Administrasjonen

Eplehuset handler om begeistring. Bjørn Tore Brevik startet Eplehuset fordi han var begeistret for Apple. Da det første Eplehuset åpnet den 7. september i 2002, stod kundene i kø. Samme dag bestemte Brevik seg for å åpne en butikk til. Nå har Eplehuset butikker over hele landet og over 380 ansatte.

Bjørn Tore Brevik
Gründer og styreformann
btb@eplehuset.no

Som erfaren Applemann siden 1988 har Bjørn Tore vært lenge i gamet. Han mente produktene burde være mer tilgjengelig for mannen i den norske gata, og jobbet målrettet mot å realisere dette. 7. september i 2002 åpnet han det første Eplehuset, og samme dag bestemte han seg for å åpne en butikk til. Nå har Eplehuset butikker over hele landet, en nettbutikk og over 380 ansatte.

 

Espen Berger
Administrerende direktør
espen@eplehuset.no

Espen kom til Eplehuset allerede 2005, da den første butikken ble åpnet i Oslo. Siden den gang har han vært innom mange forskjellige roller i selskapet, og har i dag det øverste ansvaret for å lede og utvikle Eplehuset. Han jobber alltid for at Eplehuset skal være en arbeidsplass våre ansatte er stolte og begeistrede over, en arena hvor våre kunder finner inspirasjon og betydningsfulle opplevelser, og en aktør som skaper et verdifullt samarbeid for alle våre partnere. For Espen er betydningen av våre kunders møte med Eplehuset og våre ansatte det viktigste, uansett plattform, både nå og på nye spennende måter i fremtiden.

Hva gir deg digital begeistring?
«Jeg begeistres over å se mulighetene som åpenbarer seg gjennom stadig spennende utvikling av ny teknologi. Gjennom nye digitale verktøy skapes plattformer som endrer strukturer, vaner og sannheter. Om brukt på en god måte, oppstår det i krysningen mellom mennesker og digitale verktøy uante inspirerende muligheter.»

Marius Brevik
Merkevaredirektør
marius@eplehuset.no

Marius er gründersønn og har på mange måter vokst opp med Eplehuset, og har jobbet der fra første åpningsdag i 2002. Som ansvarlig for mesteparten av støttefunksjonene i selskapet, er hans viktigste oppgave å sikre at det arbeides mest og best mulig med å gjøre opplevelsen av å møte Eplehuset stadig bedre. Han er spesielt opptatt av mennesker og miljø, og jobber aktivt med begge deler gjennom å være ansvarlig for vår interne opplæring i «Verdiskolen» og er leder for vårt interne miljøråd.

Hva gir deg digital begeistring?
«Alt man kan skape! Keynote har alltid vært mitt favorittprogram til å skape noe nytt. Alle arbeidsdager som inneholder å lage presentasjoner er fylt med digital begeistring for alle mulighetene programmet har.»

Hallvard McGhie Opheim
HR- og kommunikasjonssjef
hallvard@eplehuset.no

Hallvard startet i Eplehuset sommeren 2004, som daglig leder da vi åpnet Eplehuset Bergen.  I dag jobber han med alt som har med vår personalhåndtering å gjøre og det meste av pressesaker. Foruten dette har han også hovedansvar for juridiske saker i konsernet.


Hva gir deg digital begeistring?
«Å peke på én enkelt ting som gir meg digital begeistring er nærmest umulig. Det kan være noe så enkelt som å betale med Apple Watch i butikken, eller noe så avansert som å skyte video med en drone og redigere videoer på iPad Pro eller til og med rett på iPhone. Eller det å ha all mail, dokumentbase og kommunikasjon tilgjengelig på alle enhetene til enhver tid, uansett hvor jeg befinner meg.»

Jan Erik Hjelmland
Innkjøps- og logistikksjef
jan.erik.hjelmeland@eplehuset.no

Jan Erik begynte i Eplehuset i 2011 som innkjøps- og logistikksjef og har totalansvaret for alt av leverandør kontakt, produktsortiment, inn og utgående vareflyt, med mer.

Hva gir deg digital begeistring?
«I hverdagen min gir Apple Watch digital begeistring, denne brukes som et trenings verktøy, samt at du slipper å være avhengig av å ha med deg telefonen hele tiden. Smart Home og produktutviklingen via Apple HomeKit, gir også en stor begeistring .»

Simon Karlsen
Økonomisjef
simon.karlsen@eplehuset.no

Simon begynte som regnskapssjef i 2016, og overtok som økonomisjef i 2017. Han er ansvarlig for intern og ekstern økonomisk rapportering, budsjettering og likviditetsstyring.

Hva gir deg digital begeistring?
«Å kunne se en fotballkamp mens jeg er på reisefot, gir meg digital begeistring.»

Frank-Steinar Reierskog
IT-sjef
franksteinar@eplehuset.no

Frank-Steinar har vært med helt fra starten. Han har alltid jobbet med IT, men var også Eplehuset sin første servicetekniker. I dag sørger han for at den digital hverdagen til alle ansatte blir så enkel som mulig.

Hva gir deg digital begeistring?
«Jeg elsker ny teknologi og hvordan den kan forenkle hverdagen.»

Sigrid Anita Rømma
Markedssjef
sigrid.romma@eplehuset.no

Sigrid begynte som marketingkonsulent i 2012. Siden den gang har hun jobbet med det aller meste som omhandler markedsføring, blant annet planlegging og gjennomføring av markedsplaner, kampanjer, administrasjon av nettside, sosiale medier, nyhetsbrev og søkemotormarkedsføring. Nå som markedssjef går hverdagen i korte trekk med på å være leder for markedsavdelingen, utvikling av vår nettbutikk eplehuset.no, og å sørge for at vi til en hver tid planlegger kampanjer og aktiviteter som bidrar til å nå våre mål og ikke minst styrker vår merkevare.

