Dine salgsbetingelser.

På denne siden har vi samlet alt du trenger å vite i forbindelse med ditt kjøp i Eplehuset. Lurer du på noe eller trenger hjelp, ikke nøl med å ta kontakt med oss. Du kan enkelt komme i kontakt med oss ved å bruke chatten, som du finner nederst til høyre på siden.


Betalingsalternativer.

Som kunde kan du handle alt av Apple-produkter og håndplukket relevant tilbehør i alle våre butikker og nettbutikk. Vi leverer alle lagervarer på 1-3 dager.

 

Visa/MasterCard.

Du kan benytte deg av både VISA og MasterCard i vår nettbutikk og våre butikker. Vi kan ikke inngå bindende kjøpsavtaler med personer under 15 år, og kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.

Eplehuset benytter BankID for å identifisere korrekt kortinnhaver, og siden har godkjenningsstempel fra VISA og støtter MasterCard SecureCode.

 

VIPPS.

Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Velg Vipps som betaling i kassen, og godkjenn enkelt kjøpsbeløpet i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Vipps krever at du har en smarttelefon med Vipps-app installert og en Vipps-brukerkonto.

 

Handlekonto.

Med Handlekonto kan du kjøpe det du har lyst på i dag, og betale litt hver måned. Eller utsette betalingen i fire måneder mot et gebyr på 275 kr. Handlekonto kan benyttes i nettbutikk og alle våre butikker. Delbetaling og betalingsutsettelse forutsetter inngåelse av kredittavtale med kredittkort etter kredittvurdering. Det påløper ingen renter i utsettelsesperioden, kun et gebyr for utsettelsen. Dersom totalbeløpet ikke betales etter endt betalingsutsettelse, går man over til delbetaling med følgende priseksempel:

Eff . rente 30,4 %, kr 20 000 o/12 mnd, kostnad kr 3 022, totalt kr 23 022. Nominell rente 21,0 %, periodegebyr kr 50 (kr 0 ved saldo under kr 1 000).

 

Eplehuset Oppdatert.

Eplehuset Oppdatert er en helt ny måte å kjøpe teknologi på. Du velger fritt de Apple-produktene du selv ønsker, og du betaler en fast månedspris for å kunne ha friheten til å oppdatere deg. iPhone kan etter avtalen byttes i en ny etter 1 eller 2 år, Apple Watch og iPad etter 2 år og Mac etter 3 år, men du kan velge å oppdatere både oftere og sjeldnere enn dette.
Eff.rente 17,68 %, 11.289 o/33 mnd, kostnad: 3290,04, Totalt: 14.579,04

Les mer om Eplehuset Oppdatert her.

 

Gavekort.

Du kan kjøpe gavekort i alle våre butikker. Personen som får gavekortet trenger ikke bruke hele beløpet på en gang, da kortet fungerer som en konto der pengene står lagret til neste handel. Innehaver av kortet kan sjekke saldo i våre butikker eller på denne siden.

Gavekort kan ikke kjøpes eller brukes som betalingsmiddel på nett.

 

Global Blue Tax Free

Global Blue’s Tax Free Shopping service sparer deg for inntil 19% av kjøpesum når du shopper i Norge. Bor du utenfor Norge, Sverige, Danmark og Finland, har du mulighet til å få tilbake momsen du betaler i Norge, når du tar varene med deg hjem.

I butikken:
Når du betaler, sørg for å få et Global Blue Tax Free skjema. Husk å beholde alle kvitteringer.

Dersom du handler i nettbutikken:
Skriv i kommentarfeltet i kassen: "Legg ved Global Blue Tax Free-skjema."

For mer informasjon se her

 


Frakt og leveranser.

Eplehuset.no selger varer innenfor Norges grenser (inkl. Svalbard), og alle varer som selges kan brukes i Norge. Vi bruker Posten Norge/Bring som transportør av vårt gods. Ved sending til Svalbard belastes et frakttillegg på kr 210,- eks mva uansett ordrestørrelse, samt fortollingsgebyr kr 292,- eks mva dersom ordrestørrelse er over 5000,- eks mva.



 

Gratis hjemkjøring 

Flere av våre butikker tilbyr nå gratis hjemkjøring av varer når du bestiller på eplehuset.no og velger "Hent i butikk". For å bestille hjemkjøring, finn produktet(ne), velg Hent i butikk, og legg deretter inn en kommentar om at varene ønskes levert hjem. Dette gjør du etter å ha lagt varene i handlekurven og valgt "Gå til kassen". Rett under der hvor du fyller ut "Din informasjon" finner du kommentarfeltet.

