjoner, som oppgradering og installering av programvare, overføring av data eller backup, har vi faste priser på. Få oversikt over priser på standard reparasjoner.

Skaderapport til forsikringsselskap: Om din Mac er skadet og forsikringsselskapet ditt ønsker en skaderapport, så ordner vi det. Pris på feilsøking inkludert skaderapport koster 799 kr.

 

Hvordan registrere en service?

Hos oss kan du selv velge den løsningen som passer deg best. Du kan levere inn Macen din på et av våre servicesenter - der en del reparasjoner kan gjøres på dagen, levere inn Macen din hos en av våre butikker eller sende Macen din inn til oss via post.

Uansett hvor du ønsker å levere inn din Mac så anbefaler vi at du forhåndsregistrerer servicen din. Da kan du spare tid og bli prioritert ved kø. Under forhåndsregistreringen kan du samtidig reservere tidspunkt i servicedisken, så slipper du å vente i kø når du ankommer servicesenteret.

 

Kan jeg sende Macen med posten?

Absolutt. Under forhåndsregistreringen kan du velge hvilket verksted produktet skal sendes til. Når du har fullført registreringen vil du få opp sendingsadressen til det verkstedet du har valgt og service-IDen tilknyttet din service. Service-IDen er det viktig at du merker pakken med, sånn at vi vet hvilken sak det gjelder og raskt kan komme i gang med feilsøking av Macen din.

Etter registreringen vil du også få innlogging til Min service, din egen serviceside hos oss. Her kan du følge servicen underveis og komme i kontakt med teknikeren som er på servicesaken.

 

Hva gjør jeg før innlevering?

1. For at vi skal kunne reparere din Mac må Finn min Mac være slått av.

2. Vi anbefaler alltid at du tar  backup av innhold som er viktig for deg. På den måten mister du ingenting hvis enheten må slettes eller gjenopprettes. Vi kan selvfølgelig ta backup for deg om du ønsker det.

4. For å feilsøke din Mac trenger teknikeren som oftest tilgang, som krever skjermlåskode / passord. Dersom dette er nødvendig for å gjennomføre en reparasjon eller andre bestilte tjenester, vil vi sammen med deg endre skjermlåskode / passord for å sikre at dine koder og passord forblir personlige. Etter endt service vil vi assistere deg i å endre disse tilbake til ønsket skjermlåskode / passord. Vi kan også assistere deg med å slette alt innhold på enheten før service dersom det er en foretrukket løsning.

 

Hva skjer etter innlevering?

Etter å ha registrert en service får du tilgang til Min service, din egen serviceside hos oss. Her kan du følge med på servicen underveis og legge igjen en beskjed til teknikeren som ser på saken din.

Når servicen er ferdig og du har fått tilbake produktet ditt, så har du fortsatt tilgang til Min service. Du kan når som helst logge deg inn her og hente ut tidligere servicekvitteringer, se historikken din og mer.

 

Hvor lang tid tar det?

Hos våre servicesenter i Oslo, Bergen og Trondheim kan du få utført enkelte reparasjon på dagen, som harddiskbytte, dersom du leverer inn din Mac før kl. 14 på hverdager og kl. 12 på lørdager.

Servicetiden ellers ligger normalt på 10 dager, og du vil ved innlevering få oppgitt forventet servicetid for ditt produkt og type reparasjon.

Kan jeg få et låneprodukt?

Har du kjøpt din Mac hos Eplehuset og har behov for låneprodukt, hør med oss om løsninger når du leverer inn din Mac til service.

   

 

 

Reparasjon av iPad og Apple Watch.


Vi undersøker ikke bare produktet for feil og skader, men også om det er en sammenheng mellom disse. Det gjør at vi i mange tilfeller faktisk kan dekke en feil selv om produktet har en skade.

 

Hva kan jeg få hjelp med?

Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med alt av garanti og reklamasjon, uansett hvor din iPad og Apple Watch er kjøpt. Vi hjelper deg også om uhellet har vært ute, som at skjermen har blitt knust eller det er sølt væske på dem.

Enten du ønsker hjelp med å oppdatere programvaren, tilbud om erstatningsenhet, eller et forsikringsskriv: Vi ordner det.

 

Jeg har Trygghetsforsikring

Dersom du er forsikret med Eplehusets Trygghetsforsikring, meld først skade på produktet som er dekket.