Hva gir deg digital begeistring?
«At Macen og iPhonen alltid snakker sammen gir meg digital begeistring. Når man har jobbet med disse verktøyene i flere år er det lett å se på det som en selvfølge at produktene skal fungere så godt sammen.»

 

Thomas O. Rimol
Leder Kundesenter
thomas.rimol@eplehuset.no

Thomas sørger for at vi alltid møter kunden på Eplehusetmåten og at alle som jobber på kundesenteret er oppdatert på rutiner, produkter og alt annet Eplehuset jobber med. Kundesenteret håndterer flere tusen kundehenvendelser ukentlig. For å klare dette må Thomas sørge for at alle jobber effektivt, målrettet og alltid møte kundene med et smil.

Hva gir deg digital begeistring?
«Mine favorittprodukter må kunne brukes i omgivelser som vann, snø og sand og de må fungere sømløst med hverandre slik at jeg kan fokusere på det som er viktigst og ikke bruke tid på unødvendige ting.»

Mats Tranvåg
Salgssjef butikk og service
mats.tranvag@eplehuset.no

Mats kom til Eplehuset som en del av Humac overtagelsen i 2014 etter å ha bygget opp og driftet to av butikkene våre i Bergen. I dag jobber han for å sikre at driften i avdelingene våre skjer i tråd med selskapets strategi, verdier og retningslinjer.  Utover et budsjett og resultatansvar jobber han for å videreutvikle våre butikkledere og servicesjefer, for at de sammen skal nå sine mål innenfor begge forretningsområder.

Hva gir deg digital begeistring?
«På tur er jeg alltid utstyrt med Apple Watch på håndleddet og med iPhone i sekken. At jeg i tillegg til sømløs ruteplanlegging får lokasjonsbaserte værvarsel inkludert minuttpresis soloppgang- og solnedgang er for meg enormt verdifullt. At jeg også påminnes min ekstase gjennom et vibrasjonsvarsel på armen som bekrefter at pulsen har passert 100 slag i minuttet i øyeblikkene etter at storlaksen har svelget fluen i enden av snøret - det er for meg digital begeistring!»

Ruben Mikkelsen
Salgssjef butikk
ruben.mikkelsen@eplehuset.no

Ruben begynte i Eplehuset i 2008 som butikksjef. Han kommer opprinnelig fra restaurantbransjen men hans interesse for det digitale har alltid vært der og når det åpnet seg en mulighet i det han syntes var Bergens mest spennende butikk så nølte han ikke med å bytte bransje. Hans viktigste oppgaver er å jobbe sammen med med sine butikkledere for å sikre at de hver dag lar kundene oppleve Eplehusets verdier; kunnskap, inspirasjon, begeistring og miljø.

Hva gir deg digital begeistring?
«Det som gir meg digital begeistring er å se teknologi som gir en ny dimensjon til hverdagslige gjøremål. For øyeblikket er det smarte hjem og alle de utallige mulighetene som ligger i det.»

Truls Nilsen
Salgssjef butikk
truls.nilsen@eplehuset.no

Truls startet som deltid ved siden av studier og innså veldig fort at Eplehuset var arbeidsplassen for han. Siden 2007 har han hatt forskjellige stillinger i forskjellige avdelinger i selskapet, heltid, assisterende butikksjef, butikksjef og nå salgssjef. Truls sine viktigste arbeidsoppgave er å være en støttespiller for våre avdelingsledere og deres team slik at de hver dag kan gi våre kunder unike opplevelser med våre produkter og vår kunnskap.

Hva gir deg digital begeistring?
«Det som begeistrer meg er alle mulighetene som Apple sitt økosystem tilbyr. Jeg elsker å kunne gi beskjed til Siri på Apple Watchen min om å skru på lysene mine hjemme når jeg sitter på bussen.»

 

Karolina Jonsson
Salgssjef Bedrift
karolina.jonsson@eplehuset.no

Karolina startet opp i Eplehuset i 2014 som Bedriftskoordinator. I dag leder hun Eplehuset sin satsning mot Bedrift- og Utdanningsmarkedet, og sammen med teamet sitt sørger hun for at Eplehuset er den beste totalleverandøren av Apple-produkter, tjenester og løsninger innenfor disse segmentene. 

Hva gir deg digital begeistring?
«Apple Watch gir meg definitivt Digital Begeistring! Min suverene treningspartner på land og i vann, og sørger for at jeg holder meg 100% oppdatert uansett om jeg sitter i et viktig møte eller på sykkelen. Er ny bruker av Apple Music og Beats – og nå har jeg enda mer glede av min Apple Watch.»

Aleksander Eriksen
Servicesjef
aleksander.eriksen@eplehuset.no

Aleksander begynte i Eplehuset som servicetekniker i 2009. Siden da har han vært innom roller som assisterende servicesjef og servicesjef for serviceavdelingen i Oslo, før han i 2016 fikk gleden av å overta som servicesjef for kjeden. Aleksander har ansvar for kvalitet og kundetilfredshet i servicesegmentet vårt. Hvis produktet ditt går i stykker så er det hans ansvar å sørge for at du får en god opplevelse og at feilen blir rettet.

Hva gir deg digital begeistring?
«For meg er Digital begeistring når produkter snakker sammen og fungerer sømløst. Når jeg kan fortelle Siri via min HomePod at Apple Music skal spille musikk gjennom AppleTV i stua – og det bare fungerer – da er jeg veldig digitalt begeistret.»