Administrasjonen

Eplehuset handler om begeistring. Bjørn Tore Brevik startet Eplehuset fordi han var begeistret for Apple. Da det første Eplehuset åpnet den 7. september i 2002, stod kundene i kø. Samme dag bestemte Brevik seg for å åpne en butikk til. Nå har Eplehuset butikker over hele landet og over 380 ansatte.

Bjørn Tore Brevik
Gründer og styreformann
btb@eplehuset.no

Som erfaren Applemann siden 1988 har Bjørn Tore vært lenge i gamet. Han mente produktene burde være mer tilgjengelig for mannen i den norske gata, og jobbet målrettet mot å realisere dette. 7. september i 2002 åpnet han det første Eplehuset, og samme dag bestemte han seg for å åpne en butikk til. Nå har Eplehuset butikker over hele landet, en nettbutikk og over 380 ansatte.

 

Espen Berger
Administrerende direktør
espen@eplehuset.no

Espen kom til Eplehuset allerede 2005, da den første butikken ble åpnet i Oslo. Siden den gang har han vært innom mange forskjellige roller i selskapet, og har i dag det øverste ansvaret for å lede og utvikle Eplehuset. Han jobber alltid for at Eplehuset skal være en arbeidsplass våre ansatte er stolte og begeistrede over, en arena hvor våre kunder finner inspirasjon og betydningsfulle opplevelser, og en aktør som skaper et verdifullt samarbeid for alle våre partnere. For Espen er betydningen av våre kunders møte med Eplehuset og våre ansatte det viktigste, uansett plattform, både nå og på nye spennende måter i fremtiden.

Hva gir deg digital begeistring?
«Jeg begeistres over å se mulighetene som åpenbarer seg gjennom stadig spennende utvikling av ny teknologi. Gjennom nye digitale verktøy skapes plattformer som endrer strukturer, vaner og sannheter. Om brukt på en god måte, oppstår det i krysningen mellom mennesker og digitale verktøy uante inspirerende muligheter.»

Marius Brevik
Merkevaredirektør
marius@eplehuset.no

Marius er gründersønn og har på mange måter vokst opp med Eplehuset, og har jobbet der fra første åpningsdag i 2002. Som ansvarlig for mesteparten av støttefunksjonene i selskapet, er hans viktigste oppgave å sikre at det arbeides mest og best mulig med å gjøre opplevelsen av å møte Eplehuset stadig bedre. Han er spesielt opptatt av mennesker og miljø, og jobber aktivt med begge deler gjennom å være ansvarlig for vår interne opplæring i «Verdiskolen» og er leder for vårt interne miljøråd.

Hva gir deg digital begeistring?
«Alt man kan skape! Keynote har alltid vært mitt favorittprogram til å skape noe nytt. Alle arbeidsdager som inneholder å lage presentasjoner er fylt med digital begeistring for alle mulighetene programmet har.»

Hallvard McGhie Opheim
Økonomi og HR Direktør
hallvard@eplehuset.no

Hallvard startet i Eplehuset sommeren 2004, som daglig leder da vi åpnet Eplehuset Bergen.  I dag jobber han med alt som har med vår personalhåndtering å gjøre og det meste av pressesaker. Foruten dette har han også hovedansvar for juridiske saker i konsernet.


Hva gir deg digital begeistring?
«Å peke på én enkelt ting som gir meg digital begeistring er nærmest umulig. Det kan være noe så enkelt som å betale med Apple Watch i butikken, eller noe så avansert som å skyte video med en drone og redigere videoer på iPad Pro eller til og med rett på iPhone. Eller det å ha all mail, dokumentbase og kommunikasjon tilgjengelig på alle enhetene til enhver tid, uansett hvor jeg befinner meg.»

Jan Erik Hjelmland
Innkjøps- og logistikksjef
jan.erik.hjelmeland@eplehuset.no

Jan Erik begynte i Eplehuset i 2011 som innkjøps- og logistikksjef og har totalansvaret for alt av leverandør kontakt, produktsortiment, inn og utgående vareflyt, med mer.

Hva gir deg digital begeistring?
«I hverdagen min gir Apple Watch digital begeistring, denne brukes som et trenings verktøy, samt at du slipper å være avhengig av å ha med deg telefonen hele tiden. Smart Home og produktutviklingen via Apple HomeKit, gir også en stor begeistring .»