Vår forsikring sikrer deg ved uhell på din iPad eller Apple Watch, og dekker feil som ikke omfatttes av garanti eller reklamasjonsrett. Til eksempel om noen søler et glass cola over din iPad eller den går i bakken og skjermen knuses.

Les mer om våre forsikringer

Hva koster det?

For å kunne gi deg en konkret pris på reparasjonen må vi i første omgang feilsøke din iPad eller Apple Watch. Dette gjør vi for å kunne avdekke eventuelle feil eller skader, men også for å finne ut om det er noen sammenheng mellom disse. På grunn av denne feilsøkingen kan vi i mange tilfeller dekke en feil, selv om produktet har skade. Feilsøking av iPad eller Apple Watch koster 399 kr.

Velger du å gjennomføre reparasjonen til avtalt pris, eller vi avdekker at feilen er dekket av garanti / reklamasjon, så betaler du ingen feilsøkingsgebyr. Og vi reparerer aldri noe før du har godkjent.

Enkelte reparasjoner, som tilbud om erstatningsenhet ved knust skjerm eller væskeskade, oppgradering av programvare, backup m.m. har vi faste priser på. Få oversikt over priser på standard reparasjoner.

Skaderapport til forsikringsselskap: Om din iPad eller Apple Watch er skadet og forsikringsselskapet ditt ønsker en skaderapport, så ordner vi det. Pris på feilsøking inkludert skaderapport koster 399 kr.

 

Hvordan registrere en service?

Hos oss kan du selv velge den løsningen som passer deg best. Du kan levere inn din iPad og Apple Watch hos av våre servicesenter - der en del reparasjoner kan gjøres på dagen, levere inn iPad og Apple Watch hos en av våre butikker eller sende dem inn til til oss via post.

Uansett hvor du ønsker å levere inn produktet ditt så anbefaler vi at du forhåndsregistrerer servicen din. Da kan du spare tid og bli prioritert ved kø. Under forhåndsregistreringen kan du samtidig reservere tidspunkt i servicedisken, så slipper du å vente i kø når du ankommer servicesenteret.

 

Kan jeg sende iPad / Apple Watch med posten?

Absolutt. Under forhåndsregistreringen kan du velge hvilket verksted produktet skal sendes til. Når du har fullført registreringen vil du få opp sendingsadressen til det verkstedet du har valgt og service-IDen tilknyttet din service. Service-IDen er det viktig at du merker pakken med, sånn at vi vet hvilken sak det gjelder og raskt kan komme i gang med feilsøking av din iPad eller Apple Watch.

Etter registreringen vil du også få innlogging til Min service, din egen serviceside hos oss. Her kan du følge servicen underveis og komme i kontakt med teknikeren som er på servicesaken.

 

Hva gjør jeg før innlevering?

1. For at vi skal kunne reparere din iPad eller Apple Watch må Finn iPhone være slått av. For Apple Watch må den også være slått av og koblet fra iPhone.

2. Vi anbefaler alltid at du tar backup av innhold som er viktig for deg. På den måten mister du ingenting hvis enheten må slettes eller gjenopprettes. Vi kan selvfølgelig ta backup for deg om du ønsker det.

3. Dersom din iPad eller Apple Watch er over ett år gammel og du ikke har kjøpt dem hos Eplehuset behøver vi en kopi av kvitteringen. Er iPaden eller Apple Watch kjøpt hos oss har vi kvitteringen.

4. For å feilsøke din iPad eller Apple Watch trenger teknikeren som oftest tilgang, som krever skjermlåskode / passord. Dersom dette er nødvendig for å gjennomføre en reparasjon eller andre bestilte tjenester, vil vi sammen med deg endre skjermlåskode / passord for å sikre at dine koder og passord forblir personlige. Etter endt service vil vi assistere deg i å endre disse tilbake til ønsket skjermlåskode / passord. Vi kan også assistere deg med å slette alt innhold på enheten før service dersom det er en foretrukket løsning.

 

Hva skjer etter innlevering?

Etter å ha registrert en service får du tilgang til Min service, din egen serviceside hos oss. Her kan du følge med på servicen underveis og legge igjen en beskjed til teknikeren som ser på saken din.

