Dine salgsbetingelser.

På denne siden har vi samlet alt du trenger å vite i forbindelse med ditt kjøp i Eplehuset, som gavekort og retur. Lurer du på noe eller trenger hjelp, ikke nøl med å ta kontakt med oss. Du kan enkelt komme i kontakt med oss ved å bruke chatten, som du finner nederst til høyre på siden.


Betalingsalternativer.

Som kunde kan du handle alt av Apple-produkter og håndplukket relevant tilbehør i alle våre butikker og nettbutikk. Vi leverer alle lagervarer på 1-3 dager.

 

Visa/MasterCard.

Du kan benytte deg av både VISA og MasterCard i vår nettbutikk og våre butikker. Vi kan ikke inngå bindende kjøpsavtaler med personer under 15 år, og kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.

Eplehuset benytter BankID for å identifisere korrekt kortinnhaver, og siden har godkjenningsstempel fra VISA og støtter MasterCard SecureCode.

 

VIPPS.

Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Velg Vipps som betaling i kassen, og godkjenn enkelt kjøpsbeløpet i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Vipps krever at du har en smarttelefon med Vipps-app installert og en Vipps-brukerkonto.

 

Handlekonto.

Med Handlekonto kan du kjøpe det du har lyst på i dag, og betale litt hver måned. Eller utsette betalingen i fire måneder mot et gebyr på 275 kr. Handlekonto kan benyttes i nettbutikk og alle våre butikker. Delbetaling og betalingsutsettelse forutsetter inngåelse av kredittavtale med kredittkort etter kredittvurdering. Det påløper ingen renter i utsettelsesperioden, kun et gebyr for utsettelsen. Dersom totalbeløpet ikke betales etter endt betalingsutsettelse, går man over til delbetaling med følgende priseksempel:

Eff . rente 30,4 %, kr 20 000 o/12 mnd, kostnad kr 3 022, totalt kr 23 022. Nominell rente 21,0 %, periodegebyr kr 50 (kr 0 ved saldo under kr 1 000).

 

Faktura - betal om 14 dager.

Når du velger faktura, kan du kjøpe det du vil med det samme og betale når varen er levert. Du kan velge faktura på varekjøp fra 199 kroner og opptil 20 000 kroner.

•    Fakturagebyret er 29 kroner
•    Betalingsfristen er alltid 14 dager
•    Ingen rente eller etableringsgebyr

Ved søknad om Faktura vil det innhentes kredittopplysninger om søker. Fakturaen sendes på epost fra Santander Consumer Bank. Dersom betaling unnlates, påløper purregebyr iht. gjeldende satser, og forsinkelsesrente iht. lov om renter ved forsinket betaling m.m. (forsinkelsesrenteloven). Eksempel: (1 varekjøp à kr 1 000, fakturagebyr kr 29, totalt kr 1 029 o/14 dager)

 

Easy Upgrade.

Easy Upgrade er en helt ny måte å kjøpe teknologi på. Du velger fritt de Apple-produktene du selv ønsker, og du betaler en fast månedspris for å kunne ha friheten til å oppdatere deg. iPhone kan etter avtalen byttes i en ny etter 1 eller 2 år, iPad etter 2 år og Mac etter 3 år, men du kan velge å oppdatere både oftere og sjeldnere enn dette.

 

Gavekort.

Du kan kjøpe gavekort i alle våre butikker. Personen som får gavekortet trenger ikke bruke hele beløpet på en gang, da kortet fungerer som en konto der pengene står lagret til neste handel. Innehaver av kortet kan sjekke saldo i våre butikker eller på denne siden.

Gavekort kan ikke kjøpes eller brukes som betalingsmiddel på nett.

 

Global Blue Tax Free

Global Blue’s Tax Free Shopping service sparer deg for inntil 19% av kjøpesum når du shopper i Norge. Bor du utenfor Norge, Sverige, Danmark og Finland, har du mulighet til å få tilbake momsen du betaler i Norge, når du tar varene med deg hjem.

I butikken:
Når du betaler, sørg for å få et Global Blue Tax Free skjema. Husk å beholde alle kvitteringer.

Dersom du handler i nettbutikken:
Skriv i kommentarfeltet i kassen: "Legg ved Global Blue Tax Free-skjema."

For mer informasjon se her

 


Frakt og leveranser.