Gratis hjemkjøring gjelder kun for Hent i butikk-ordre hos disse butikkene:
Bergen - postnummer 5002-5099
Bodø - postnummer 8003-8079
Fredrikstad - gratis 15 min kjøring fra butikken
Solsiden - kun utkjøring mellom kl 15-18, hele Trondheim kommune
Herkules - innenfor Skien kommune
Strømmen - postnummer 1461-1462, 1465-1467, 1472, 1479, 1900, 1920, 2000-2020
Gjøvik - postnummer 2800-2835
Drammen - postnummer 3001-3058
Tromsø - Tromsøya, Tromsdalen og Kvaløysletta

Levering til nærmeste parkeringsplass

Alle våre butikker tilbyr nå gratis levering til nærmeste parkeringsplass av varer når du bestiller på eplehuset.no og velger "Hent i butikk". For å bestille levering på parkeringsplass, finn produktet(ne), velg Hent i butikk, og legg deretter inn en kommentar om at varene ønskes levert til parkeringsplass. Dette gjør du etter å ha lagt varene i handlekurven og valgt "Gå til kassen". Rett under der hvor du fyller ut "Din informasjon" finner du kommentarfeltet.

Hjemleveranse i dag eller senere - du velger.

Med Porterbuddy bestemmer du selv når og hvor varene skal leveres. Du kan spore sendingen i sanntid og har full kontroll på leveransen online. Porterbuddy kan velges av alle, både privat og bedriftskunder.*

Nå kan du velge mellom følgende leveranse-vinduer samme dag eller senere:

Hverdager:
(i Oslo): 17:30 - 19:30 og 19:30 - 21:30

Lørdager:
(i Oslo): 15:00 - 17 og 17:00 - 19.00

Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 149 kr

* Levering med Porterbuddy er foreløpig ikke tilgjengelig med fakturabetaling.

 

 

Hjem på dør.

Dør til dør med sporing. Kun for privatpersonkunder innenfor Postens dekningsområde. Sendes med Posten. Normal leveringstid er en til tre dager etter utsending, og pakken leveres deretter på døren av postbud mellom kl 08-17 eller 17-21. I kassen vil du se hvilken tidsluke pakken leveres etter at du har skrevet inn ditt postnummer. Du vil få en sms-varsling når pakken er underveis. Dersom du ikke er hjemme vil pakken leveres til ditt nærmeste postkontor. Du kan spore pakken og endre ønsket utleveringsdag på sporingssiden.

Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 149 kr

Hent i butikk.

Du kan bestille varene dine på eplehuset.no og hente i den butikken som passer deg best. Om varene er på lager, vil du vanligvis få en melding innen 2 timer som sier at varene er klare for henting i butikken.

 

Ekspresspakke.

Ekspress over natt, med sporing. Leveres normalt på døren av Bring påfølgende arbeidsdag, betinget at din ordre registreres før kl 13.00, og at alle varer i ordren er på lager ved bestilling. Levering på døren innen kl. 09.00 neste morgen til de fleste byer og større tettsteder. Mindre steder får levering innen kl 16.00.

Merk at for noen postnumre i Nordland, Troms og Finnmark må det påregnes 1-2 dager lengre fremsendingstid. Det tas også forbehold om fortolling av pakker til Svalbard. Fraktpris 799 kr

Ekspress for midt/vest/sør/øst, postnummer 0001-7999: Siste frist 20/12 kl 13:00.

Ekspress for nord, postnummer 8000-9999: Siste frist 18/12 kl 13:00.

 

 

Servicepakke.

Kan kun bestilles av privatpersoner. Dersom ordreinnhold og verdi tillater det kan Eplehuset velge å heller sende ordren som postpakke (uten sporing) som leveres i din postkasse.

Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 0 kr

 

Bedriftspakke.

Dør til dør med sporing. Kan kun bestilles av bedriftskunder. Pakken sendes med Bring, og leveres normalt neste arbeidsdag eller dagen etter, avhengig av avstand til mottakeradresse. Pakken utleveres arbeidsdager mellom kl 08 og 16.

Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 0 kr

 

Lagerstatus.

På alle våre produktsider vises lagerstatus for nettbutikk og alle våre butikker. Dersom varen ikke er på lager, vil leveringstiden som oppgis på produktsiden og i ordrebekreftelsen være et estimat. Denne leveringstiden er beregnet ut fra hvor lang tid den aktuelle leverandøren vanligvis bruker på å sende varen til oss. Kunden har mulighet til å avbestille sin ordre i nettbutikken ved vesentlig leveringsforsinkelse i forhold til oppgitt leveringstid ved bestilling. Ved eventuell avbestilling vil kortreservasjon tilknyttet bestillingen avbrytes, og kjøpsbeløp normalt være tilgjengelig på kundes konto innen to bankdager (avhengig av behandlingstid hos kundens bank/kortutsteder).

Dersom varen(e) er på lager vil den normalt sendes i løpet av 24 timer (hverdager)

 


Angrerett.

Om angrerettloven.

