Som autorisert Apple-verksted hjelper vi deg med batteribytte på iPhone - uansett hvor den er kjøpt. Eplehuset har kun Apple-sertifiserte teknikere og verksteder, og er Apple Authorised Service Provider. Hos oss får du reparert din iPhone av Apple-eksperter, alltid med originale reservedeler og dine reklamasjons- og garantirettigheter i behold.
Se priser og book time
Før du møter opp til timen, husk å gjøre klar din iPhone for batteribytte. Du kan lese mer om det under punktet Før innlevering her.
Ofte stilte spørsmål
Før innlevering
1. Finn iPhone eller Hvor er: For at vi skal kunne reparere din iPhone må Finn min iPhone eller Hvor er? være slått av.
2. Sikkerhetskopi: Vi anbefaler alltid at du tar sikkerhetskopi av innhold som er viktig for deg. På den måten mister du ingenting hvis enheten må slettes eller gjenopprettes. Selv reparasjoner som ikke har noe med lagringen på enheten å gjøre, kan kreve at enheten tilbakestilles til fabrikkinnstillinger for å fullføre reparasjonen.
3. Fulladet batteri: For at vi skal kunne utføre batteribytte så må batteriet på din iPhone være tomt. Vi vil tømme det for deg før batteribytte settes i gang, men dersom det er mye strøm igjen på din iPhone vil dette ta tid og vi kan dermed ikke garantere batteribytte på timen. Før du leverer inn din iPhone for batteribytte, påse derfor at den har mindre enn 60% strøm igjen - og hvis mulig; gjerne lavere enn det.
Sending via posten
For sending via post, fyll først ut forhåndsregistreringsskjemaet her.
Når det er fullført vil du få opp sendingsadressen som din iPhone skal sendes til og en service-ID. Service-IDen er det viktig at du merker pakken med, sånn at vi vet hvilken sak det gjelder og raskt kan komme i gang med batteribytte på din iPhone.
Etter å ha innlevert en service vil du få tilsendt link til din egen serviceside, hvor du kan følge med på statusen på din iPhone. Du kan også navigere deg til siden ved å trykke her og fylle inn ordenummer og etternavn. Når servicen er ferdig og du har fått tilbake produktet ditt, så har du fortsatt tilgang til siden.
Hvor lang tid tar det? Når du sender inn din iPhone via post eller leverer den inn hos en av våre butikker som ikke tilbyr batteribytte på timen, så ligger servicetiden normalt på ca. 7-10 dager.
Hvis batteriet ikke er tomt
For at vi skal kunne utføre batteribytte så må batteriet på din iPhone være tomt. Vi vil tømme det for deg før batteribytte settes i gang, men dersom det er mye strøm igjen på din iPhone vil dette ta tid og vi kan dermed ikke garantere batteribytte på timen. Før du leverer inn din iPhone for batteribytte, påse derfor at den har mindre enn 60% strøm igjen - og hvis mulig; gjerne lavere enn det.
Hvis feilen er dekket av reklamasjon
Vi er opptatt av at du ikke unødvendig skal betale for en reparasjon og vil alltid sjekke for andre feil og om feilen kan være dekket av reklamasjon. Dersom dette viser seg å være tilfellet kan vi ikke utføre batteribytte på timen, da prosessen i en reklamasjonssak kan ta opptil 48 timer. Men vi etterstreber alltid å få ferdig ditt batteribytte så raskt som overhodet mulig.
Hvis betydelig skade på iPhone
Vi utfører alltid en rask skadevurdering ved innlevering, da enkelte skader på enheten kan gjøre at vi ikke kan garantere batteribytte på timen. Dersom dette er tilfellet tilbyr vi alternative løsninger. For å avgjøre dette kreves en fysisk vurdering av enheten på stedet, og våre kunnskapsrike kollegaer vil gå gjennom alt sammen med deg.