Eplehuset.no selger varer innenfor Norges grenser (inkl. Svalbard), og alle varer som selges kan brukes i Norge. Vi bruker Posten Norge/Bring som transportør av vårt gods. Ved sending til Svalbard belastes et frakttillegg på kr 210,- eks mva uansett ordrestørrelse, samt fortollingsgebyr kr 292,- eks mva dersom ordrestørrelse er over 5000,- eks mva. Ordrer med leveringsadresse til Svalbard vil av den grunn ikke kunne delleveres dersom ordren består av varer med ulik leveringstid.


 

Hent i butikk.

Du kan bestille varene dine på eplehuset.no og hente i den butikken som passer deg best. Om varene er på lager, vil du vanligvis få en melding innen 30 minutter som sier at varene er klare for henting i butikken.

 

Gratis hjemkjøring 

Flere av våre butikker tilbyr nå gratis hjemkjøring av varer når du bestiller på eplehuset.no og velger "Hent i butikk". For å bestille hjemkjøring, finn produktet(ne), velg Hent i butikk, og legg deretter inn en kommentar om at varene ønskes levert hjem. Dette gjør du etter å ha lagt varene i handlekurven og valgt "Gå til kassen". Rett under der hvor du fyller ut "Din informasjon" finner du kommentarfeltet.

Gratis hjemkjøring gjelder kun for Hent i butikk-ordre hos disse butikkene:
Bodø - postnummer 8003-8079
Fredrikstad - gratis 15 min kjøring fra butikken
Herkules - innenfor Skien kommune
Strømmen - postnummer 1461-1462, 1465-1467, 1472, 1479, 1900, 1920, 2000-2020
Gjøvik - postnummer 2800-2835
Drammen - postnummer 3001-3058
Tromsø - Tromsøya, Tromsdalen og Kvaløysletta

 

Levering til nærmeste parkeringsplass

Alle våre butikker tilbyr nå gratis levering til nærmeste parkeringsplass av varer når du bestiller på eplehuset.no og velger "Hent i butikk". For å bestille levering på parkeringsplass, finn produktet(ne), velg Hent i butikk, og legg deretter inn en kommentar om at varene ønskes levert til parkeringsplass. Dette gjør du etter å ha lagt varene i handlekurven og valgt "Gå til kassen". Rett under der hvor du fyller ut "Din informasjon" finner du kommentarfeltet.

 

Hjemleveranse i dag eller senere - du velger.

Med Porterbuddy bestemmer du selv når og hvor varene skal leveres. Du kan spore sendingen i sanntid og har full kontroll på leveransen online. Porterbuddy kan velges av alle, både privat og bedriftskunder.*

Etter å ha valgt Porterbuddy i handlekurven får du opp leveranse-vindu for ditt postnummer, og kan velge det tidsrommet som passer best for deg i følgende byer: Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger:

Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 49 kr

* Levering med Porterbuddy er foreløpig ikke tilgjengelig med fakturabetaling.

 

Hjem på døren.

Dør til dør med sporing. Kun for privatpersonkunder innenfor Postens dekningsområde. Sendes med Posten. Normal leveringstid er en til tre dager etter utsending, og pakken leveres deretter på døren av postbud mellom kl 08-17 eller 17-21. I kassen vil du se hvilken tidsluke pakken leveres etter at du har skrevet inn ditt postnummer. Du vil få en sms-varsling når pakken er underveis. Dersom du ikke er hjemme vil pakken leveres til ditt nærmeste postkontor. Du kan spore pakken og endre ønsket utleveringsdag på sporingssiden.

Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 149 kr

 

Hent på nærmeste postkontor.

Kan kun bestilles av privatpersoner. Dersom ordreinnhold og verdi tillater det kan Eplehuset velge å heller sende ordren som postpakke (uten sporing) som leveres i din postkasse.

Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 0 kr

 

Bedriftspakke.

Dør til dør med sporing. Kan kun bestilles av bedriftskunder. Pakken sendes med Bring, og leveres normalt neste arbeidsdag eller dagen etter, avhengig av avstand til mottakeradresse. Pakken utleveres arbeidsdager mellom kl 08 og 16.

Uansett handlekurvstørrelse: Fraktpris 0 kr

 

Ekspresspakke.

Ekspress over natt, med sporing. Leveres normalt på døren av Bring påfølgende arbeidsdag, betinget at din ordre registreres før kl 13.00, og at alle varer i ordren er på lager ved bestilling. Levering på døren innen kl. 09.00 neste morgen til de fleste byer og større tettsteder. Mindre steder får levering innen kl 16.00.