Magnus Buseth
Forretningsutvikler
magnus.buseth@eplehuset.no

Magnus begynte som ryddehjelp i Eplehuset i 2003, like etter den første butikken åpnet i Trondheim. Som deltidsjobb ved siden av skole har han vært innom de fleste områder i Eplehuset, inkludert butikk, serviceverksted og nettbutikk. I 2018 startet han i rollen som forretningsutvikler, hvor han jobber med teknologi og prosesser på tvers av alle forretningsområder.

Hva gir deg digital begeistring?
«Jeg blir begeistret når digitale løsninger kan gi nye muligheter og gjøre det enklere for våre kunder og ansatte»

Frank-Steinar Reierskog
IT-sjef
franksteinar@eplehuset.no

Frank-Steinar har vært med helt fra starten. Han har alltid jobbet med IT, men var også Eplehuset sin første servicetekniker. I dag sørger han for at den digital hverdagen til alle ansatte blir så enkel som mulig.

Hva gir deg digital begeistring?
«Jeg elsker ny teknologi og hvordan den kan forenkle hverdagen.»

Stein Ihle Pedersen
Leder Kundesenter
stein.ihle.pedersen@eplehuset.no

Stein startet å jobbe som deltid i butikk i 2010. Siden den gang har han vært innom flere avdelinger, før han i 2016 begynte å jobbe på kundesenteret. I desember 2019 tok han over rollen som leder, hvor hans viktigste oppgave er er å sørge for at kundesenteret besvarer så mange henvendelser som mulig og leverer kundeservice i særklasse. Mottoet deres er «Dette fikser vi», og de går alltid den ekstra mila for kundene. Det er tross alt de vi lever av. 

Hva gir deg digital begeistring?
«Apple sitt økosystem har alltid gjort meg begeistret. Måten alt snakker sammen og synkroniseres på tvers av enheter er helt essensielt i en travel hverdag!»

Mats Tranvåg
Salgssjef butikk og service
mats.tranvag@eplehuset.no

Mats kom til Eplehuset som en del av Humac i 2014 etter å ha bygget opp og driftet tre av butikkene våre i Bergen. I dag jobber han for at selskapets strategi, visjon og verdier reflekteres i alle våre butikker og servicesenter. Utover sitt budsjett og resultatansvar er han opptatt av å videreutvikle våre butikkledere og servicesjefer, for at de sammen skal nå sine mål innenfor begge forretningsområder.

Hva gir deg digital begeistring?
«Apple Watch og helse-appen er en formidabel kombinasjon! Tilpassede aktivitetsutfordringer og motiverende data er suverent, inkluder AirPods som sømløst ‘bare fungerer’ hver gang så er min digitale begeistring på maks!»

Ruben Mikkelsen
Salgssjef butikk
ruben.mikkelsen@eplehuset.no

Ruben begynte i Eplehuset i 2008 som butikksjef. Han kommer opprinnelig fra restaurantbransjen men hans interesse for det digitale har alltid vært der og når det åpnet seg en mulighet i det han syntes var Bergens mest spennende butikk så nølte han ikke med å bytte bransje. Hans viktigste oppgaver er å jobbe sammen med med sine butikkledere for å sikre at de hver dag lar kundene oppleve Eplehusets verdier; kunnskap, inspirasjon, begeistring og miljø.

Hva gir deg digital begeistring?
«Det som gir meg digital begeistring er å se teknologi som gir en ny dimensjon til hverdagslige gjøremål. For øyeblikket er det smarte hjem og alle de utallige mulighetene som ligger i det.»

Truls Nilsen
Salgssjef butikk
truls.nilsen@eplehuset.no

Truls startet som deltid ved siden av studier og innså veldig fort at Eplehuset var arbeidsplassen for han. Siden 2007 har han hatt forskjellige stillinger i forskjellige avdelinger i selskapet, heltid, assisterende butikksjef, butikksjef og nå salgssjef. Truls sine viktigste arbeidsoppgave er å være en støttespiller for våre avdelingsledere og deres team slik at de hver dag kan gi våre kunder unike opplevelser med våre produkter og vår kunnskap.

Hva gir deg digital begeistring?
«Det som begeistrer meg er alle mulighetene som Apple sitt økosystem tilbyr. Jeg elsker å kunne gi beskjed til Siri på Apple Watchen min om å skru på lysene mine hjemme når jeg sitter på bussen.»

 

Karolina Jonsson
Salgssjef Bedrift
karolina.jonsson@eplehuset.no

Karolina startet opp i Eplehuset i 2014 som Bedriftskoordinator. I dag leder hun Eplehuset sin satsning mot Bedrift- og Utdanningsmarkedet, og sammen med teamet sitt sørger hun for at Eplehuset er den beste totalleverandøren av Apple-produkter, tjenester og løsninger innenfor disse segmentene. 