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøp gjort fra eplehuset.no. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen sender oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Ved Hent i butikk forutsetter det at du senest innen 14 dager etter at bestilte varer er hentet i den aktuelle Eplehuset-butikken, sender oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet.

Den enkleste måten å angre på er ved å sende oss en e-post til kundesenter@eplehuset.no. Du kan også ringe oss på tlf 73 20 24 00, eller du kan angre per brevpost til vår adresse: Eplehuset.no, Postboks 5713 Torgarden, 7437 Trondheim

Angreretten gjelder kun forbrukerkjøp.

Du har rett til å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet innen 14 dager om kjøpet angres.

Retur av varer per post sendes som pakke med sporing til adresse: Eplehuset.no, Postboks 5713 Torgarden, 7437 Trondheim. Du bærer selv returfraktkostnad når angreretten benyttes. Ved Hent i butikk kan du selv velge å levere tilbake varen i den aktuelle Eplehuset-butikken, eller du kan velge å sende den til oss.

Du har, med unntak av ved kjøp av noen produkttyper nevnt under, anledning til å benytte angrerett selv om du har tatt den ut av emballasjen og prøvd den. Dersom varen bærer preg av bruk vil retur aksepteres med en reduksjon i tilbakebetalt beløp tilsvarende verdiforringelsen.

Angreretten gjelder ikke for CD-plater, DVD-plater, eller datamaskinprogrammer når forseglingen på produktet er brutt.

Angreretten gjelder ikke varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur (ørepropper, pulsbelter og andre produkter som brukes i kontakt med kroppen), når forseglingen på produktet er brutt.

Angreretten gjelder ikke varer som er bestilt inn etter kundens spesifikasjoner, herunder spesialkonfigurerte Macer. Ved bestilling av spesialkonfigurasjon forbeholder Eplehuset seg retten til å kreve hele eller deler av kjøpsbeløpet som ikke-refunderbar forskuddsbetaling.

 

Retur og bytte.

Vi praktiserer ingen bytterett, men vil likevel være behjelpelig dersom varen er ubrukt og kurrant. Varen vil i slike tilfeller kunne byttes mot en tilgodelapp med 6 måneders varighet.

 

 


Reklamasjon.

Reklamasjonsrett og kjøpsbetingelser.

Oppdages det feil eller mangler ved et produkt skal dette rapporteres til Eplehuset så snart som mulig, innen rimelig tid.

For Apple-produkter gjelder følgende rutiner: En feil som oppdages mens maskinen er ny, dvs innen 14 dager, vil bli erstattet av en ny vare etter en undersøkelse ved et av Eplehusets autoriserte verksteder såfremt feilen hindrer normal bruk. Er maskinen eldre enn 14 dager vil den bli sendt til reparasjon hos et av Eplehusets autoriserte verksteder. Apple gir 1 års garanti på sine produkter. Garantien vil dekke alt av feil på produktet, som ikke er selvforskyldt ved skade.

Kjøper vil ha opptil 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsretten er ment å sikre forbruker mot produksjonsfeil, og denne gjelder alle feil som har oppstått under produksjon av produktet. Reklamasjonsretten vil være kortere for batterier eller andre slitedeler, som må forventes å ha en kortere levetid.

Kjøper er selv ansvarlig for å ta backup av data dersom et produkt må repareres. Tap av data vil ikke bli erstattet. Eplehuset kan være behjelpelig med å ta backup av data mot et servicegebyr.

Eplehuset har etter forbrukerkjøpsloven to forsøk på å rette en mangel på produktet, før kjøper kan kreve heving av kjøpet. Dersom kjøpet heves vil tilbakebetaling av hevingsbeløp til kunde bli gjennomført innen 14 dager etter at heving av kjøp er besluttet.

Dersom Eplehuset og kunde ikke kommer til enighet om kundens reklamasjonskrav, vil Eplehuset bestrebe å følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Reklamasjonsretten ved forbrukerkjøp gjelder også ved kjøp foretatt fra nettbutikken eplehuset.no. Ved spørsmål vedrørende reklamasjon kan kunden kontakte Eplehuset på telefon: 73 20 24 00 eller mail: kundesenter@eplehuset.no. Kunden kan selv velge å levere inn vare til en av Eplehusets butikker for vurdering av reklamasjonssak, eller sende inn varen til et av Eplehusets serviceverksteder.

Last ned fullstendig kjøpsbetingelser her:


Nyhetsbrev.

Når du registrerer deg som kunde hos eplehuset.no vil du motta våre nyhetsbrev med informasjon om spennende nye produkter og gode tilbud. Dersom du ikke lenger ønsker å motta nyhetsbrev fra Eplehuset kan du når som helst melde deg av dette ved å trykke på avmeldingslinken i mottatt nyhetsbrev.

 

Vil du få med deg aktuelle tilbud, nyheter og nyttige tips?
Følg oss på sosiale medier!