Merk at for noen postnumre i Nordland, Troms og Finnmark må det påregnes 1-2 dager lengre fremsendingstid. Det tas også forbehold om fortolling av pakker til Svalbard. Fraktpris 799 kr

Ekspress for midt/vest/sør/øst, postnummer 0001-7999: Siste frist 20/12 kl 13:00.

Ekspress for nord, postnummer 8000-9999: Siste frist 18/12 kl 13:00.

 

Lagerstatus.

På alle våre produktsider vises lagerstatus for nettbutikk og alle våre butikker. Dersom varen ikke er på lager, vil leveringstiden som oppgis på produktsiden og i ordrebekreftelsen være et estimat. Denne leveringstiden er beregnet ut fra hvor lang tid den aktuelle leverandøren vanligvis bruker på å sende varen til oss. Kunden har mulighet til å avbestille sin ordre i nettbutikken ved vesentlig leveringsforsinkelse i forhold til oppgitt leveringstid ved bestilling. Ved eventuell avbestilling vil kortreservasjon tilknyttet bestillingen avbrytes, og kjøpsbeløp normalt være tilgjengelig på kundes konto innen to bankdager (avhengig av behandlingstid hos kundens bank/kortutsteder).

Dersom varen(e) er på lager vil den normalt sendes i løpet av 24 timer (hverdager)

 


Angrerett.

Om angrerettloven.

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøp gjort fra eplehuset.no. Angreretten forutsetter at du senest innen 30 dager etter at du mottar leveransen sender oss produktet i retur eller leverer det inn på din nærmeste Eplehuset-butikk. 

Slik sender du returen:

1. Fyll ut angrerettskjema og legg med i forsendelsen

2. Sørg for at produktet er godt pakket inn i emballasje utover produktemballasjen

3. Registrer returen her ved å oppgi returkode: 1returpakke. Du mottar en QR-kode som du tar med og viser til ditt nærmeste Postkontor eller Hent i Butikk.

4. Posten skriver ut returlapp som er er gratis for deg å benytte for retursendingen.

Du har rett til å få tilbakebetalt hele kjøpesbeløpet innen 30 dager om kjøpet angres. Eplehuset foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som ble benyttet under kjøp. Det forekommer ingen gebyrer som følge av tilbakebetalingen. Vi anbefaler at du pakker varen godt inn, gjerne i den emballasjen du mottok produktene i utover produktemballasjen. Informasjon om angrerett og beskrivelse av fremgangsmåte ved angring av kjøp er inkludert i ordrebekreftelsen du mottar per e-post når du bestiller fra eplehuset.no. 

Dersom du skal returnere et produkt som har blitt aktivert med passord, bør dette fjernes/nullstilles før retur. Vi anbefaler at du gjennomfører en reinstallering av produktet før det sendes inn, dette vil gjøre prosessen med retur og tilbakebetaling raskere. Hvis du er i tvil om hvordan en reinstallasjon kan gjennomføres på ditt produkt kan du lese mer om prosessen her

Du har anledning til å benytte angrerett selv om du har tatt produktet ut av emballasjen og prøvd det. Dersom varen bærer preg av bruk vil retur aksepteres med en reduksjon i tilbakebetalt beløp tilsvarende verdiforringelsen. Angreretten gjelder kun for privatkunder og gjelder ikke varer som er bestilt etter kundens spesifikasjoner, herunder spesialkonfigurerte Macer. Ved bestilling av spesialkonfigurasjon forbeholder Eplehuset seg retten til å kreve hele eller deler av kjøpsbeløpet som ikkerefunderbar forskuddsbetaling.  

Informasjon om angrerett og angrerettskjema ligger vedlagt i forsendelsen, du kan også laste det ned her

 

Retur og bytte.

Vi praktiserer 30 dagers åpent kjøp på nett og i butikk. Vi er opptatt av at du finner det produktet som passer til nettopp deg. Det er lov å angre seg og vi hjelper deg gjerne å finne en løsning om du ikke er fornøyd med produktet du har kjøpt.  For oss er miljø og det å redusere klimaavtrykk viktig. Vi oppfordrer våre kunder til å alltid gjenbruke emballasje og levere retur til nærmeste butikk dersom det lar seg gjøre. 

Utvidet bytterett på julegaver. 