Når servicen er ferdig og du har fått tilbake produktet ditt, så har du fortsatt tilgang til Min service. Du kan når som helst logge deg inn her og hente ut tidligere servicekvitteringer, se historikken din og mer.

 

Hvor lang tid tar det?

På iPad ligger servicetiden normalt på 7 dager. På Apple Watch ligger servicetiden normalt på 14 dager. Du vil ved innlevering få oppgitt forventet servicetid for ditt produkt og type reparasjon.

 

Kan jeg få et låneprodukt?

Har du kjøpt din iPad eller Apple Watch hos Eplehuset og har behov for låneprodukt, hør med oss om løsninger når du leverer dem inn til service.

 

 

 

Reparasjon av tilbehør.


 

AirPods

Her kan du booke tid og registrere service på dine AirPods. Gjelder det mistet eller skadet AirPod eller etui, se lenger ned.

Under registreringen vil du bli bedt om å skrive inn serienummeret på produktet. Det finner du på innsiden av lokket på etuiet eller på din kvittering. Om AirPodsene er over 1 år gammelt og ikke kjøpt hos Eplehuset behøver vi en kopi av kvitteringen. Er de kjøpt hos oss har vi kvitteringen.

Hva skjer etter innlevering? Etter å ha registrert en service får du tilgang til Min service, din egen serviceside hos oss. Her kan du følge med på servicen underveis og legge igjen en beskjed til teknikeren som ser på saken din.

Når servicen er ferdig og du har fått tilbake produktet ditt, så har du fortsatt tilgang til Min service. Du kan når som helst logge deg inn her og hente ut tidligere servicekvitteringer, se historikken din og mer.

Hvor lang tid tar det? Servicetiden ligger normalt på 7 dager, og du vil ved innlevering få oppgitt forventet servicetid.

 

Mistet eller skadet AirPod?

Ta kontakt med oss på chatten som du finner nederst til høyre eller kundesenter@eplehuset.no. For å bestille opp ny trenger vi serienummeret på dine AirPods. Det finner du på innsiden av lokket på etuiet eller på din kvittering. Finner du ikke serienummeret, ta gjerne kontakt med oss allikevel - og så finner vi en løsning.

Hva koster det? Prisen er kr. 899, enten det er ett etui eller én AirPod.

Hvor lang tid tar det? Vi lagerfører dem hos våre servicesenter, men skulle vi ikke ha dem på lager eller de må bestilles, så tar det normalt et par dager.

Må jeg levere inn den skadde AirPoden eller etuiet for å bestille opp ny? Nei da. Vi kan bestille opp ny til deg, og uten at du trenger å levere det inn, selv om det er skadet.

 

Apple TV og Apple-rutere

Her kan du booke tid og registrere service på din Apple TV, AirPort Express, AirPort Extreme eller Time Capsule - uansett hvor det er kjøpt.

Under registreringen vil du bli bedt om å skrive inn serienummeret på produktet. Det finner du enten på undersiden eller på siden av produktet, eller på din kvittering. Om produktet over 1 år gammelt og ikke kjøpt hos Eplehuset behøver vi en kopi av kvitteringen. Er tilbehøret kjøpt hos oss har vi kvitteringen.

Hva skjer etter innlevering? Etter å ha registrert en service får du tilgang til Min service, din egen serviceside hos oss. Her kan du følge med på servicen underveis og legge igjen en beskjed til teknikeren som ser på saken din.

Når servicen er ferdig og du har fått tilbake produktet ditt, så har du fortsatt tilgang til Min service. Du kan når som helst logge deg inn her og hente ut tidligere servicekvitteringer, se historikken din og mer.

Hvor lang tid tar det? Servicetiden ligger normalt på 7 dager, og du vil ved innlevering få oppgitt forventet servicetid.

 

Apple-tilbehør

Her kan du booke tid og registrere service på annet Apple-tilbehør som Earpods, ladere, adaptere og kabler.

Under registreringen vil du bli bedt om å skrive inn serienummeret på det Apple-produktet tilbehøret brukes med, enten din Mac, iPhone, iPad eller iPod. Hvordan du finner serienummeret kan du se under de ulike produktkategoriene inne på registreringssiden. Om tilbehøret eller Apple-produktet det brukes med er over 1 år gammelt og ikke kjøpt hos Eplehuset behøver vi en kopi av kvitteringen. Er det kjøpt hos oss har vi kvitteringen.