Hva gir deg digital begeistring?
«Apple Watch gir meg definitivt Digital Begeistring! Min suverene treningspartner på land og i vann, og sørger for at jeg holder meg 100% oppdatert uansett om jeg sitter i et viktig møte eller på sykkelen. Er ny bruker av Apple Music og Beats – og nå har jeg enda mer glede av min Apple Watch.»

Aleksander Eriksen
Teknisk servicesjef
aleksander.eriksen@eplehuset.no

Aleksander begynte i Eplehuset som servicetekniker i 2009. Siden da har han vært innom roller som assisterende servicesjef og servicesjef for serviceavdelingen i Oslo, Servicesjef Norge, før han i 2019 tok rollen som Teknisk servicesjef. Aleksander har ansvar for kvalitet og kundetilfredshet i servicesegmentet vårt. Hvis produktet ditt går i stykker så er det hans ansvar å sørge for at du får en god opplevelse og at feilen blir rettet.

Hva gir deg digital begeistring?
«For meg er Digital begeistring når produkter snakker sammen og fungerer sømløst. Når jeg kan fortelle Siri via min HomePod at Apple Music skal spille musikk gjennom AppleTV i stua – og det bare fungerer – da er jeg veldig digitalt begeistret.»

Viviana Kiossovski
Redaktør
viviana.kiossovski@eplehuset.no

Viviana startet i 2007 som deltid ved siden av studiene. Med en lidenskap for teknologi og det å hjelpe andre å forstå dens gleder, så tok det ikke lang tid før hun falt helt og byttet ut skolen med Eplehuset. Som en selverklært nerd og nomade er hun kanskje den som har flyttet mest på seg i regi av jobben, fra deltidselger i Oslo til butikksjef i Stavanger, regionsjef med kontor i Trondheim og nå tilbake i Oslo som redaktør. Viviana sin viktigste arbeidsoppgave er samme som den alltid har vært; å dele kunnskap og digital begeistring med våre kunder og ansatte, men nå i form av tekst og video.

Hva gir deg digital begeistring?
«Det samme som da jeg åpnet min første Mac: Å løse oppgaver på en mer intuitiv måte enn du først kan forestille deg. Og det trenger ikke være stort eller banebrytende. Én liten, men genial fiks på noe du gjør hver dag, og WOW-følelsen kommer igjen og igjen. Det krever stadig fornyelse og forbedringer, men er også en av grunnene til at jeg holder en knapp på Apple. »

Hampus Nilsson
Produktansvarlig
hampus.nilsson@eplehuset.no

Hampus har jobbet i Eplehuset siden 2009 og har jobbet med innkjøp, markedsføring og HR før han ble produktansvarlig i 2012. Som produktansvarlig jobber han for å sikre at Eplehuset har det beste tilbehøret. Han jobber hele tiden med å finne nye og spennende produkter og varemerker, men har også et tett samarbeid med varemerker vi har jobbet med i lang tid for å sikre at vi hele tiden har produkter som gjør at våre kunder får enda mer glede og begeistring av sine Apple-produkter.

Hva gir deg digital begeistring?
«Når ting «bare fungerer» og teknologien er så usynlig som mulig. Jeg er utrolig glad i musikk så det å ha Sonos-høyttalere i hvert rom hjemme og det å kunne gå ut på joggetur med bare AirPods og streame musikk direkte Apple Watch og la telefonen ligge igjen hjemme – det er digital begeistring for meg!»

Ann Iren Grønskag
Regnskapssjef
ann.iren.gronskag@eplehuset.no

Ann Iren startet i Eplehuset i 2010, og har vært innom alle arbeidsoppgavene som utføres på regnskapsavdelingen. Først som opplæringsansvarlig på regnskapsavdelingen,  teamleder i 2014 og ble senere utvidet til å jobbe med lønn i tillegg.

Som regnskapssjef har hun faglig og operativ ansvar for regnskap og lønn. Daglig oppfølgning og kvalitetssikring av regnskapet, og ansvar for måneds- og års-rapportering for selskap i konsernet.

Hva gir deg digital begeistring?
«Digital begeistring for meg er  å ha tilgang til absolutt alt jeg trenger, kun ved å ha en iPhone. Om det er snakk om ha tilgang til jobb, være oppdatert i forbindelse med skole og barnehage for ungene, og alt av aktiviteter som skjer i hverdagen.»