Varer kjøpt i våre butikker og på eplehuset.no i perioden 1. – 24. desember kan byttes til og med 31. januar 2021. Produkter kan kun byttes ved ubrutt forsegling. Kjøper du produkter på eplehuset.no, kan disse også byttes i butikk.


Reklamasjon.

Reklamasjonsrett og kjøpsbetingelser.

Oppdages det feil eller mangler ved et produkt skal dette rapporteres til Eplehuset så snart som mulig, innen rimelig tid.

For Apple-produkter gjelder følgende rutiner: En feil som oppdages mens maskinen er ny, dvs innen 14 dager, vil bli erstattet av en ny vare etter en undersøkelse ved et av Eplehusets autoriserte verksteder såfremt feilen hindrer normal bruk. Er maskinen eldre enn 14 dager vil den bli sendt til reparasjon hos et av Eplehusets autoriserte verksteder. Apple gir 1 års garanti på sine produkter. Garantien vil dekke alt av feil på produktet, som ikke er selvforskyldt ved skade.

I tillegg til reklamasjonsretten som gjelder alle produkter Eplehuset selger, kan ulike produsenter tilby garantier som gir rettigheter utover de som følger av norsk lov. Disse varierer i både omfang og varighet, og mer informasjon om disse kan du finne på hjemmesidene til produsenten av produktet du kjøper. En slik garanti kan ikke begrense eller oppheve rettigheter i forbrukerkjøpsloven.

Kjøper vil ha opptil 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsretten er ment å sikre forbruker mot produksjonsfeil, og denne gjelder alle feil som har oppstått under produksjon av produktet. Reklamasjonsretten vil være kortere for batterier eller andre slitedeler, som må forventes å ha en kortere levetid.

Kjøper er selv ansvarlig for å ta backup av data dersom et produkt må repareres. Tap av data vil ikke bli erstattet. Eplehuset kan være behjelpelig med å ta backup av data mot et servicegebyr.

Eplehuset har etter forbrukerkjøpsloven to forsøk på å rette en mangel på produktet, før kjøper kan kreve heving av kjøpet. Dersom kjøpet heves vil tilbakebetaling av hevingsbeløp til kunde bli gjennomført innen 14 dager etter at heving av kjøp er besluttet.

Dersom Eplehuset og kunde ikke kommer til enighet om kundens reklamasjonskrav, vil Eplehuset bestrebe å følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Reklamasjonsretten ved forbrukerkjøp gjelder også ved kjøp foretatt fra nettbutikken eplehuset.no. Ved spørsmål vedrørende reklamasjon kan kunden kontakte Eplehuset på telefon: 73 20 24 00 eller mail: kundesenter@eplehuset.no. Kunden kan selv velge å levere inn vare til en av Eplehusets butikker for vurdering av reklamasjonssak, eller sende inn varen til et av Eplehusets serviceverksteder.

Vi gjør oppmerksom på at varer som er kjøpt på Outlet på Eplehuset.no kan ha brutt emballasje, noe som kan være en av årsakene til at produktet er nedsatt i pris. Alle varer blir vurdert og kontrollert av Eplehuset. Produktet skal alltid oppfylle brukerkrav og fungere som nytt.

Last ned fullstendig kjøpsbetingelser her:

Eplehuset søker alltid å utbedre feil og mangler så raskt og problemfritt som mulig. Skulle det oppstå en tvist i forbindelse med reklamasjon har du anledning til å kontakte Forbrukerrådet som kan bistå både med rådgivning og eventuell videre klagegang. Du kan lese mer om Forbrukerrådets tjenester her: http://www.forbrukerradet.no. De kan kontaktes via kontaktskjema her: https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/kontaktskjema/ eller på telefon 23 400 500.

 


Nyhetsbrev.

Når du registrerer deg som kunde hos eplehuset.no vil du motta våre nyhetsbrev med informasjon om spennende nye produkter og gode tilbud. Dersom du ikke lenger ønsker å motta nyhetsbrev fra Eplehuset kan du når som helst melde deg av dette ved å trykke på avmeldingslinken i mottatt nyhetsbrev.

 

Vil du få med deg aktuelle tilbud, nyheter og nyttige tips?
Følg oss på sosiale medier!

   

 

 

app/design/frontend/Convert/eplehuset-new/Convert_AlgoliaSearchInstantSections/templates/instant/page.phtml