Få svar på det meste om service hos Eplehuset.

Få svar på det meste om service hos Eplehuset.

Få svar på det meste om service hos Eplehuset.

 

 

 

Selv om serviceløpet er enkelt, vet vi at det kan dukke opp spørsmål både før, under og etter en service. Derfor har vi laget denne siden. Her får du utfyllende info om hele serviceløpet hos oss, slik at du skal være trygg på at du har all den nødvendige infoen du trenger samlet på én plass.

Selv om serviceløpet er enkelt, vet vi at det kan dukke opp spørsmål både før, under og etter en service. Derfor har vi laget denne siden. Her får du utfyllende info om hele serviceløpet hos oss, slik at du skal være trygg på at du har all den nødvendige infoen du trenger samlet på én plass.

Selv om serviceløpet er enkelt, vet vi at det kan dukke opp spørsmål både før, under og etter en service. Derfor har vi laget denne siden. Her får du utfyllende info om hele serviceløpet hos oss, slik at du skal være trygg på at du har all den nødvendige infoen du trenger samlet på én plass.

 

 

REGISTRERE EN SERVICE


For å registrere en service trenger du serienummeret på produktet ditt, samt at du legger inn en beskrivelse av feilen eller utfordringen du opplever. Dersom produktet ditt er over garantiperioden trenger vi også kjøpskvittering.

Du finner serviceregistreringen her: Registrer en service

 

1. Finne serienummer

For å se hvordan du finner serienummeret ditt, se guiden her.

For alt Apple-tilbehør (f.eks. MagSafe-lader, EarPods eller USB-C-adapter), bruk serienummeret til det Apple-produktet du bruker tilbehøret med.


2. Garantiperiode

Du finner informasjon om dekning og garanti inne på selve produktet ditt. Du kan også skrive inn serienummet ditt på denne siden: Kontroller din service- og kundestøttedekning.

  • For iPhone, iPad og Apple TV, åpne Innstillinger -> Generelt -> Om
  • For Mac, trykk på Apple-logoen helt øverst til venstre -> Om denne maskinen -> Kundestøtte
  • For Apple Watch, åpne Watch-appen på din iPhone -> Generelt -> Om

3. Kjøpskvittering

Når du legger inn serienummeret ditt sjekker vi om produktet er kjøpt hos oss. Er produktet kjøpt hos oss matcher vi kvittering mot serviceregistreringen, og du trenger derfor ikke å foreta deg noe. Ønsker du en kopi av kvitteringen, ta kontakt med vårt kundesenter på e-post.

Er produktet ditt kjøpt hos en annen forhandler må du kontakte dem for kvittering.


 

 

KLARGJØR PRODUKTET DITT FØR SERVICE


Før service må du sikre filer som er viktig for deg. For at våre teknikere skal kunne feilsøke, reparere eller bestille nye deler, må Finn min [enhet] være slått av og tekniker kan i noen få tilfeller trenge tilgang til skjermlåskode/passord.

Før service må du sikre filer som er viktig for deg. For at våre teknikere skal kunne feilsøke, reparere eller bestille nye deler, må Finn min [enhet] være slått av og tekniker kan i noen få tilfeller trenge tilgang til skjermlåskode/passord.

Skru av Finn min [enhet]

For at våre teknikere skal kunne feilsøke, reparere eller bestille nye deler må Finn min [enhet] være slått av. Det er lurt at du gjør dette allerede før du leverer inn ditt produkt. Da tar det mindre tid i servicedisken og du unngår at våre teknikere må kontakte deg eller avvente med sitt arbeid til dette er gjort.


Om skjermlåskode / passord

Ved service på ditt Apple-produkt kan det i noen få tilfeller være nødvendig for tekniker å få tilgang til systemet på enheten. Mer informasjon om dette vil du få dersom du leverer inn et produkt til service hos oss.


Hva skjer med dataene mine?

Når et produkt er inne til service, er det mange årsaker til at viktige filer kan gå tapt. Det kan som en del av feilsøking, eller som en del av reparasjon, være nødvendig å slette innholdet på enheten. Du må alltid ta sikkerhetskopi av viktige filer før du leverer ditt produkt inn for service, uavhengig av hva som er feil med produktet. Eplehuset kan ikke sikre filer for deg, men vi kan bistå deg med å sette opp sikkerhetskopi gjennom de innebygde metodene. Les mer om vårt tjenestetilbud her.

Er produktet ditt ødelagt og du ikke kan ta sikkerhetskopi av viktige filer, kan vår samarbeidspartner IBAS bistå med dataredning/datarekonstruksjon. Du kan bestille vurdering for rekonstruksjon her.

Har du spørsmål til dataredning/datarekonstruksjon, kan du kontakte IBAS her.



 

BOOK TIDSPUNKT


Vi vet det er kjedelig å stå i kø. Derfor har du muligheten til å booke tidspunkt for når du ønsker å levere eller hente produktet ditt, og booke tidspunkt for å få byttet enten skjerm eller batteriet på din iPhone.

 


LEVERE INN EN SERVICE


Du kan levere inn ditt produkt for service - enten det er kjøpt hos oss eller ikke - på den måten som passer deg best. Enten bare ta turen innom oss (drop-in), book tid for innlevering eller sende den inn til oss per post. For iPhone har du også muligheten for å booke tid for skjerm- eller batteribytte.

 

Drop-in

Du kan når som helst ta turen innom et av våre servicesenter eller butikker. Vi har servicesenter i Oslo og Bergen, og butikker spredt over hele landet. Finn din nærmeste butikk eller servicesesenter

  • Du trenger ikke å registrere en service før du kommer innom, men det er anbefalt for å spare tid i servicedisken
  • Les rådene under punktet Klargjøring før service slik at du vet hva du trenger å ta med eller gjøre før vi kan ta produktet inn

 


Book tid for innlevering

2 a) Timebooking for innlevering: For at det ikke skal bli lange køer og for å spare deg tid, hos våre servicesenter kan du booke tidspunkt for innlevering. Da er vi klare for å ta deg i mot når du kommer.


Book tid for skjerm- eller batteribytte

Alle våre servicesenter og de fleste butikkene tilbyr bytte av skjerm eller batteri på timen ved booking.

 


Sende inn per post

Selv om du ikke har et Eplehuset-servicesenter eller -butikk i nærheten av deg, alle skal få benyttet seg fullt ut av vårt servicetilbud.

 



 

OM ERSTATNINGSENHET OG DELER


Hva er en erstatningsenhet?

Som autorisert Apple-verksted er det enkelte komponenter vi ikke kan bytte på iPhone, iPad og Apple Watch, og vi tilbyr da en erstatningsenhet av lik modell.

En erstatningsenhet er i mange tilfeller et raskere og bedre alternativ enn en reparasjon. Erstatningsenheten er som ny, både fri for bruksslitasje og med nytt batteri, så den er alltid i bedre stand enn den som leveres inn. Erstatningsenheten kan inneholde mindre innvendige komponenter som tidligere har vært i bruk, men den er grundig testet og du har uansett dine garanti- og reklamasjonsrettigheter i behold.