Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med skjermbytte på iPhone - uansett hvor den er kjøpt. Eplehuset har kun Apple-sertifiserte teknikere og verksteder, og er Apple Authorised Service Provider. Hos oss får du reparert din iPhone av Apple-eksperter, alltid med originale reservedeler og dine reklamasjons- og garantirettigheter i behold.
Se priser og book time
Før du møter opp til timen, husk å gjøre klar din iPhone for skjermbytte. Du kan lese mer om det under punktet Før innlevering her.
Ofte stilte spørsmål
Før innlevering
1. Finn iPhone: For at vi skal kunne reparere din iPhone må Finn min iPhone være slått av.
2. Sikkerhetskopi: Vi anbefaler alltid at du tar sikkerhetskopi av innhold som er viktig for deg. På den måten mister du ingenting hvis enheten må slettes eller gjenopprettes. Selv reparasjoner som ikke har noe med lagringen på enheten å gjøre, kan kreve at enheten tilbakestilles til fabrikkinnstillinger for å fullføre reparasjonen.
3. Skadevurdering: Vi utfører alltid en rask skadevurdering ved innlevering, da enkelte skader på enheten kan gjøre at vi ikke kan garantere skjermbytte på timen. Dersom dette er tilfellet tilbyr vi alternative løsninger. For å avgjøre dette kreves en fysisk vurdering av enheten på stedet, og våre kunnskapsrike kollegaer vil gå gjennom alt sammen med deg. Er du i tvil, ta turen innom et av våre servicesenter og så hjelper vi deg.
Sending via posten
For sending via post, fyll først ut forhåndsregistreringen her. Når den er fullført vil du få opp sendingsadressen som din iPhone skal sendes til og en service-ID. Service-IDen er det viktig at du merker pakken med, sånn at vi vet hvilken sak det gjelder og raskt kan komme i gang med skjermbytte på din iPhone.
Etter å ha innlevert en service vil du få tilsendt link til din egen serviceside, hvor du kan følge med på statusen på din iPhone. Du kan også navigere deg til siden ved å trykke her og fylle inn ordenummer og etternavn. Når servicen er ferdig og du har fått tilbake produktet ditt, så har du fortsatt tilgang til siden.
Hvor lang tid tar det? Når du sender inn din iPhone via post eller leverer den inn hos en av våre butikker som ikke tilbyr skjermbytte på timen, så ligger servicetiden normalt på ca. 7-10 dager.
Hvilke modeller kan få skjermbytte på timen
Skjermbytte på timen gjelder for iPhone 6S og nyere (unntatt iPhone SE 1. gen), og ved innlevering ved et av våre servicesenter eller butikker som tilbyr skjermbytte på timen. Vi hjelper deg selvfølgelig med skjermbytte på eldre iPhone også, men de må sendes inn til Apple for skjermbytte. Normal servicetid på disse modellene ligger derfor på ca. 20 dager.
Hvis feilen er dekket av reklamasjon
Vi er opptatt av at du ikke unødvendig skal betale for en reparasjon. Derfor vil vi alltid sjekke for andre feil, og om feilen kan være dekket av garanti eller reklamasjon. Dersom feil på skjermen viser seg å være dekket kan vi ikke utføre skjermbytte på timen, da prosessen i en reklamasjonssak kan ta opptil 48 timer. Men vi etterstreber alltid å få ferdig ditt skjermbytte så raskt som overhodet mulig.
Hvis betydelig skade på iPhone
Vi utfører alltid en rask skadevurdering ved innlevering, da enkelte skader på enheten kan gjøre at vi ikke kan garantere skjermbytte på timen. Dersom dette er tilfellet tilbyr vi alternative løsninger. For å avgjøre dette kreves en fysisk vurdering av enheten på stedet, og våre kunnskapsrike kollegaer vil gå gjennom alt sammen med deg.