Hvor lang tid tar det? Det meste av Apple-tilbehør, som Earpods, ladere, adaptere og kabler, vil vi som oftest bytte på stedet. Vi forsøker faktisk alltid å bytte på stedet dersom det er mulig.

 

Annet tilbehør (ikke Apple)

Her kan du registrere service på alt tilbehør (ikke Apple) kjøpt hos Eplehuset, som Bose, Libratone, Decoded, Native Union m.fl.

Under registreringen vil du bli bedt om å laste opp kvitteringen. Har du ikke lenger kvitteringen, ta kontakt med oss på chatten som du finner nederst til høyre eller kundesenter@eplehuset.no, og så hjelper vi deg.

Hvor lang tid tar det? Vi forsøker alltid å bytte på stedet dersom det er mulig. I tilfeller hvor tilbehøret må feilsøkes og/eller repareres, eller nytt produkt sendes fra produsent, så må vi først ta det inn. Dersom dette er tilfellet vil servicetiden normalt ligge på 14 dager, og du vil få beskjed om forventet servicetid ved innlevering.

Etter å ha registrert en service får du tilgang til Min service, din egen serviceside hos oss. Her kan du følge med på servicen underveis og legge igjen en beskjed til teknikeren som ser på saken din.

Kan Eplehuset ta service på tilbehør (ikke Apple) som er kjøpt hos andre aktører? Selv om vi kan føre det samme produktet så kan vi kun ta service på tilbehør kjøpt hos Eplehuset. Gjelder det Apple-tilbehør kan vi som autorisert Apple-verksted hjelpe deg - uansett hvor produktet ditt er kjøpt.

 
 

 

 

Apple ID, iCloud og Finn iPhone.
 


I Eplehuset ønsker vi at alle skal få det meste ut av produktene sine. Derfor er du alltid invitert inn til oss. Men noen ganger er det også greit å løse ting rett fra stua.

Personlig support

Vi er din Apple-ekspert og hjelper deg med alt, enten det gjelder å oppdatere, legge inn ny programvare eller ta backup. Det finnes egentlig ingen grenser for hva vi kan hjelpe deg med: Organisere familiebilder, lage en video til konfirmasjon m.m.

Se alt av hva vi kan hjelpe deg med og book personlig support.

 

Jeg har glemt Apple-ID passordet mitt

Sikkerhet og beskyttelse av dine data er veldig viktig for Apple. Derfor er det også kun Apple som kan gi deg tilgang hvis du har glemt passordet. Stegene kjenner vi derimot til, og følger du guiden på denne siden vil du kunne tilbakestille passordet ditt.

Dersom stegene i guiden ikke hjelper må du ringe Apple Support på tlf 24 05 51 33

 

Jeg har glemt koden på iPhone / iPad

Hvis du har glemt koden må du gjenopprette enheten din til fabrikkinnstillinger. Dette betyr at all informasjon og innstillinger på enheten slettes, og den nyeste iOS-programvaren installeres. Har du tatt backup av enheten din, kan du hente inn all data igjen etter gjenoppretting. Dersom du ikke ønsker å gjøre dette selv, kan vi selvfølgelig hjelpe deg med det.

Du finner på pris på gjenoppretting av iPhone/iPad her.

 

Hvordan skrur jeg av Finn iPhone?

Selv om vi alltid anbefaler å ha Finn iPhone aktivert er det enkelte tilfeller hvor du trenger å deaktivere det, for eksempel om du har levert inn ditt produkt på service. Vi har laget guider som viser deg hvordan:

Slik skrur du av Finn iPhone

 

Hvordan tar jeg backup?

Vi anbefaler alltid at du med jevne mellomrom tar backup av dine enheter. Da har du en kopi av dataene dine hvis uhellet skulle være ute eller du trenger å gjennopprette enhetene. Vi har laget guider som viser deg hvordan:

Slik tar du backup av iPhone og iPad

Slik tar du backup av Mac

Vi kan selvfølgelig hjelpe deg å ta backup, gjennoprette eller reinstallere enhetene. Se hva vi kan hjelpe deg med og book personlig support eller meld deg på kurs.

   

Tilbyr Eplehuset kurs?

Absolutt. På våre kurs-sider vil du alltid kunne se ledige kurs og melde deg på.